اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

۷۳ درصد مشمولین در شهرقدس واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با بیان اینکه حدود ۵۷۰ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان تزریق و ۷۳ درصد مشمولین واکسینه شده اند، گفت: تکمیل دوره واکسیناسیون و تمرین پیاده روی پیش از سفر و رعایت بهداشت توسط زائران در پیاده روی اربعین حسینی مورد توجه قرار گیرد.

۷۳ درصد مشمولین در شهرقدس واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش شجرنیوز، حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاورهای دولت در حوزه سلامت، تامین و توزیع واکسن کرونا بود که موجب کاهش بار بیماری و ایجاد حس آرامش بین مردم شد و تاکنون طی یک و نیم سال گذشته حدود ۵۷۰ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان تزریق شده و بیش از ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و به طور کلی حدود ۷۳ درصد مشمولین واکسن در شهرقدس واکسن دریافت کردند.

وی گفت: مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت سبد تزریق واکسن را داشته و با اینکه تعداد کمی از افراد مراجعه می کنند اما همچنان تزریق انواع واکسن انجام می شود و با انجام واکسیناسیون میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا تا ۸۹ درصد کاهش یافت.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در خصوص واکسیناسیون زائران اربعین حسینی افزود: افرادی که دوز دوم را دریافت کرده اند لازم است دوز سوم را بزنند و اگر دوز سوم را قبلا زده اند، دوز چهار و یادآور آن را بر حسب گذشت شش ماه تزریق کنند و هرچه مراحل واکسن را تقویت کنیم میزان ابتلا به بیماری کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: در روزهای منتهی به اربعین مراکز تا ساعت ۱۸ فعال بوده تا همه اقشار شاغل پس از ساعت کاری خود بتوانند جهت واکسیناسیون مراجعه کنند.

میرشریفی در خصوص مسائل بهداشتی در این سفر افزود: تکمیل دوره واکسیناسیون، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، مصرف آب و مایعات، همراه داشتن ظروف تمیز، تمرین پیاده روی و ورزشی پیش از پیاده روی اربعین، داشتن پمادهای عرق سوزی و سوختگی، استفاده از کرم ضدآفتاب، کلاه آفتابگیر و رعایت نکات بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و هرکس احساس بیماری می کند پیش از سفر نسبت به سلامتی خود مطمئن شود.

ماهانه ۱۰۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرقدس اتفاق می افتد

وی خاطرنشان کرد: تقریبا در ماه ۷۰ تا ۱۰۰ مورد حیوان گزیدگی که بیشتر ناشی از سگ های ولگرد است اتفاق می افتد و همه این افرادی که مورد حیوان گزیدگی قرار می گیرند پس از شستشو، واکسن ضدهاری و سرم دریافت می کنند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اینکه روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات مختلف شبکه خدمات بهداشت و درمانی خدمت می گیرند تصریح کرد: ماهانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ بازدید بهداشتی انجام شده و ۲۰ مغازه به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب می شوند اما سیاست کلی بر اجرای این امر نیست و سعی می کنیم متصدی را به رفع نواقص راهنمایی کنیم.

وی به راه اندازی خانه بهداشت شهید مقدسی در شهرک ابریشم و کاهش مراجعات به نقاط دیگر شهر اشاره کرد و ادامه داد: در منطقه کاووسیه نیز زمینی توسط شهرداری داده شده که در مرحله نمونه برداری خاک است و با تامین مستمر اعتبارات تا یکسال دیگر افتتاح شده و مردم منطقه به خدمات بهداشتی اولیه دسترسی پیدا خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.