90 درجهاخبارخبر مهمورزش

یزدانی سر وزن نرسید ؛ تاکتیک فدراسیون برای جلوگیری از تعلیق و محرومیت امیرمحمد یزدانی

یزدانی سر وزن نرسید تا پرونده حضور او در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ پس از رویارویی در قرعه کشی با حریف اسراییلی به شکلی کم خطر برای خود او و همچنین کشتی ایران بسته شود.

یزدانی سر وزن نرسید ؛ تاکتیک فدراسیون برای جلوگیری از تعلیق و محرومیت امیرمحمد یزدانی

به گزارش شجرنیوز، امیرمحمد یزدانی که نسبت فامیلی نیز با حسن یزدانی و رضا یزدانی اساطیر کشتی ایران دارد و خواهرش زهرا یزدانی نیز کشتی گیر است، سال گذشته در عین جوانی به مدال نقره قهرمانی جهان در نروژ رسیده بود و امسال با آمادگی بالا و تلاش بسیار خود را آماده گرفتن مدال زرین طلا کرده بود؛ اما رویارویی با حریف اسراییلی در قرعه کشی همه چیز را خراب کرد و با توجه به اجبار نانوشته عدم رویارویی با ورزشکاران اسراییلی مسابقات قهرمانی جهان خیلی زود برای کشتی گیر خوش آتیه ایران به پایان رسید.

سالهاست که قانون نانوشته عدم رویارویی با ورزشکاران اسراییلی بسیاری از ورزشکاران ایرانی را از کسب مدال جهانی بازمیدارد و اتفاقات گوناگونی از جمله ماجرای باید ببازی معروف در کشتی و بحث تعلیق ورزش جودو ایران که رشته ای است که اسراییل در آن قدرتمند محسوب میشود را به دنبال داشته است.

اما به هرروی تاکتیک فدراسیون کشتی برای آنکه این عدم رویارویی به قیمت محرومیت سنگین برای یزدانی و همچنین احتمال جرایم و یا تعلیق فدراسیون کشتی تمام نشود، سر وزن نرسیدن امیرمحمد یزدانی بود.

بدین ترتیب در وزن کشی امروز یزدانی سر وزن نرسید و با ۳۰۰ گرم وزن اضافه تر از ۷۰ کیلوگرم از مسابقات حذف شد؛ اما سوالی که شاید ذهن دوستداران کشتی و ورزش ایران را پس از این اتفاق درگیر کند آن است که این شکل از عدم رویارویی فارغ از بحث های همیشگی پیرامون این ماجرا، اساسا ماهیت به رسمیت نشناختن اسراییل را نیز به نوعی از بین میبرد؛ چراکه در حال حاضر یزدانی عملا به شکل قانونی و به دلیل ۳۰۰ گرم اضافی حذف شده است و نه انصراف به دلیل رویارویی با حریف اسراییلی و با پیام خاصی نتیجتا عایدی این اقدام چیست؟

به هرروی جای امیدواری است که با توجه به ترفند فدراسیون کشتی، امیرمحمد یزدانی توان ذهنی بازگشت را داشته باشد و با قدرت به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و شاید با تغییر وزن به المپیک ۲۰۲۴ فکر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.