مجله شجر

آموزش ساخت جعبه کادو به همراه الگو، راهنمای تصویری و ویدیوی آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید

همه ما در مناسبت های مختلفی مانند تولد یا سالگرد ازدواج و بسیاری دیگر از مناسبت ها به کسانی که دوستشان داریم، هدیه می دهیم. اولین چیزی که طرف مقابل هنگام دریافت هدیه خود مشاهده می کند، جعبه و بسته بندی آن است. حتی اگر یک هدیه معمولی، در یک جعبه زیبا باشد، مطمئنا در طرف مقابل حس مثبتی ایجاد خواهد کرد. حال در نظر بگیرید اگر این جعبه حاصل تلاش و ساخته دست خودتان باشد، این حس و خوشحالی مضاعف خواهد شد. با این کار شما اهمیتی که برای او قائل هستید را نشان می دهید.

شما می توانید انواع انگشتر از جنس های مختلف، همچون انگشتر شجر، طلا، نقره، زیورآلات، عروسک، لباس و هر کادوی دیگری را در یک جعبه کادوی زیبا که خودتان ساخته اید،  هدیه دهید و ارزش آن را دوچندان کنید.

به علاوه این روزها بسته بندی و ساخت جعبه کادو می تواند یک راه بسیار خوب برای کسب درآمد باشد و در صورتی که خلاق باشید؛ می توانید درآمد بسیاری از آن به دست آورید. به همین دلیل در این مطلب به آموزش ساخت جعبه کادو می پردازیم و ساخت چندین نمونه از این جعبه ها را آموزش خواهیم داد.

وسایل لازم برای ساخت جعبه کادویی

لوازم لازم برای ساخت جعبه کادویی به هر شکلی محدود به مواردی همچون موارد زیر می باشد:

  • کاغذ، مقوا یا کارتن
  • قیچی
  • چسب
  • خط کش

مراحل ساخت جعبه کادو با کاغذ​

  1. در مرحله نخست و پس از تهیه لوازم لازم برای ساخت جعبه کادو، شما باید الگوی ساخت جعبه را روی کاغذ مورد نظر خود بکشید.

آموزش ساخت جعبه کادو

  1. در مرحله دوم، خطوط مورد نظر روی طرح جعبه را برش دهید.

الگوی جعبه کادو

  1. در مرحله بعدی قسمت های مشخص شده را با چسب به یکدیگر بچسبانید. به این ترتیب، کاغذ شما شکل یک جعبه را به خود می گیرد.

ساخت جعبه کادو

  1. در مرحله آخر برای تزئینات روی جعبه می توانید از طرح های فانتزی مانند این نمونه استفاده کنید و با چسباندن آن روی جعبه، جلوه ای زیبا به آن بدهید. شما همچنین می توانید با روبان، توری پلاستیکی ریزبافت و … هم جعبه کادوی خود را تزئین کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو

تزئین و ساخت جعبه کادو

جعبه کادو زیبا

آموزش ساخت جعبه کادو با مقوا رنگی به همراه الگو ساخت جعبه کادویی در منزل​

در اینجا به صورت تصویری، آموزش ساخت یک جعبه ساده را در اختیارتان می گذاریم. شما می توانید از الگوی این تصاویر برای ساخت جعبه مورد نظر خود استفاده کنید و یا به سلیقه خود از انواع کاغذهای رنگی و تزئیناتی مانند روبان برای زیباتر کردن جعبه خود استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت جعبه کادو

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: پیکسل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

آموزش ساخت جعبه کادو با کارتن

یکی از روش های ساخت جعبه کادو، استفاده از کارتن به جای کاغذ است. با استفاده از کارتن، جعبه شما محکم تر خواهد بود. بعلاه برای ساخت این جعبه ها می توان بدون صرف هزینه بالا، از دور ریز ها و کارتن های بزرگ، استفاده کرد.

برای ساخت این جعبه، نیاز به چسب نواری، مقوا، خط کش، مداد و قیچی یا کاتر است. ابتدا با مشخص کردن بخش های مختلف جعبه و اندازه گیری دقیق، قسمت های جداگانه را با کاتر برش دهید و سپس لبه های آنها را با چسب نواری به یکدیگر چسب کنید.

در مرحله بعدی اضافه چسب را ببرید. این کار را برای همه قسمت های جعبه انجام دهید. در نهایت یک جعبه خواهید داشت که می توانید به راحتی با هر ابزاری آن را تزئین کنید و به عنوان جعبه کادو از آن استفاده کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو با مقوا

آموزش ساخت جعبه کادو با کارتن کفش

یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت جعبه کادو، استفاده از جعبه کفش است. برای این کار شما فقط باید جعبه کفش را با کاغذهای رنگی زیبا بپوشانید و تزئین کنید. به همین راحتی جعبه کادو شما آماده است.

ساخت جعبه کادو با جعبه کفش

آموزش ساخت جعبه کادو قلب

ساخت جعبه کادو به شکل قلب، همیشه یکی از سخت ترین انواع جعبه برای ساخت بوده است ولی بهترین جعبه برای روزهایی مانند ولنتاین یا کادو دادن به افرادی است که دوستشان دارید.

برای ساخت جعبه کادو قلب، ابتدا مقوا را به شکل یک قلب بزرگ، برش دهید. برای این کار، می توانید از قبل شکل قلب را روی یک الگو بکشید و بعد الگو را روی مقوای اصلی کپی کنید و برش بزنید. سپس روی یک مقوای دیگر هم این کار را انجام دهید. به این ترتیب دو مقوا به شکل قلب خواهید داشت.

در مرحله بعدی باید مقواها را به صورت نوارهایی برای دوری جعبه برش دهید و با استفاده از چسب حرارتی، آن را به یکی از قلب ها وصل کنید. سپس نوار مقوای دیگری که برای در جعبه در نظر گرفتید را به مقوای قلبی دوم وصل کنید. حال جعبه شما آماده است. فقط باید با چسباندن تکه های مقوا در برخی قسمت ها و تزئین، آن را برای استفاده آماده کرد.

آموزش ساخت جعبه کادو گرد

جعبه های گرد، برای بسته بندی کیک، دسر، آب نبات و هدایایی مانند جواهرات و لباس هم مناسب هستند. اگر قصد دارید یک جعبه گرد بسازید ولی به نظرتان کار سختی می آید، باید بگوییم واقعیت اینگونه نیست. شما می توانید ساخت جعبه کادو گرد را به راحتی و از چندین روش انجام دهید.

اولین و ساده ترین راه، این است که از یک ظرف گرد استفاده کنید و فقط آن را با کاغذ رنگی بپوشانید و تزئین کنید. برای این کار می توانید از ظروف شیرینی قدیمی، ظروف یکبارمصرف و هر ظرف گردی که دارید؛ استفاده کنید.

در حالت دوم می توانید با استفاده از یک فنجان، بشقاب یا پرگار بر روی مقوای خود، دایره ای بکشید و متناسب با آن برش دهید و قطعات بعدی را به شکل مستطیل و در ابعاد متناسب، برش داده و به هم چسب کنید.

8 آموزش ساخت جعبه کادو ساده و شیک

تا اینجا به آموزش ساخت جعبه کادوی به ساده ترین شکل ممکن پرداختیم. در اینجا چند نمونه آموزش ساخت جعبه کادو با ایده های جدید معرفی می کنیم.

  1.  آموزش ساخت جعبه کادو کوچک با استفاده از رول دستمال کاغذی

یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت جعبه کادو، استفاده از مواد دورریز است. رول دستمال کاغذی، یکی از دورریزهایی است که می توان با استفاده از ان جعبه کادو ساخت. شما می توانید با استفاده از رول دستمال کاغذی، رنگ کردن آن و استفاده از مقداری روبان برای تزئین آن یک جعبه زیبا برای کادوهایی با ابعاد کوچک بسازید.

آموزش ساخت جعبه کادو با استفاده از مقوای دستمال کاغذی

  1. آموزش ساخت جعبه کادوی از چهار طرف تا شده

یکی از روش های خلاقانه برای ساخت جعبه کادو، تا کردن چهار طرف جعبه به داخل است. شما می توانید برای ساخت این جعبه ها از کاغذهای ضخیم و تزئینی استفاده کنید و چهار طرف آن را به داخل تا کنید.

ساخت جعبه کادوی زیبا و شیک

  1. آموزش ساخت جعبه کادوی چند طبقه

اگر میخواهید جعبه ای با پیچیدگی های بیشتر و زیباتر بسازید، می توانید از این ایده استفاده کنید. روش ساخت این جعبه ها مانند دیگر جعبه های ساده است؛ با این تفاوت که چند جعبه به شکل زیر روی یکدیگر سوار می شوند و شما می توانید از هر لایه و طبقه از آن برای گذاشتن بخشی از هدیه خود یا هدایای مختلف استفاده کنید.

جعبه چند لایه

  1. آموزش ساخت جعبه به شکل کیک تولد

یکی از روش های خلاقانه برای ساخت جعبه، آن هم برای تولد دوستان و کسانی که دوستشان دارید؛ ساخت آن به شکل کیک تولد است. با این کار شما هم کیک تولد و هم کادوی درون آن را به او هدیه می دهید. شما می توانید به شکل زیر با مقوا، یا با استفاده از نمد این جعبه به شکل کیک تولد را بسازید.

جعبه کادو به شکل کیک

  1. آموزش ساخت جعبه هرمی

یکی دیگر از روش های ساده برای هدیه دادن کادوهای کوچک یا شکلات، ساختن جعبه ها به شکل ابعاد هندسی است. شما می توانید به جای مکعب از شکل هرم برای ساخت جعبه استفاده کنید.

در شکل زیر یک راهنمای کامل برای ساخت جعبه به شکل هرم وجود دارد. در این روش ابتدا الگوی این جعبه را بکشید و سپس با برش زدن و پانچ کردن قسمت هایی از آن، با روبان سر آن را گره بزنید.

جعبه به شکل هرم

  1. جعبه های کادویی مینی کارتن شیر

در مواقعی که اندازه هدیه شما بسیار کوچک مانند ابنبات یا تنقلات است، شما می توانید از این ایده استفاده کنید. این بسته بندی به شکل کارتن شیر بوده و شما می توانید از کاغذهای تزئینی زخیم برای ساختن شکل مناسب استفاده کنید و همچنین با استفاده از سنجاق های کوچک لباس یا گیره های چسبانده شده با نوار چسب، خوب آن را ببندید.

جعبه خلاقانه

  1. جعبه هدیه کت و شلوار مردانه

شما می توانید جعبه کادو را به شکل کشویی بسازید و با استفاه از کاغذهای رنگی به شکل کراوات آن را تزئین کنید. همچنین می توانید از این روش برای طراحی جعبه ها دیگری هم استفاده کنید و کادوی خود را در داخل آن قرار دهید. خروجی این روش جعبه ای است که به صورت کشویی باز و بسته می شود.

جعبه کادو برای آقایان

  1. درست کردن باکس سورپرایز

یکی از روش های جدید، که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است؛ ساخت جعبه سوپرایز است. این جعبه دارای چند لایه به شکل زیر است که می توان در آن بخشی از عکس ها و یادداشت ها را گذاشت و در لایه آخر هدیه مورد نظر را قرار داد.

آموزش ساخت جعبه سوپرایز

شما می توانید نامه، لوازم ثابت، تصاویر یا هر چیزی که می خواهید کسی را با این جعبه غافلگیر کنید، در آن استفاده کنید. ساخت این جعبه نیز آنچنان که به نظر می رسد، سخت نیست. روش ساخت این جعبه مانند ساخت جعبه های ساده ای است، که در ابتدا آموزش دادیم؛ فقط از چند لایه و با ابعاد بزرگ به کوچک در آن استفاده می شود.

در این مطلب از شجر نیوز، به آموزش انواع روش های ساخت جعبه کادو پرداختیم. شما هم اگر روش های دیگری برای ساخت جعبه هدیه میشناسید که در اینجا نمیبینید؛ با ما به اشتراک بگذارید و در مورد نحوه ساخت آن با ما صحبت کنید.

شما می توانید این لوازمی همچون مقوای رنگی، پارچه، قیچی، چسب و ….. را از خرازی ها یا لوازم التحریری ها به راحتی تهیه کنید.

برای ولنتاین شما می توانید ساخت جعبه کادوی قلبی و یا هر طرح زیبای دیگری که در اینجا اموزش داده ایم را امتحان کنید.

برای ساخت جعبه کادو کودکانه باید از طرح های کودکانه و خلاقانه استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از آموزش های ما یک جعبه ساده بسازید ولی برای ساخت آن از کاغذهای رنگی و کوکانه استفاده کنید.

بله. از آنجا که این جعبه ها بسیار پرکاربرد هستند و در مراسم ها و مناسبت های مختلفی مانند عید نوروز، روز مادر، روز پدر، تولد و موارد اینگونه مورد استفاده قرار می گیرند، می توان با ساخت آنها درامد بسیاری به دست آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام. به نظرتون اگر جعبه کادو تولید کنم، چطور میتونم بفروشم و ازش درآمد داشته باشم؟ درآمدش چطوره؟

    1. سلام. شما می تونید تو دیوار آگهی کنید یا به مغازه دارانی که کادو تولد یا وسایل مربوط به این موارد رو دارن، بفروشید.
      همینطور میتونید تو شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام تبلیغ کار خودتون رو کنید.

  2. سلام. مرسی از مطلب کاملتون. به خصوص ویدیوی آموزشیتون در مورد ساخت جعبه کادو قلبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.