اخباراقتصادصنعت و تجارت

مردم قدرشناس و قدردان خدمت ماندگار هستند

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال1400 به عنوان سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها در تداوم نامگذاری سالهای رونق و جهش تولید، سه گانه ای را برای سرداران جنگ اقتصادی در سخت ترین سال های حاکم بر اقتصاد کشورمان معین ساخت تا با تدبیر مردانی میانه میدان و مدیران انقلابي ، صنعت و اقتصاد کشورمان نیز بتواند درسایه فرماندهی این مدیران جهادی به عنوان ابرقدرت تازه ظهور کرده جهان در کنار اثرگذاری بی بدیل خود در سیاست منطقه و جهان در بُعد اقتصادی نیز نمونه‌ای از یک کشور پیشرفته مسلمان و پیشرو در رسیدن به سهم بیشتر بازار کشورهای همسایه و منطقه باشد.

هرچند عینیت بخشیدن به این نامگذاری و پیام رهبر فرزانه انقلاب و تبدیل این شعار به یک شعور سازمانی در گام دوم انقلاب درخواستی بود که تمامی آحاد مردم از خرد و کلان از زن و مرد کرد و بلوچ تا فارس و گیلک و در تمام جغرافیایی این مرز پر گهر از  دولتمردان، مسئولین، دست‌اندرکاران و مدیران تراز اول شرکت های تولیدی و صنعتی مطالبه جدی گردید لاکن کمتر شاهد بودیم که مدیرانی قابل بتوانند این خواسته و مطالبه عمومی را جامعه عمل بپوشاند .

برای تحول و رسیدن به حداکثر توان تولیدی میهن اسلامی، مدیران صف و جهادگری مورد نیاز بوده و هست که هر نوع چالش را به جان خریده و از دل تهدید ها فرصت بسازند و بتوانند با درایت و تمهیدات موثر آنچنان فرماندهی کنند تا در سخت ترین شرایط اقتصادی متاثر از استمرار تحریم های ناجوانمردانه بین المللی در کنار اپیدمی کشنده بیماری کرونا شرکت و مجموعه تولید تحت مدیریت شان بتواند علی رغم تمام موانع در روندی صعودی و رو به رشد تجلی بخش رونق و جهش تولید باشند.

شاید بتوان به جرأت اذعان کرد که حلقه مفقوده رسیدن ایران به نقطه تعالی خود در اقتصاد و پیشرفت روزافزون نیازمند مدیرانیست متعهد و متخصص که هم درد را بشناسند و هم راه درمان را خوب بلد باشند و بسان فرماندهانی جان بر كف برای خدمت نه در پشت میز که در خاکریز خطوط تولید و جهاد، حی و حاضر باشند.

در حالی که فشار تحریم ها برای واردات کالا، مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز صنایع از یک سو، شرایط خاص معیشتی مردم از سوی دیگر و همچنین آسیب های شیوع بیماری کرونا تمام صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده بود اما تیم مدیریتی پاکسان با راهبری حسن بقائی با عملکردی درخشان نشان داد که هر ناممکنی با راهکار علمی و عملی جهادی، شدنی بوده و الحق و انصاف درایت مدیريت و تمایز سره از ناسره در محدودیت هاست که به خوبی نمايان می شود.

این مدیر لایق در سال مالی 2020 نشان داد که حتی با وجود محدودیت های عدیده در حوزه تامین مواد اولیه و ملاحظاتی مانند قیمت گذاری دستوری محصولات و… می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با امکانات موجود اعم از پتانسیل مجموعه، برند های با سابقه و سرمایه‌های انسانی توانمند، با اقدامات جهادی در عرصه شکوفایی اقتصادی، گام های اثر گذاری برداشت تا نتایج آن کام همه را شیرین کند.

در سال سخت کرونا، فروش محصولات شرکت پاکسان از 1000 به 1400 میلیارد رسیده و در سایه سیاست گذاری مدیریت ارشد، در توجه جدی به معیشت پرسنل و ایجاب یک نوع همدلی و هم آوایی سازنده در کنار رویکردهایی خلاقانه در تامین مواد اولیه، در 3 شیفت کاري در سنگر توليد جهاد کرده تا برای تامین نیاز اقلام بهداشتی عموم هموطنان هیچ مشکلی نباشد.

ایران اسلامی در سال ۱۴۰۰ و در گام دوم انقلاب بیشتر از هر زمان برای رسیدن به اهداف عالی اقتصادی و بهبود معیشت مردم، نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی و خدمتگزار در شرکت‌های بزرگ تولیدی- صنعتی و خدماتی است که برای این مهم راهکارهایی از جنس خدمت صادقانه و مبتنی بر نواندیشی برای نیل به موفقیت بسیار حیاتیست.

شرکت پاکسان از جنس مجموعه های تولید کننده محصولات بهداشتی خوشنام و قديمي كشور است که از دير باز با تغيير سبك زندگي مردم، محصولاتش در سبد خانوار قرار داشته و توليداتش خصوصا در این بازه زمانی كه كشور درگير ويروس كروناست بسیار مورد نیاز جامعه بوده و توانسته با تلاش دو چندان مدیریتی خدوم و پرسنل تلاشگر و دلسوزش بر تمامی ناملایمات و اشکال تراشی‌ها و کمبودها فائق آید و در این میان شاگرد اول تولید کننده محصولات سلامت محور و بهداشتی باشد.

در سال گذشته شرکت پاکسان توانست با عینیت بخشیدن به  شعار ما می‌توانیم هم در بُعد افزایش تولید و تنوع بخشیدن به محصولات خود و هم درکسب سهم بیشتر بازار داخلی و خارجی با سودآوری شیرین موفق عمل کرده و با ایجاد یک بستر مناسب در اشتغالزایی و کارآفرینی ارزش آوری و سلامت را توأمان برای هموطنانمان ارمغان آورد.

 

 

خدمت در جبهه تولید

حسن بقائی به همراه تمامي مدیران و معاونین خود در شركت پاكسان همسو با نگاه کلان سیاست های نظام در عرصه خدمت به خلق توانستند با عملیاتی کردن و پیاده‌سازی برنامه‌های مدون مدیریتی کوتاه مدت-میان مدت و بلند مدت جهت طی طریق در مسیر چشم انداز و اهداف بلند مدت نقشی ماندگار در پاکسان رقم بزنند و آرزوهایی که در این بنگاه قدیمی تولیدی کشور ما تبدیل به یک رویا شده بود را با همت و همیت به منصه ظهور رساند.

باور راستین بقائی به حوزه منابع انسانی در مقام ارزشمندترین دارایی یک سازمان و اهتمام جدی به مقوله معیشت کارکنان و پرسنل خدوم و زحمتکش شرکت در کنار استفاده بردن دقیق از خرد جمعی و دانش فنی مدیران و تکنسین‌ها باعث بالا رفتن بهره‌وری و راندمان کاری شرکت شد و با جانشین پروري و شایسته سالاري نشان داد که چون قافله سالار فرمان عزیمت از دل سخت ترین کویرها را هم دهد وقتی شوق و نقشه راه باشد گذشتن از هر راه ناممکن و صعب العبوری نیز با رمز ما می‌توانیم میسر است.

مدیریت بازار شناس و برنامه محور پاکسان نشان داد که می توان حتی در محدودیت ها نیز فراتر از پیش بینی حرکت کرد و یک نام و نماد ملی را با صلابت در فضای مه آلود تحریم از خطرات حفظ نمود.

پاکسان به عنوان پیش قراول تجلی بخشیدن به شعار جهش تولید در پایان سال ۱۳۹۹ توانست تمام افتخارات و تندیس ها و جوایز اعطایی در حوزه های مختلف اعم از صادر کننده ممتاز، واحد نمونه صنعتی در جشنواره توليد ملي _ افتخار ملي، برگزيده زرين صنعت سلامت محور و… را درکنار کسب و تمدید گواهینامه و استاندارد های بین المللی جهان به خود اختصاص دهد تا باورمان شود که اگر کار دست کاردان سپرده شود ایران زمین، خرامان خرامان به سوی پیشرفت و تعالی خواهد رفت .

برای مجموعه دوست داشتنی پاکسان رسیدن به اوج قله و پرواز در آسمان پیشرفت علاوه بر نیاز به دو بال دانش و علم روز و تجربه و عمل، نیاز به یک کالبد پویا و همدل و همزبان نیاز بود تا با یک همدلی مثال زدنی به توفیقاتی دست یازید که در طول حیات شرکت جزو آمال‌های دست نیافتنی بوده است.

در همین راستا و پس از سال‌ها فعالیت این مجموعه، مدیرعامل پاکسان توانست برای اولین بار با استفاده از زیر ساخت‌های موجود، انبار اختصاصی گمرک را در مجموعه راه اندازی کند تا مشکلات مربوط به دموراژ، انبارداری و ترخیص کالاهای مورد نیاز پاکسان به حداقل رسیده و این مجموعه دغدغه‌های موجود در این حوزه را نداشته باشد.

همچنین وی با کمک دانش، توان فنی و مهندسی موجود در کارخانه یکی از وابستگی های پاکسان به تجهیزات فنی را کاهش داد و برای اولین بار در پاکسان دستگاه کاتر صابون بومی سازی شده را در خطوط تولید مستقر کرد تا این شرکت در این حوزه بی نیاز از واردات باشد و با صرفه جویی هایی که از این محل ایجاد می شود توسعه سایر خطوط تسهیل گردد.

بقائی در ادامة اولین ها در پاکسان، یکی از دغدغه های دیرینه شرکت را نیز با استفاده از امکانات به خاطره تبدیل کرد و توسعه بر بستر دارایی‌های موجود را با راه اندازی طرح پایلوت سولفوناسیون در پاکسان جامه عمل پوشاند تا با این اقدام دیگر نیازی به توقف خطوط تولید در بسیاری از موارد وجود نداشته باشد.

مدیر خوش‌فکر و با دیسپلین پاکسان در حوزه عملکرد مالی نیز با کارنامه ای درخشان نشان داد که می توان با مدیریت جهادی و انقلابی در شرایط سخت اقتصادی هم چرخ صنعت را با قدرت به حرکت درآورد و برند‌های با سابقه و خوشنام کشور که برای اعتلای آن ها زحمات زیادی کشیده شده است را حتی در شرایط نابسامان اقتصاد کلان کشور به شایستگی مدیریت کرد و چراغ آن را هم پرفروغ نگه داشت.

رشد 42 درصدی درآمد، افزایش بیش از 45 درصد سود عملیاتی و 33 درصدی سود خالص از جمله نتایج درخشان عملکرد این تیم کاردان مدیریت و نیروهای خدوم پاکسان در سال مالی سخت گذشته بوده که باتوجه به افزایش تولید و رشد شاخص های آماری در طی 80 روز گذشته از سال جاری بدون شک با استمرار این روند صعودی در سال ۱۴۰۰ نیز اتفاقات بزرگی در پاکسان رخ خواهد داد و شاهد توفیقات مبارک و میمون دیگری خواهیم بود.

در این میان آغاز فاز مطالعاتی راه اندازی پاکسان صنعتی از جمله طرح هایی است که به ثمر نشستن آن موجب تحولی عظیم در حوزه تولید مواد اولیه مورد نیاز شرکت های تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی خواهد شد.

اين درحالي است كه وضعيت اين شركت صنعتي قديمي و خوشنام با خاطره انگيزترين برندهاي صنعت شوينده و سهم قابل توجهي از اين بازار تا پيش از حضور بقائي در اين مجموعه در مسير درست خود قرار نداشت اما پس از حضور وي اين مجموعه در حال بازگشت به دوران اوج و شكوفايي خود است و همه اين اتفاقات نويد از آينده اي درخشان براي مجموعه پاكسان دارد.

همه آنچه كه تاكنون از پاكسان به آن اشاره شد از جمله اقدامات اثرگذاري بود كه در يك سال گذشته توسط حسن بقائي در اين مجموعه رقم خورده است.

مراسمي نيز به پاس يك سال تلاش و خدمت ماندگار وي در اين شركت كه از سوي كاركنان بصورت خودجوش برگزار شد مبين اين موضوع است كه هر مدير و مسئولي كه با جان و دل و در راه رضاي خداوند و اعتلاي ميهن عزيزمان كار و تلاش كند و دست از شعارهاي بدون پشتوانه بردارد، مردمان اين آب و خاك قدرشناس و قدردان زحماتشان خواهند بود.

به واقع مي توان گفت هيچ بن بستي در مسير پيشرفت و توسعه كشور وجود ندارد و براي بسياري از مشكلات راهكارها و مدل هاي مختلفي وجود دارد كه اگر از نگاه آسيب شناسانه به موضوعات نگاه كنيم نوعي ضعف در اجرايي كردن برنامه ها را مشاهده خواهيم كرد نه عدم وجود برنامه و تعريف پروژه هاي گوناگون در سطوح مختلف. كافيست تا مديران جهادي و ميداني با تاسي از سردار دل‌ها و مرد ميدان حاج قاسم سليماني، پا به عرصه عمل گذاشته و با انجام تمام و كمال وظايف و مسئوليت هاي خود در هر جايگاه و پستي در مسير صحيح عملياتي قرار گرفته و در راستاي متعالي سازي اين مرز و بوم تلاش كنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.