اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

میانگین خاموشی‌های شهرقدس از ۳۵ دقیقه به ۷ دقیقه رسید

مدیر برق منطقه شهرستان قدس با اشاره به کاهش زمان خاموشی‌ها و انجام فرآیند اصلاح شبکه گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۸۸ دستگاه ماینر در ۲۹ محل استخراج رمز ارز کشف شده است.

میانگین خاموشی‌های شهرقدس از ۳۵ دقیقه به ۷ دقیقه رسید

به گزارش شجرنیوز،حسین سوری مدیر برق منطقه شهرستان قدس در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: توزیع برق شهرستان در پایان سال 1400 با حدود 151 هزار مشترک، ششمین منطقه از لحاظ تعداد مشترکین و با 214 مگابایت پیک بار چهارمین منطقه در شرکت از لحاظ ترانزیت انرژی با 9.9 درصد تلفات بوده است.

وی افزود: این منطقه تاکنون 2 هزار و 288 دستگاه ماینر در 29 محل استخراج رمز ارز کشف کرده و از ابتدای سال نقاط دارای خاموشی بالا رصد شد و با دریافت امکانات و تجهیزات مانند 7 هزار متر کابل خودنگهدار، نصب 17 دستگاه ترانس جدید، جابجایی 106 مورد ترانس و نوسازی پست‌های فرسوده مشکلات خاموشی کاهش یافت و شبکه تقویت شد.

مدیر برق منطقه شهرستان قدس در ادامه گفت: در سال گذشته به ازای میانگین هر مشترک 35 دقیقه خاموشی بود که اکنون به 7 دقیقه رسیده است و در تلاش هستیم معضل روشنایی سطح شهر و تیرهای مزاحم با کمک شهرداری حل شود.

سوری با بیان اینکه شهرداری قول تأمین چراغ‌های برق را داده و طبق لیست شورا بخشی از این چراغ‌ها نصب شد ابراز داشت: تیرهایی که به دلیل عقب نشینی منازل در وسط کوچه و خیابان برجا مانده نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد کرده که در این خصوص حدود 45 تیر در محله سرخه‌حصار در حال جابجایی است اما به دلیل تراکم شهری برخی شهروندان اجازه نصب تیر در پیاده رو را نمی‌دهند درحالی‌که این اقدام موجب کاهش خاموشی‌ها است.

سوری با اشاره به اینکه بیشتر قطعی‌ها به دلیل فرسودگی شبکه برق‌رسانی است گفت: برخی از کابل‌ها، سیم‌ها و ترانس‌ها به قدمت 20 سال پیش برمی‌گردد و بیشتر خاموشی‌ها به همین علت است.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار اشتراک غیرمجاز وجود داشته و اغلب 80 درصد مشترکینی که از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند آماده خرید کنتور هستند ولی به دلیل ساخت بدون مجوز ملاحظات و محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد، ابراز داشت: آمار قابل‌توجهی از سرقت در این حوزه وجود دارد و رسیدگی به این موضوع موجب شده که حدود 70 درصد وقت کارکنان گرفته‌شده و سرعت خدمات‌رسانی سطح شهر کمتر شود.

مدیر برق منطقه‌ای شهرستان قدس در پایان خاطرنشان کرد: در سال جدید سه مورد فوتی بر اثر برق‌گرفتگی و بی‌احتیاطی حین انجام کار گزارش شد که در این زمینه داربست کاران می‌بایست مراقبت بیشتری داشته باشند چراکه شبکه‌های سه سیم با جریان 20 کیلوولت که در سطح شهر وجود دارد بسیار خطرناک است و جریان قوی برق این شبکه از عایق نیز عبور می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.