اخبارخبر مهمفناوریمجله شجر

آیفون ۱۳ احتمالا با ۱ ترابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد

به گزارش شجرنیوز، در حالی که گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به تازگی معرفی شده‌اند، شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل آینده آن‌ها هستیم که جدیدترین آن به استفاده از ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی در آیفون ۱۳ اشاره می‌کند.

در حال حاضر بالاترین نسخه آیفون به ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده که اگرچه فضای بسیار بالایی محسوب می‌شود، اما با افزایش رزولوشن ویدیوها و کیفیت آن‌ها، شاید در آینده به فضای بیشتری نیاز داشته باشیم. با توجه به این موضوع، شاید سال آینده آیفون ۱۳ با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی از راه برسد.

پیش از اینکه اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی کند، شاهد انتشار شایعات درباره آیفون ۱۳ بودیم که یکی از آن‌ها به امکان فیلمبرداری با رزولوشن 8K و سرعت ۴۵ فریم بر ثانیه اشاره می‌کند. در حالی که شاید چنین موضوعی صحت نداشته باشد و پرچمداران ۲۰۲۱ اپل همچنان قادر به ضبط ویدیوهای 4K باشند، بد نیست نگاهی به حجم ویدیوهای 8K داشته باشیم.

قیمت آیفون

گلکسی S20 قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است که در هر دقیقه، ۶۰۰ مگابایت فضا اشغال می‌کند. سامسونگ برای ویدیوهای 8K محدودیت ۵ دقیقه‌ای درنظر گرفته، بنابراین هر کلیپ با این رزولوشن حجمی برابر ۳ گیگابایت خواهد داشت.

در صورتی که گوشی شما دارای ۵۱۲ فضای ذخیره‌سازی باشد، می‌توان ۱۷۰ کلیپ ۵ دقیقه‌ای توسط آن ضبط کرد، اما از آنجایی که بخشی از حافظه توسط سیستم عامل و اپ‌های پیش فرض اشغال می‌شود، تعداد این کلیپ‌ها کمتر خواهد بود.

بسیاری از ما به دنبال ضبط این مقدار ویدیوی 8K نیستیم، بنابراین ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای اکثر ما کافی به نظر می‌رسد، با این حال افشاگر معروف، «جان پروسر» نظر دیگری دارد و در توییتی به استفاده از ۱ ترابایت فضای داخلی در آیفون ۱۳ اشاره کرده است. این احتمال وجود دارد که اپل تنها برای رقابت با کمپانی‌های اندرویدی دست به چنین اقدامی بزند.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.