اخباراخبار شهرستان ملاردخبر مهمدر استان

نماینده ملارد: ضرورت گسترش جهاد مدرسه‌سازی در منطقه ملارد

نماینده ملارد، شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، در جشن شکوفه‌های دبستان کوثر ملارد با حضور وزیر آموزش و پرورش، بر لزوم گسترش مدرسه‌سازی با توجه به نرخ رشد جمعیت بالا در این منطقه، تأکید کرد.

نماینده ملارد: ضرورت گسترش جهاد مدرسه‌سازی در منطقه ملارد

به گزارش شجرنیوز از ملارد، حسین حق‌وردی، نماینده ملارد، شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، در جشن شکوفه‌های دبستان کوثر ملارد با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان استان تهران و شهرستان ملارد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس بیان کرد: امروز روز اول هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و جا دارد از شهدایی قدردانی کنیم که با ایثار و فداکاری اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.

وی ضمن اشاره به مشکلات عدیده شهرستان ملارد گفت: مهم‌ترین بحث در این شهرستان، رشد بالای نرخ جمعیت است و به تبع آن جمعیت دانش‌آموزان هم در حال افزایش است و با توجه به آمارها، این نرخ بیشترین میزان در سطح کشور را دارد و هر سال ما نیاز به ۵۰۰ کلاس جدید داریم.

حق‌وردی افزود: مدارس فرسوده هستند و از لحاظ امنیت دچار مشکل هستند و امیدواریم مسئولین دلسوز طی این بازدیدها، در جهت بازسازی مدارس اهتمام ویژه‌ای به کار ببرند.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این منطقه از استعدادهای درخشان زیادی برخوردار است و متأسفانه فاقد دانشگاه فرهنگیان است، بنابراین تأسیس دانشگاه فرهنگیان و گسترش جهاد مدرسه‌سازی از ضروریات در این منطقه است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی امام جمعه ملارد نیز طی سخنانی در این مراسم بیان کرد: تربیت دانش‌آموزان، کاری سخت و دشوار است و امیدواریم با همت معلمان و اولیا، نیروهایی کارآمد و متعهد تربیت شوند.

وی با توجه به تراکم جمعیتی بالا در شهرستان ملارد بیان کرد: فشردگی جمعیت کلاس‌های مدارس این منطقه، کارآمدی آموزش را کاهش می‌دهد و لازم است به تأسیس مدارس نوساز و مدارس استثنایی توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه ملارد تأکید کرد: با توجه به مفاهیم مفید مطرح شده در سند تحول بنیادین، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای تبیین ساحت‌های چندگانه سند تحول بنیادین، ضروری است و لازم است مهارت‌های زندگی هم در مدارس به دانش‌آموزان آموخته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.