اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

پر شدن گود نخاله شهریار تا پایان سال/ مسوولان به فکر گود مجوزدار برای شهرقدس باشند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس گفت: شهرقدس گود نخاله مجوزدار نداشته و گود شهریار نیز تا پایان سال پر می‌شود لذا لازم است مسوولان شهری فکری بر این موضوع داشته باشند.

پر شدن گود نخاله شهریار تا پایان سال/ مسوولان به فکر گود مجوزدار برای شهرقدس باشند

به گزارش شجرنیوز، پس از پیگیری‌هایی که در ارتباط با گود پرماجرای نخاله شهرقدس و ابهاماتی که در میزان درآمد، نحوه قرارداد و نداشتن مجوز قانونی انجام شد، در نهایت اجازه تخلیه نخاله در گودهای به جا مانده از معادن شهرقدس داده نشد و آخرین گود به دستور دادستان وقت پلمب شد.

در این مدت کامیون‌های حامل نخاله‌های ساختمانی را به گودی متعلق به حریم شهریار تخلیه کرده و برخی از نخاله‌ها نیز در حاشیه جاده و زمین‌های خالی و خیابان‌ها تخلیه می‌شود که این معضل گلایه‌های مردمی را در پی داشته است.

رضا شایسته رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان قدس در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: قرار گرفتن گود نخاله‌های ساختمانی داخل حریم شهر برخلاف ضوابط محیط زیست است و برای اینکه همسو با سیاست‌های شهرستان باشیم و اینکه نخاله‌ها در اطراف شهر پراکنده نشود، مجوزی برای گود ندادیم و در عین حال جلوی آن را نگرفتیم و نظارت کردیم تا در کنار نخاله ساختمانی پسماند بهداشتی تخلیه نشود.

وی گفت: در حال حاضر گودی برای شهرقدس وجود نداشته و گود حاضر در حوزه شهریار است که تا پایان سال پر خواهد شد و این موضوع به فرمانداری اطلاع داده شده تا دستگاه‌های ذیربط مجوز قانونی برای گودنخاله‌ای برای شهرقدس دریافت کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس با اشاره به جمع‌آوری نخاله‌ها و آسفالت جاده معادن و نقش آن بر کاهش میزان آلایندگی هوای منطقه افزود: جهت کنترل آلودگی هوا ناشی از فعالیت معادن همت مسوولان شهرستانی لازم است به عنوان نمونه پلیس راه اجازه تردد کامیون‌های نخاله و مصالح سرباز را ندهد و معاینه فنی خودروهای سنگین کنترل شود و بر ارتفاع دپو معادن نظارت کافی صورت گرفته و نباید از ۶ متر این میزان بیشتر باشد و تاسیسات معادن در عمق قرار گیرد.

وی در خصوص تصفیه شیرابه دپوی موقت زباله در مرکز میانی پسماند بیان کرد: مکاتبات و پیگیری‌های متعددی در این خصوص انجام شده و امیدواریم در دی ماه سیستم تصفیه فاضلاب این مرکز نصب شود.

شایسته به مسئله هدررفت آب در کارواش‌ها اشاره کرد و افزود: به این موضوع توجه کمتری شده است و به صورت جهادی با همکاری اداره صمت و اتحادیه مربوطه رسیدگی به کارواش‌ها و قالیشویی‌ها تا پایان سال انجام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.