اخبارلژیونرهاورزش

مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو نامزد بهترین گل فصل گذشته فوتبال اروپا

این روزها این عنوان زیاد شنیده می شود: مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو نامزده بهترین گل فصل گذشته فوتبال اروپا. قیچی برگردان زیبای مهدی طارمی که با نشستن در دروازه چلسی انگلیس باعث شادی هواداران اژدها شد. به بهانه نظرسنجی سایت یوفا در خصوص 10 گل برتر فصل گذشته فوتبال قاره سبز، به بررسی کلی دوران فوتبالی مهدی طارمی بازیکن پورتو می پردازیم.

مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو نامزد بهترین گل فصل گذشته فوتبال اروپا

 

به گزارش شجرنیوز؛ مهدی طارمی مطرح ترین لژیونر کشورمان در فوتبال اروپا و بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ملی، روزهای درخشانی را می گذراند. او همچنان در لیگ پرتغال و در مطرح ترین تیم این لیگ یعنی باشگاه پورتو بازی می کند.

مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در بازی برگشت تیم پورتو مقابل چلسی انگلیس گلی بسیار زیبا را به ثمر رساند. هر چند تیم پورتو برنده آن مسابقه بود ولی در کل به مرحله نیمه نهایی نرسید. اما زیبایی آن گل مهدی طارمی فراموش نشدنی است. گلی که در دقیقه 93 و به شکل قیچی برگردان وارد دروازه چلسی شد و تحسین بسیاری از مربیان، کارشناسان و حتی منتقدان را برانگیخت.

در پایان لیگ قهرمانان اروپا، گل مهدی طارمی با کسب بیش از 750 هزار رای کاربران سایت یوفا بهترین گل این دیدارها ارزیابی شد. در آستانه شروع فصل جدید فوتبال در اروپا، اتحادیه فوتبال قاره سبز بین بازی های ملی فوتبال، فوتسال و باشگاهی یک نظرسنجی جدید برای تعیین بهترین گل فصل گذشته اروپا برگزار کرده است.

نام مهدی طارمی نیز در لیست 10 کاندیدای کسب عنوان بهترین گل فصل 2020-2021 اروپا قرار دارد. احتمالا این گل نامزد جایزه پوشکاش خواهد بود. علاوه بر گل مهدی طارمی، گل های پاتریک شیک، کمار روفه، فلورین ویرتز، دله الی، لورنزو اینسینیه، پل پوگبا، سارا زادرازیل، فرارو و پائولینیو نیز در این لیست دیده می شود.

مهدی طارمی

زیباترین گل فصل گذشته فوتبال قاره سبز (قیچی برگردان مهدی طارمی)

تبریک خاص باشگاه پورتو به مهدی طارمی

امسال دومین سالی است که مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو در این باشگاه حضور دارد. به همین مناسبت باشگاه پورتو تولد 29 سالگی مهاجم ایرانی اش را به شیوه خودش تبریک گفت. این باشگاه با نشر پوستری متفاوت از طارمی با بال های اژدها (پورتو در فوتبال پرتغال به نام اژدها شناخته می شود) و با در دست داشتن پرچم کشورمان، تولد مهاجمش را به سه زبان انگلیسی، اسپانیولی و فارسی تبریک گفت. طارمی یکی از بازیکنان موثر تیم پورتو در فصل گذشته بوده است که جمعا 23 گل به ثمر رسانده است.

تبریک متفاوت به مناسبت تولد مهدی طارمی

تبریک متفاوت به مناسبت تولد مهدی طارمی

صفحه رسمی توییتر AFC هم تولد مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو و تیم ملی ایران را تبریک گفت و لقب ماشین گلزنی به او داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مهدی طارمی در سال 2020 در لیگ برتر پرتغال بهترین گلزن این رقابت ها بوده است.

 

مهدی طارمی از شاهین بوشهر تا پورتو پرتغال

یک دهه هفتادی متولد بوشهر که فوتبال را از کوچه پس کوچه های خاکی زادگاهش آغاز کرد و در 18 سالگی به تیم شاهین بوشهر پیوست. علی رغم مخالفت های فراوان، او با نمایش بازی های خوبی در لیگ یک توانست استعداد و توانایی خودش را نشان داده و مستقیم از لیگ یک به پرسپولیس برسد. در لیگ پانزدهم با 16 گل آقای گل شد هر چند در آن زمان پرسپولیس به قهرمانی نرسید.

در پایان لیگ شانزدهم و پس از قهرمانی پرسپولیس، مهدی طارمی از این تیم جدا و راهی باشگاه الغرافه قطر شد. دوران حضور مهدی طارمی در فوتبال قاره سبز از سال 1398 با پیوستن این ستاره بوشهری به باشگاه فوتبال ریوه آوه پرتغال آغاز شد. در اولین حضورش پیراهن شماره 99 را بر تن کرد و به عنوان بازیکن ثابت برای این تیم توانست سه گل به ثمر برساند یا در اصطلاح هت تریک کند و در بازی بعد نیز دو پنالتی کسب کرد و عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد.

در پرتغال به دلیل گرفتن پنالتی های زیاد از حریف با پنالتی گیر معروف شد. در پایان فصل با 18 گل زده به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی به عنوان آقای گل لیگ برتر پرتغال دست یافت. پس از ارائه بازی های خوبی در این تیم توانست اعتماد تیم مطرح لیگ این کشور یعنی پورتو را جلب کند و در سال 1399 با عقد قراردادی چهار ساله به این تیم ملحق شود. مهدی طارمی برای رسیدن به جام جهانی 2018 گل های 3 امتیازی زد و نقش بسیار موثری در صعود تیم ملی داشت. طارمی در جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی کشورمان را همراهی کرد و در هر سه بازی حضور داشت.

مهدی طارمی و پیشنهاد های جدید

تیم آتالانتا با کسب 68 امتیاز از 33 بازی پس از اینتر در رده دوم جدول سری آ ایتالیا قرار دارد. مسئولان این تیم بعد از درخشش مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا، پیشنهاد عقد قرارداد به مهدی طارمی را داده اند اما هنوز واکنشی از سمت این ستاره ایرانی پورتو دریافت نکرده اند. گویا طارمی منتظر دریافت پیشنهاد از سوی تیم های مطرح تر در سطح اروپاست.

مهدی طارمی و آغاز فصل جدید در پورتو

باشگاه پورتو طی بازگشت مهدی طارم منتشر کرد و با موفقیت های شیرینی که مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو به دست آورد، تعطیلات تابستانی را در کنار خانواده اش در بوشهر گذراند و 24 تیرماه 1400 برای شرکت در تمرین های پیش فصل پورتو عازم پرتغال شد تا فصلی بهتر و رویایی تر از گذشته تلاش کند. خودتان را آماده کنید، مهدی طارمی بازگشت. به او سلام کنید. این عنوان متنی است که باشگاه پورتو در فضای مجازی منتشر کرد و از بازگشت این مهاجم قدرتمند، استقبال کرد و با انتشار ویدیویی جذاب او را در رختکن تیم نشان داد که در حال آماده شدن برای تمرینات تیم است.

 

روزنامه Abola  پرتغال با اشاره به ملحق شدن مهدی طارمی به تیم پورتو برای تمرین های گروهی، تعداد بازیکنان سرمربی این تیم یعنی سرجیو کونسیسائو را 27 نفر اعلام کرد. البته مهدی طارمی به خاطر همراهی تیم ملی کشورمان در دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 با تاخیر به پورتو برگشت. بر اساس گزارش این روزنامه پرتغالی 6 بازیکن موثر پورتو یعنی پپه، اولیویرا، دیاز، اوریبه، کورونا و مارچسین در تمرین‌های این تیم غایب هستند.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

پورتو: مهدی طارمی غیر قابل فروش است!

مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو در میان هواداران اژدها از محبوبیت و مقبولیت خاصی برخوردار است. با توجه به شایعاتی که اخیرا در خصوص جدایی احتمال او از این تیم به گوش رسیده، موجب نگرانی هواداران این تیم شده و مطبوعات پرتغال هم با عناوین مختلف خبر از غیرقابل فروش بودن این بازیکن می دهند و اعلام کردند باشگاه پورتو به هیچ وجه حاضر به فروش این بازیکن نیست! البته حق هم دارند.

رفتن این بازیکن از پورتو درآمدی نصیب این باشگاه می کند ولی جایش را با آن پول نمی توان پر کرد. دور از ذهن نیست که این باشگاه از فروش این مهاجم ایرانی هم بخواهد بهره برداری کند و به قیمت بالاتری واگذار کند. البته نه در این تابستان چون این باشگاه برای برگرداندن جایگاه قهرمانی که در فصل گذشته به اسپورتینگ لیسبون واگذار کرد، به حضور این ستاره و مهاجم ایرانی نیاز شدید دارد.

تبریک متفاوت به مناسبت تولد مهدی طارمی

 

برای آگاهی از جدیدترین اخبار ورزشی ایران وجهان با ما در شجرنیوز به آدرس https://shajarnews.ir/  همراه باشید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.