اخبارجامعهسلامتمجله شجر

یلدا را مجازی برگزاری کنید؛ برای کرونا نیم ساعت هم کافی است!

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تحقیقات نشان می دهد که ویروس کرونا در عرض نیم ساعت (حتی می‌تواند این نیم ساعت مستمر نباشد) در یک محدوده بسته با تهویه نامناسب و بدون ماسک به راحتی از فرد ناقل به دیگران منتقل شود.

به گزارش شجرنیوز؛ “محسن فرهادی” با اشاره به شب یلدا و مراسمات سنتی که در این شب برگزار در کشور برگزار می شود، گفت: بیماری کرونا سبک زندگی را دست خوش تغییر کرده به ‌طوری که در گذشته همواره توصیه بر این بود که در چنین شب هایی به دیدار بزرگترها برویم اما متاسفانه بیماری کرونا امسال کاری کرده است که ما باید بر ای حفظ جان بزرگترهایمان از آنها فاصله بگیریم.

وی افزود: سالمندان نسبت به سایر گروه‌های سنی به بیماری کووید ۱۹ آسیب‌پذیرتر هستند و متاسفانه میزان فوت سالمندان به دلیل ابتلا به کرونا بیش از سایر رده‌های سنی است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: به امید روزهای بهتر و محو کامل این بیماری در سطح کره زمین هستیم تا بتوانیم دورهمی‌های مستمرتر و طولانی‌تری را داشته باشیم اما توصیه اکید داریم شب یلدای امسال را با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا همچون تلفن، شبکه‌های مجازی و … این سنت دیرینه را برگزار کرده و با این روش سلامت عزیزانمان را حفظ کنیم.

وی با تاکید برآنکه کرونا در دورهمی‌ها و کنارهمی‌ها رشد و توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه در زمستان تهویه هوا به دلیل سرما دچار مشکل می‌شود زیرا درب و پنجره‌ها در این فصل سال کمتر باز می‌شوند لذا دورهمی‌ها مساوی با عدم تهویه مناسب و این امر شیوع کرونا را تشدید می‌کند.

فرهادی بیان کرد: متاسفانه طبیعت این بیماری این است که متوجه نمی‌شود که شب یلداست، محرم است، مراسم عروسی یا غیره و با هرگونه تجمعی باعث گسترش این بیماری می‌شویم و اکنون اثبات شده که کرونا در عرض نیم ساعت (حتی می‌تواند این نیم ساعت مستمر نباشد) در یک محدوده بسته با تهویه نامناسب و بدون ماسک به راحتی از فرد ناقل به دیگران منتقل شود.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.