اخبارانتخاباتسیاست

همتی: تحریم مبادلات اقتصادی ما با دنیا بر هم زده است

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا بر هم زده است و شما یک کشور نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی با جهان رشد داشته است.

به گزارش شجر نیوز، «عبدالناصر همتی» عصر شنبه در بخش اول از نیمه نخست سومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بدون اعاده رشد اقتصادی در حد ۵ درصد نمی شود مشکل بیکاری را حل کرد و شاهد رشد اقتصادی باشیم و بدون سرمایه گذاری رشد اقتصادی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه علم اقتصاد می گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد، اظهار داشت: گرانی وجود ندارد و تورم عامل گرانی است . تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا بر هم زده است و شما یک کشور نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی با جهان رشد داشته است.

همتی تصریح کرد: بدون رشد اقتصادی کشور نمی‌توان بیکاری را حل کرد اما ظرف چند دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی ما نیم درصد بیشتر نبود در طول یک دهه گذشته تقریبا می توان گفت سرمایه گذاری شیب منفی نزولی داشته و بدون سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی معنا ندارد.

وی ادامه داد: دوستان راجع به یکسری روبنا ها صحبت می کنند. اقتصاد مفاهیم و معادلات خود را دارد علم اقتصاد به ما می‌گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد و بر مبنای یک محیط سرمایه گذاری بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم و این رشد اقتصادی را می توان در بین مردم عادلانه تقسیم کرد.

همتی عنوان کرد: آقای رئیسی می گویند گرانی سازی، باید جلو گرانی سازی را بگیریم تورم عامل گرانی است که در دنیایی که تورم شده است نگرانی وجود ندارد شما در اروپا دیدید که مبارزه با گرانی وجود داشته باشد چرا قیمت ارز بالا رفت؟ چرا قیمت مسکن بالا رفت؟ خود را به راه دیگری نزنیم جناب آقای رئیسی.

وی ادامه داد: توجه کنید تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا را بر هم زده است چرا این اتفاق افتاده است شما یک کشور در دنیا نشان بده که بدون مبادلات اقتصادی جهانی بتوانند پیشرفت کرده باشند و رشد کرده باشند. جناب آقای جلیلی می‌فرماید اگر این هفت مشکل است چرا راجع به موضوعات دیگر حرف می‌زنیم چیزهای دیگر بسیار مهم است، تحریم بسیار مهم است.

همتی عنوان کرد: من برنامه خاص برای اشتغال جوانان، مسکن جوانان، کنترل تورم اعاده رشد حداقل ۵ درصدی و برگرداندن تورم به دامنه ۸ تا ۱۲ درصد دارم. اما در این هفت دقیقه فرصت نمی شود. باید چند نکته را عرض کنم همین جریانی که دوستان بیاید چرا از علت دیگری صحبت نمی‌کنید من می‌گویم این جریان می‌خواهد بدون دنیا زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: بدون دنیا زندگی یعنی چه شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و اگر بلد باشید نتیجه آن رشد ۸ درصدی تبدیل به رشد ۰ درصدی یا منفی می‌شود. من می‌گویم هزینه آن را چه کسی می دهد از جیب مردم برمی‌دارند این هزینه ها را مردم می دهند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: به مردم بگویید؛ یک کشتی با پرچم جمهوری اسلامی نمی‌تواند روی دریا بفرستیم، پرسپولیس و استقلال نمی تواند پول خود را از AFC بگیرند برنده می شوند و نمی توانند پول خود را بگیرند.

ادامه دارد…

منبع :ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.