اخبارجامعهعلم و دانشفناوریمجله شجر

بسته بندی خلاقانه: +80 ایده بسته بندی خلاقانه

بخش بندی مقاله خلاقانه ترین بسته بندی های دنیا

خلاقانه ترین روش های بسته بندی

به گزارش شجر نیوز، شاید همه بازاریابان و فعالین در این زمینه اعتقاد داشته باشند که بسته بندی، یکی از اولین و کلیدی‌ترین عوامل در ترغیب افراد به خرید محصول است، به طوری که 31 درصد از مصرف کنندگان جهانی می گویند بسته بندی عاملی بسیار مهم در رضایت کلی آنها از محصول است. در واقع اولین عامل تاثیرگذار بر ذهنیت خریدار در مورد یک محصول، بسته بندی آن است.

قطعا بسته بندی که فقط چیزی را در خود نگه می‌دارد، بسته بندی خوبی نیست و داشتن یک بسته بندی خلاقانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

داشتن بسته بندی خلاقانه مزیتی رقابتی نسبت به رقبا برای یک محصول ایجاد می‌کند که موجب انتخاب آن محصول از طرف دیگران می شود. به عنوان مثال بسیاری از فروشندگان میوه، برای بسته بندی از توری پلاستیکی استفاه می کنند ولی اگر شما از روشی خلاقانه برای بسته بندی میوه ها استفاده کنید، می توانید نسبت به آنها فروش بیشتری داشته باشید.

اما سوالی که ممکن است ایجاد شود، این است که چطور می توان یک بسته بندی خلاقانه را به بهترین شکل ایجاد کرد؟ چه بسته بندی های خلاقانه‌ ای برای ایده گرفتن وجود دارد؟ برای هر محصول چه نوع بسته بندی مناسب است؟ این ها همه سوالاتی است که در این مطلب قصد داریم پاسخ مناسبی برای آنها ارائه دهیم. در این مقاله ضمن ارائه راهکارهایی برای داشتن بسته بندی های خلاقانه، جالب ترین بسته بندی ها در این زمینه را ارائه می دهیم.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: پیکسل چیست؟ انواع پیکسل سنجاقی


8 راه فوق العاده برای داشتن بسته بندی خلاقانه

در اینجا 8 راه فوق العاده برای بسته بندی های خلاقانه معرفی خواهیم کرد. در ابتدا چند نمونه بسته بندی الهام بخش در سال 2021 را در این ویدیو به شما نشان می دهیم.

  1. قوانین را به شکل صحیح بشکنید!

قوانین را به شکل صحیح بشکنید

شکستن یک سری قوانین برای از بین بردن یکنواختی و ایجاد تنوع، یکی از روش های بسته بندی خلاقانه است، که در صورت قرار گرفتن در مسیر درست، نتیجه قابل توجهی خواهد داشت. در این زمینه باید به قوانین موجود در هر صنعت توجه ویژه ای داشت. به عنوان مثال کفش در جعبه های کارتن قرار می گیرد ولی اگر شما بتوانید قانون صنعت خود را تغییر دهید و بسته بندی خلاقانه ای ارائه دهید ، در این صورت محصول شما هرگز بی توجه نخواهد ماند.

  1. نسخه های ویژه از محصول خود ایجاد کنید.

نسخه های ویژه از محصول خود ایجاد کنید

سوق دادن مشتریان برای خرید، می‌تواند با بسته بندی خلاقانه و متناسب با یک موضوع ترند در بازه ای خاص صورت گیرد. به عنوان مثال اگر در آستانه جام جهانی و مسابقات فوتبال قرار دارید ، نسخه محدودی از بسته بندی های خلاقانه مربوط به فوتبال را معرفی کنید تا خرید محصول شما میان دوستداران فوتبال رواج پیدا کند.

  1. سادگی را از یاد نبرید.

سادگی در بسته بندی گوشی آیفون

قطعا خلاق بودن در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است ولی این موضوع را به خاطر بسپارید که بهترین بسته بندی ها ساده ترین آنها هستند. برای داشتن یک بسته بندی خلاقانه سادگی آن را فدا نکنید و سعی کنید از پیچیدگی آن کم کنید. بسته بندی و همچنین برچسب آن باید ساده باشد و در عین حال اطلاعات مورد نظر را به مخاطب منتقل کند.

  1. شوخ طبع باشید.

شوخ طبعی در بسته بندی محصولات غذایی

اگر این موقعیت را دارید که در بسته بندی خود شوخ طبع باشید، از آن استفاده کنید. به عنوان مثال این تصویر بسیار شوخ طبعانه است و در عین حال تصویر با محصول ارتباط برقرار می کند. رنگ ها مربوط به انواع توت ها است و کاراکتر موجود روی بسته بندی و خوردن توت توسط آن، کیفیت بالای آن را نشان می دهد.

  1. قالب را بشکنید!

بسته بندی خلاقانه عسل

اگر محصولی دارید که بسیاری دیگر نیز آن را تولید می کنند ، سعی کنید در نحوه نمایش آن نوآور باشید. این بسته عسل، گامی در جهت مخالف شیشه معمولی یا شیشه پلاستیکی برداشته و یک ظرف ساخته شده از موم زنبور عسل است.

  1. مدرن باشید.

بسته بندی مدرن

طرح های مدرن ، براق و ساده خودنمایی می‌کنند. برای به دست آوردن ظاهر مدرن از خطوط تمیز، رنگهای ساده و فونت مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال این بسته بندی رویکردی بسیار مدرن دارد و با خنثی سازی جنسیتی آن را مدرنتر کرده است. در نتیجه توجه فوری کسانی را جلب می‌کند که کنجکاو هستند که محصول برای چه کسانی است.

  1. به تجربه مصرف کننده فکر کنید.

مصرف کننده را در بسته بندی در نظر بگیرید.

هنگامی که می خواهید یک بسته بندی خلاقانه داشته باشید، به اقداماتی که شخص هنگام تعامل با محصول شما انجام می دهد و تجربه مصرف کننده از استفاده آن، فکر کنید. به عنوان مثال زمانی که محصول کالج لوکس است، داخل یک کیسه لوکس و سپس داخل جعبه قرار می گیرد. در نتیجه زمانی که خریدار جعبه را باز می‌کند، بسته دیگری را در داخل آن میبیند و سپس دمپایی را میابد. شما می توانید طرح های بیشتری در 99 design مشاهده کنید.

  1. خلاق باشید.

خلاقیت در بسته بندی بستنی

خلاقیت در نهایت کلیدی ترین عامل در داشتن یک بسته بندی خلاقانه است. برای مثال از این صابون شیر ایده بگیرید. این فقط صابونی است، که با شیر تهیه شده است و به راحتی می تواند به صورت یک نوار مستطیلی همچون دیگر صابون ها باشد. اما به جای انجام آنچه انتظار می رفت، صابون به یک بستنی تبدیل شد که مستقیماً به شیر موجود در داخل آن مربوط می شود.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: آدرس و ساعت کاری پلیس + 10 تهران + عکس


بسته بندی های معروف جهان برای سال 2022

بسته بندی می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهای فروش و بازاریابی برای شرکت ها باشد. یک بسته بندی منعطف که به خوبی طراحی شده باشد، می تواند تاثیر بسیاری بر خرید مشتریان داشته باشد.

شما با توجه به موضوع کسب و کارتان و محصولی که تولید می کنید، نیاز به رقابت دارید، به همین دلیل است که ما این راهنما را ایجاد کردیم تا به شما در طراحی بسته بندی موثر برای فروش به خریداران، چه آنلاین و چه آفلاین کمک کند. در این زمینه الهام گرفتن از معروف ترین بسته بندی های جهان که در فروش تاثیرگذار بوده اند، می تواند نقش بسیار مهمی در طراحی یک بسته بندی جذاب برای شما داشته باشد.  به همین دلیل در اینجا چند نمونه از بسته بندی های معروف جهان که می توانید در سال 2022 و بعد از آن استفاده کنید را نشان می دهیم.

  1. طراحی متن به شکل غیرمعمول

گاهی اوقات طراحان فراموش می کنند که طراحی تایپ به خودی خود یک شکل پیچیده است که می تواند بسته بندی محصولات را متفاوت کند.

طراحی به شکل متن غیرمعمول بسته بندی خلاقانه و نوآورانه بسته بندس با نوشته های غیرمعمول بسته بندی خلاقانه با نوشته های غیر معمول بسته بندی خلاقانه ساده و شیک

در بسیاری از بسته بندی های معروف جهان، از تایپ کلمات به شکل غیرمعمول برای متفاوت کردن بسته بندی استفاده می شود و اغلب از رنگ‌های متضاد در طرح استفاده می‌شود. در اینجا فونت به عنوان یک بخش هنری در مقایسه با اولویت دادن به خوانایی در نظر گرفته می‌شود.

  1. بسته بندی مینیمالیسی و انتقال حس آرامش از طریق آن

سال 2022 همچنان زمانی پرتلاطم در جهان است که باعث می‌شود روند طراحی بسته‌بندی به سمت سبک های ساده و مینیمال برای یافتن آرامشی که در حال حاضر در خانه‌هایمان به آن نیاز داریم، پیش رود. رنگ‌های ملایم و نوشته های ساده نقش اصلی در این نوع از بسته بندی خلاقانه دارند.

بسته بندی آرامش بخش بسه بندی مینیمال بسته بندی ساده و مینیمال

به عنوان مثال، یک محصول آرایشی با بسته بندی پیچیده یا یک محصول بهداشتی با طراحی زیبا و مینیمال را تصور کنید. قطعا در مورد یک محصول آرایشی، شما جذب یک طرح ساده ولی زیبا می شوید. در این بسته بندی، هدف نهایی این است که چیزهای نامربوط را از بین ببریم و اجزای اساسی را در طراحی بگنجانیم.

  1. بسته بندی سه بعدی

یک تصویر گرافیکی سه بعدی در بسته بندی خلاقانه، یک مزیت بسیار مهم را به ارمغان می آورد. بازی با عمق، راهی مطمئن برای وادار کردن مصرف کنندگان به توقف و نگاه کردن است.

بسته بندی سه بعدی

از آنجایی که ساخت بسته بندی سه‌بعدی یک کار فنی است، به مصرف‌کننده نشان می‌دهد که شما در خط مقدم فناوری هستید و محصولتان ارزش پرداخت پول را دارد. استفاده از این روش، یک ایده طراحی ایده‌آل برای محصولات فناوری است.

  1. طراحی ماکسیمال داخل و مینیمال بیرون بسته بندی

آیا می دانید یک ژاکت زمانی خاص است که آستر آن به زیبایی بخش بیرونی آن باشد؟ خب همین را می توان در مورد بسته بندی محصولات نیز گفت. در این روش، وقتی مشتری بسته بندی مینیمال خود را باز می کند در داخل بسته بندی، یک طراحی بسیار زیبا را می بیند. این کار تصور مصرف کننده از کیفیت برند شما را بهبود می بخشد و او را مشتاق به خرید از شما می کند.

بسته بندی با ظاهر مینیمال

بسته بندی داخل ماکسیمال بهترین روش بسته بندی

  1. بسته بندی و طراحی محلی

هنگام بسته بندی، تصویرسازی، یک عنصر ضروری است. این به ارائه موثر مفهوم بصری طرح کمک می کند. در بسته بندی محلی، می تواند بر اساس تاریخ منطقه‌ای خاص، هنرهای قبیله‌ای یا حتی یک خط داستانی باشد که شکل‌گیری محصول را با هر اثر هنری مرتبط می‌کند. چنین تصاویری همیشه پتانسیل منحصر به فرد شدن و برجسته شدن در بازار را دارد.

بسته بندی محلی و جذاب بسته بندی خلاقانه محلی بسته بندی محلی

این نوع بسته بندی همیشه در جلب توجه مشتریان تاثیر بسزایی دارد. بیشتر خریداران بر محصولاتی تمرکز می کنند که ارتباط مستقیمی بین کیفیت بسته بندی و کلاس محصول ایجاد می کنند.

  1. بسته بندی تعاملی

فناوری‌های مدرن، یک قالب در حال ظهور در روند بسته‌بندی آتی هستند. این یک روش برای بسته بندی هوشمند، تعامل مشتری با برند شما را تغییر می دهد. اعتماد را تقویت می کند و درک مشتری در مورد برند را به طرز چشمگیری بهبود می دهد.

بسته بندی تعاملی

فناوری های بسیاری همچون استفاده از کد QR و ارائه اطلاعات بر روی بسته بندی به مشتریان کمک می‌کند بدون حتی باز کردن بسته‌بندی، اطلاعات بیشتری درباره محصول بدانند. به عنوان مثال، با تجسم رنگ جعبه پیتزا، می توانید تشخیص دهید که داغ است یا نه. یا از روی بسته بندی یک محصول می توانید به محصول داخل آن، شکل و سایر ویژگی های آن پی ببرید.

  1. بسته بندی با استفاده از المان های دنیای قدیم

به عنوان انسان، همه آرزو دارند به گذشته خود نگاه کنند و به آن زمان برگردند. بنابراین، یکی از روش‌های برجسته برای جلب توجه مشتریان، ادغام زیبایی‌شناسی و جذابیت دنیای قدیمی در طراحی بسته‌بندی است. در این روش کل طراحی، از چیدمان گرفته تا انتخاب رنگ و حتی خود بسته‌بندی تحت نفوذ دنیای قدیمی است.

بسته بندی با المانهای قدیمی

جذابیت اصلی وینتیج این است که اصالت را بیان می کند. در واقع، هم ظاهر و هم احساس محصول را منعکس می کند. جدای از فونت‌های جذاب قدیمی، اجرای تصاویر و الگوهای رنگی نهایت حس اصل و نسب را منتقل می کند.

  1. بسته بندی با گرادیان های واضح

این روش بسته بندی، قابلیت دارد که هم طراحان و هم مصرف کنندگان را مجذوب خود کند. این روش تنوع گسترده‌تری را در اختیار طراحان قرار می‌دهد و این امکان را برای طراحان فراهم می‌کند که با ترکیب سایه‌ها یا جای‌گیرهایی که به چیزی منحصربه‌فرد، انرژی دوباره می‌بخشد، طرحی زیبا و طبیعی بسازند.

گرادیان واضح بسته بندی با گرادیان های واضح

گرادیان ها نه تنها عمق گسترده ای را ارائه می دهند، بلکه در فرمت های دیجیتال نیز برجسته به نظر می رسند. تقریباً برخی از برندهای برجسته در حال حاضر شروع به پذیرفتن گرادیان در طرح های خود کرده اند. طراحان با اجرای ترکیب های رنگی روشن و محرک، عمدتاً عناصر گرادیان را در طراحی اجرا می کنند.

  1. بسته بندی براساس جنس و بافت

به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، وقتی مواد اولیه بسته‌بندی را در نظر می‌گیرید یا طرحی را انتخاب می‌کنید، آیا به اهمیت لمس مصرف کننده هنگام خرید را می دانید؟ آیا تا به حال به آن فکر کرده اید؟ حسی که یک فرد احساس می کند به اندازه آن چیزی که مشاهده می کند، مهم است؟

بسته بندی خلاقانه طرح برجسته بسته بندی برجسته

به عنوان مثال، وقتی جعبه یک محصول لوکس را لمس می کنید، می توانید لطافت، ظرافت و کیفیت عالی محصول را احساس کنید. از آنجایی که انسان ها در وابستگی های عاطفی تصمیم گیری می کنند، لمس عنصر قدرتمندی در ایجاد این احساس است. بنابراین، بیشتر طرح‌های بسته‌بندی بر روی بسته‌بندی‌های با بافت های برجسته و جذاب تمرکز می‌کنند تا حس لامسه را تشویق کنند.

  1. بسته بندی با طرح های انتزاعی

طراحی انتزاعی یک هنر قوی است که یک رویکرد زیبایی شناختی به بسته بندی به عنوان یک کل ایجاد می کند. در این روش، طراحان با پیاده‌سازی فونت‌های پررنگ، سایه‌های درخشان با شکل مینیمالیستی، از سطح بسته‌بندی به شکل فوق‌العاده استفاده می‌کنند.

بسته بندی انتزاعی بسته بندی با طرح انتزاعی

چنین طراحی بخشی از مغز را که مسئول خلاقیت و شیفتگی است، تازه می کند. این باعث می شود مردم به هنر در قالب جدیدی نگاه کنند و رویکرد جدیدی را ایجاد کند. بنابراین، هنر انتزاعی مغز ما را تحریک می‌کند تا بیش از حد کار کند و اتحادهای جدید و راه‌های جایگزین برای احساسات را تجزیه و تحلیل کند. در واقع بسته بندی با طرح های انتزاعی تاثیر بسیاری بر احساسات و تصمیم گیری مشتریان دارد.

چند ایده بسته بندی ساده و زیبا

بسته بندی ساده و شیک بسته بندی زیبا بسته بندی ساده و شیک بسته بندی زیبا و شیک

نوآوری در بسته بندی

صنعت بسته بندی، یکی از صنایعی است که اگر نوآوری در آن وجود داشته باشد، می تواند ارزش افزوده بسیاری برای شما ایجاد کند. به همین دلیل است که نوآوری های آتی در بسته بندی برای چند سال آینده بسیار متنوع خواهد بود و شما باید برای پیشی گرفتن از رقبا در سال های آینده به فکر بسته بندی های نوآورانه، زیبا و کاربردی باشید. به همین دلیل در اینجا چند نمونه از بسته بندی های نوآورانه را به شما نشان می دهیم.

بسته بندی نوآورانه بسته بندی نوآورانه کرم ضد آفتاب بسته بندی نوآورانه ساعت بسته بندی نوآورانه چای بسته بندی نوآورانه چای بسته بندی نوآورانه تخم مرغ بسته بندی نوآورانه آب میوه ایده بسته بندی نوآورانه ایده بسته بندی نوآورانه آب میوه بسته بندی نوآورانه شیرینی بسته بندی نوآورانه ماکارونی بسته بندی نوآورانه نوشیدنی بسته بندی نوآورانه زیبا

ایده بسته بندی محصولات بر اساس کارکرد

  • بسته بندی خلاقانه خشکبار

بسته بندی خلاقانه خشکبار

ایده بسته بندی خشکبار

خشکبار یکی از محصولاتی است که با استفاده از یک بسته بندی خلاقانه می تواند ارزش افزوده بسیاری ایجاد کند. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی به دلیل عدم آگاهی از این موضوع محصولات خود را با ارزش افزوده بسیار پایین و بدون بسته بندی مناسب به فروش می رسانند. در این اینجا چند نمونه از بهترین بسته بندی ها برای خشکبار را معرفی می کنیم.

  • بسته بندی خلافانه ادویه

بسته بندی ادویه بسته بندی خلاقانه ادویه بسته بندی نوآورانه ادویه

  • بسته بندی خلاقانه عسل

بسته بندی عسل بسته بندی خلاقانه عسل ایده بسته بندی عسل ایده بسته بندی خلاقانه عسل

  • بسته بندی خلاقانه کبریت

بسته بندی خلاقانه کبریت

  • بسته بندی خلاقانه چوب شور

بسته بندی چوب شور بسته بندی خلاقانه چوب شور

  • بسته بندی نوآورانه پاستیل

بسته بندی پاستیل بسته بندی خلاقانه پاستیل

  • بسته بندی خلاقانه حبوبات

بسته بندی خلاقانه حبوبات

ایده بسته بندی حبوبات شیک

حبوبات یکی از مواد غذایی پر استفاده است که بازار بزرگی دارد و با داشتن یک بسته بندی مناسب می توان سود بسیاری از آن کسب کرد و سهم بازار بیشتری کسب کرد.

  • بسته بندی خلاقانه چای

بسته بندی خلاقانه چای

بسته بندی خلاقانه چای

ایده بسته بندی چای

چای جزء جدایی ناپذیری از فرهنگ و سنت های ایرانیان است، که در هر خانه از آن استفاده می شود. پیشتاز بودن در بسته بندی خلاقانه چای می تواند منجر به پیشتاز شدن در بازار این محصول شود.

  • بسته بندی خلاقانه مواد شوینده

بسته بندی خلاقانه مواد شوینده

در بازاری همچون مواد شوینده که بسته بندی اکثر محصولات به یک شکل است، در صورتی که یک بسته بندی جذاب و اصولی داشته باشید، بیشتر از دیگر رقبا جلب توجه خواهید کرد. پس اهمیت بسته بندی خلاقانه را دست کم نگیرید.

  • بسته بندی خلاقانه لوازم آرایشی

بسته بندی خلاقانه لوازم آرایشی

در مورد لوازم آرایشی، لوکس بودن بسته بندی، یکی از عوامل بسیار مهم است. طبعا کسی که به دنبال افزایش زیبایی و جذابیت خود است، به یک بسته بندی زیبا و لوکس جذب می‌شود و از آن حس مثبتی دریافت می کند.

جالب ترین بسته بندی های دنیا

یکی از موارد کمک کننده برای ایجاد یک بسته بندی خلاقانه، ایده گرفتن و مشاهده بسته بندی های خلاقانه در این زمینه است. می توان با استفاده از جالب ترین بسته بندی های دنیا، بهترین بسته بندی را برای محصول مورد نظر خود خلق کرد. به همین منظور در اینجا چند مورد از بهترین و جالب ترین بسته بندی ها را معرفی می کنیم. برخی از بسته بندی های معروف جهان عبارتند از:

  • برس های رنگ آمیزی Poilu

بسته بندی خلاقانه برس رنگ آمیزی

طراحی چشم نواز با کارایی مطابقت دارد زیرا Poilu از این سبک منحصر به فرد برای ترکیب دو برس مختلف در یک بسته مقوایی استفاده کرد. برس ها حتی رنگ آمیزی شده اند تا بیشتر شبیه موهای صورت باشند.

  • بسته بندی بیسکوییت

بسته بندی خلاقانه بیسکوییت

  • بسته بندی سس

بسته بندی خلاقانه سس

  • آدامس Trident

بسته بندی خلاقانه آدامس تریدنت

این بسته بندی خلاقانه برای قرار دادن آدامس بدون قند Trident’s Xtra Care ارائه شده است. در این بسته بندی با استفاده از تکه های آدامس به عنوان دندان برای ایجاد لبخند، محافظت از دندان ها به عنوان یکی از اهداف محصول معرفی شده است.

  • The Bees Knees

بسته بندی عسل The Bees Knees

عسل The Bees Knees از مزرعه Klein Constantia که شبیه جعبه کندوی زنبور عسل طراحی شده است ، یکی از خلاقانه ترین بسته بندی ها است.

  • بسته بندی خلاقانه نان گنوم

بسته بندی خلاقانه نان

  • بسته بندی خلاقانه جعبه کفش

بسته بندی خلاقانه جعبه کفش

  • بسته بندی خلاقانه هندزفری به شکل نت

بسته بندی خلاقانه هندزفری

  • بسته بندی خلاقانه کره

بسته بندی خلاقانه کره

معمولا مصرف کنندگان در پیک نیک یا هنگام سفر از گره با ظرف یکبار مصرف استفاده می کنند. در این بسته بندی درب ظرف به شکل چاقو طراحی شده است، که استفاده از آن را ساده تر کرده است.

  • ظروف آشپزخانه

بسته بندی جالب ظروف آشپرخانه

Scanwood بزرگترین تولید کننده ظروف آشپزخانه چوبی در دانمارک است که محصولات خود را در اروپا و خاورمیانه می‌فروشد. این شرکت می خواست این واقعیت را اعلام کند که محصولات آنها از طریق یک فرایند سازگار با محیط زیست ساخته می شوند و البته از همه مواد طبیعی نیز ساخته شده اند.

شما می توانید با الهام گرفتن از این بسته بندی ها و کمک گرفتن از خلاقیت خود بهترین بسته بندی را با توجه به محصول خود ایجاد کنید و با استفاده از آن فروش بیشتری را تجربه کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.