اخبارجامعهخبر مهمسلامتمجله شجر

هشدار سازمان غذا و دارو: آزمایش‌های آنتی‌بادی نوع ایمنی را مشخص نمی‌کند

بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه توسط سازمان غذا و دارو منتشر شد، آزمایش مثبت برای آنتی بادی‌های کووید 19 جایگزین کافی برای دریافت واکسن نیست.

به گزارش شجرنيوز، سازمان غذا و داروی آمریکا در تازه‌ترین بیانیه خود هشدار می‌دهد: آزمایش‌های آنتی بادی کووید ۱۹ نمی‌تواند ثابت کند شما در برابر ویروس در اثر عفونت قبلی یا در اثر واکسیناسیون ایمن هستید.

این آزمایشات با جستجوی علائم پاسخ ایمنی می‌تواند مشخص کند که آیا فردی در گذشته به ویروس مبتلا بوده است یا خیر.

اف‌دی‌ای هشدار می‌دهد: تکیه بر آنتی بادی‌ها برای محافظت در برابر کووید ۱۹ ممکن است افراد را آسیب پذیر کند، بنابراین برای تأیید مصونیت از اثرات ویروس، هنوز واکسن لازم است.

کارشناسان این سازمان تأکید می‌کنند، آزمایش‌های آنتی بادی مثبت نیز به عنوان جایگزینی برای اثبات واکسیناسیون کار نخواهد کرد.

حداقل ۳۳ میلیون آمریکایی از ابتدای شیوع همه گیری به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و برخی اظهار داشتند که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده‌اند؛ شرایطی که مشخص نمی‌کند ایمنی بر اثر ابتلای قبلی بوده یا در اثر تزریق واکسن برای رسیدن به ایمنی جمعی اختلال به وجود می‌آورد.

در حالی که آنتی بادی‌ها می‌توانند مقداری از ایمنی را برای فرد ایجاد کنند، اف‌دی‌ای از آمریکایی‌ها می‌خواهد با وجود آنتی بادی‌ها، واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند تا بتوانند خود را در برابر ویروس کاملاً محافظت کنند

نوع آنتی بادی‌هایی که واکسن‌ها ایجاد می‌کنند با آزمایشاتی که برای تشخیص اینکه چه کسی قبلاً به این ویروس آلوده شده انجام می‌شود قابل تشخیص نیستند، بنابراین آزمایش خون احتمالاً واکسینه شدن کسی را تأیید نمی‌کند.

منبع : فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.