اخباراطلاعات و ارتباطاتفناوریمجله شجر

نقش روابط عمومی ها در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها

حامدکریمی فعال حوزه روابط عمومی و ارتباطات و نویسنده کتاب ظرفیت های روابط عمومی در مدیریت تعالی سازمان ها نقش روابط عمومی و ارتباطات در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها را به عنوان حلقه مفقوده و مکمل ارکان جهش تولید دانست.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: روابط عمومی و به طور کلی حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی به واسطه نقش آفرینی حیاتی در سازمان ها و نهادها می توانند به عنوان بازویی قدرتمند در پیشبرد اهداف متعالی آنها باشد.

با نامگذاری سال 1400 به عنوان تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت استمرار تلاش با هدف احیا و تقویت تولید و صنعت، روابط عمومی ها باید بیش از گذشته در این میدان به ایفای نقش بپردازند و با فاصله گرفتن از جایگاه اطلاع رسانی صرف که اغلب روابط عمومی ها در این نقش خلاصه می شوند خود را به مجموعه ای با افق های دید وسیع تری برای رصد و پایش مسائل مهم سازمان تبدیل کرده و این نقش را با جدیت بیشتری ایفا نماید.

روابط عمومی به عنوان حلقه مفقوده و مکمل ارکان رونق و جهش تولید

مولفه های اصلی در کامیابی صنعت و تولید را می توان مواد اولیه مرغوب، مدیریت صحیح منابع، بازار رقابت، قوانین و سیاست های داخلی، تحولات منطقه ای و جهانی و همچنین ارتباطات و تعامل دانست.

در این بین موضوع توسعه ارتباطات نقش مکمل و تعیین کننده ای دارد چرا که تمامی این موارد در سایه تعامل و ارتباطات انسانی نممود پیدا می کند و در نتیجه کیفیت روابط عمومی و برقراری ارتباطات موثر بین افراد است که تحقق یک هدف را به منصه ظهور می رساند.به طور کلی برای رونق و جهش تولید اگر تمامی این موارد ذکر شده را داشته باشیم اما از بعد ارتباطی ضعیف باشیم به طور قطع چیزی جز ناکامی و عدم توفیق در انتظارمان نخواهد بود.

روابط عمومی، مرکزی برای شناسایی بحران ها و مقابله با آنهاست و می تواند از ورشکستگی ها و حذف واحدهای تولیدی از صحنه تولید و صنعت جلوگیری کند.

تا آن زمان که لزوم وجود و حضور موثر روابط عمومی ها را در بخش های مختلف صنعت و اقتصاد کشوربه عنوان یک پشتیبان و رفع کننده موانع را حس نکنیم راه به جایی نخواهیم برد.

از سوی دیگر نیز روابط عمومی ها و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند به واسطه نقش بسیار مهمی که در بهبود وضعیت سازمان ها و ایجاد تعامل دارند بایستی دارای یک سری ویژگی ها و روش های کارآمد در اداره امور و انجام وظایف باشند.

مدیران بالادستی نیز باید بیش از گذشته نسبت به بکارگیری روابط عمومی های حرفه ای  وسواس داشته باشند تا بتوانند بهره کافی از ظرفیت های این حوزه را برای سازمان خود به ارمغان بیاورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.