بانواناخبارمجله شجرورزش

معرفی بهترین حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بانوان

در گذشته، چاق بودن و داشتن شکم بزرگ نشانه طبقه اشراف و اعیان بود. اما در این زمانه هیچ کس اضافه وزن را دوست ندارد. البته بانوان نسبت به لاغری شکم حساسیت بیشتری نشان می دهند. در این مجال به معرفی بهترین حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بانوان می پردازیم.

معرفی بهترین حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بانوان

 

در محتوای پیش رو قصد داریم به معرفی بهترین حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بانوان بپردازیم. اما چرا بانوان؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح و روشن است. سلامت یک جامعه را سلامت تک تک افراد آن ضمانت می کند. در میان افراد هر جامعه، بانوان مهم ترین قشر آن می باشند چرا که نیمی از اجتماع را تشکیل می دهند و وظیفه خطیر مادری و مدیریت خانه را بر عهده دارند و در صورت سالم بودن آنها، نسل آینده تندرست و ایمن خواهد بود.

سلامتی بانوان موجب شادی و نشاط، افزایش توانمندی ها و خودباوری در آنها می شود و به واسطه همین روحیه خوب می توانند نسلی قوی و قدرتمند تربیت کنند. نباید از این قشر جامعه غافل شد زیرا هر گونه آسیب جسمی و روحی بانوان در اصل به کل جامعه ضرر می رساند.

امروزه بر خلاف گذشته، زنان هم پای مردان در جامعه فعالیت می کنند. یعنی در کنار مسئولیت خانه داری، تربیت فرزندان، در فعالیت های خارج از منزل نیز حضور دارند پس باید از بنیه سالم و قوی بهره مند شوند. قطعا تحمل دوران سخت بارداری و زایمان نیز تاثیر زیادی در روحیه و قوای جسمی بانوان خواهد داشت. علاوه بر جسم سالم باید روح سالم و شادابی داشته باشند. البته با توجه به نوع فعالیت ها و نوع تغذیه در جامعه اکثر افراد چه بانوان و چه آقایان دچار اضافه وزن و چاقی می شوند و عوارض آن در سنین میانسالی و پیری خود را نشان خواهد داد.

ورزش برای بانوان علاوه بر لاغری، عامل پیشگیری از سرطان ها به خصوص سرطان سینه است. پس از دوران یائسگی به خاطر قطع ترشح  هورمون استروژن، فرم بدن بانوان تغییر می کند و ممکن است دچار چاقی بعد از یائسگی شوند که اغلب این چاقی شکمی یا سیبی شکل است و این نوع اضافه وزن خطرناک است. از دیگر بیماری هایی که در میان بانوان رایج است، پوکی استخوان است. ورزش،داشتن تحرک مناسب و مصرف درست کلسیم به حفظ تراکم استخوان کمک می کند.

آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای لاغری و چربی سوزی، انجام حرکات ورزشی صحیح در طول هفته می باشد که حداقل دو بار در هفته توصیه می شود. اکنون در این شرایط کرونایی و محدودیت برای حضور فیزیکی در باشگاه ها و یا حتی فضای باز مانند پارک، بهتر است برای حفظ بیشتر سلامتی خود و رسیدن به وزن ایده آل و داشتن بدن با فرمی زیبا و مناسب در خانه ورزش کنیم.

حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بانوان

زمان مناسبی را به این کار اختصاص دهید تا نتیجه بهتری بگیرد. اگر برای لاغری و خلاص شدن از اضافه وزن می خواهید ورزش کنید، حتما با سه بار در هفته ورزش را شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید.

برای شروع به وسایل خاصی نیاز نیست. فقط داشتن یک لباس راحتی و زیر انداز کافی است. سعی کنید حداقل 20 دقیقه تا یک ساعت را برای ورزش در نظر بگیرید. به فاصله 5 تا 10 دقیقه حتما استراحت کنید. برای چربی سوزی بیشتر و رهایی از اضافه وزن آب بنوشید و رژیم درست و اصولی تغذیه را نیز فراموش نکنید.

نکته بسیار مهم برای ورزش در خانه، گرم کردن و سرکردن بدن است یعنی تقریبا 5 الی 15 دقیقه ابتدای ورزش را باید به گرم کردن و انجام حرکات کششی اختصاص داد و در پایان ورزش نیز 5 الی 15 دقیقه برای سرد کردن بدن لحاظ کرد.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

تمرین مناسب برای لاغری بانوان را با چه حرکاتی آغار کنیم؟

  • دراز نشست یا کرانچ ورزشی مناسب برای لاغری بانوان: اگر می خواهید چربی شکم و پهلوهایتان را آب کنید و زود لاغر شوید، از دراز نشست یا کرانچ غافل نشوید. این حرکت رتبه اول را در چربی سوزی دارد. اما مراحل صحیح این حرکت عبارتند از: روی تخت یا سطحی صاف دراز بکشید و زانوهایتان را به داخل شکم خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین بگذارید. دست هایتان را پشت سر یا روی سینه تان بگذارید. یک نفس عمیق بکشید. حالا بالاتنه را از زمین بلند کنید و هم زمان نفستان را بیرون دهید. به فاصله 15 دقیقه 10 بار کرانچ را تکرار کنید.

کرانچ حرکتی مناسب برای لاغری شکم

کرانچ حرکتی مناسب برای لاغری شکم

  • اسکوات یک تمرین خانگی مناسب برای لاغری بانوان: این حرکت چنانچه به طور صحیح انجام شود، همه عضلات بدن را درگیر می کند و کافی است که صاف بایستید و پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید. حالا دست هایتان را کنار بدن، قرار داده، ستون فقرات صاف و چانه نیز موازی با زمین باشد. در این مرحله باید زانوها و باسن را خم کنید درست مانند اینکه می خواهید روی صندلی بنشینید. نشستن را تا جایی ادامه بدهید که ران با سطح زمین موازی باشد. هر بار که می نشینید دستهایتان موازی با زمین بالا بیاورید، این حرکت برای حفظ تعادل است. یک مکث کنید و دوباره به حالت اول برگردید. سه مرحله در هر مرحله 20 بار این حرکت را تکرار کنید و بین آنها 40 ثانیه استراحت کنید.

 

  • شنای سوئدی ساده ترین نوع شنا مناسب برای لاغری بانوان: ورزش شنا فوق العاده برای لاغری و چربی سوزی مناسب است و آسان ترین نوع آن شنای سوئدی است. این ورزش به این صورت انجام می شود که ابتدا به صورت دمر بخوابید و کف دست هایتان را با فاصله کنار سینه بگذارید. زانوها را روی زمین گذاشته و روی دست ها و زانوهایتان بلند شوید به گونه ای که وزن بدن روی دست ها و زانوها تقسیم شود. وقتی بلند می شوید کمر و دست هایتان باید کاملا صاف قرار گیرد. حالا دست ها را از آرنج خم کنید و سینه را به زمین نزدیک نگه دارید. به حالت اول برگردید و این حرکت را 3 بار و هر بار بین 8 تا 12 مرتبه تکرار کنید و در فاصله هر تکرار 30 ثانیه استراحت کنید.

 

  • حرکت ایستاده پلانک مناسب برای لاغری بانوان: این حرکت برای آب شدن شکم و پهلوها بسیار موثر است. روی شکم دراز بکشید و آرنج را مقابل صورتتان روی زمین قرار دهید. وزن کل بدن را روی آرنج ها و پنجه های پا بالا ببرید. این حرکت مفید را 3 بار به مدت 30 ثانیه تکرار کنید و بین هر مرتبه 30 ثانیه استراحت کنید تا نتیجه بگیرید.

حرکت پلانک مناسب برای آب شدن شکم و پهلو

حرکت پلانک مناسب برای آب شدن شکم و پهلو

  • لانگ راه رفتن موثر و مناسب برای لاغری بانوان: این حرکت برای ورزشی مناسب برای ماهیچه های پا و تنه می باشد. یک قدم بزرگ با پای راست بردارید و بعد زانوی چپ را به پایین خم کنید. زانوی خود را به حالت قبل (موقعیت شروع) قرار دهید و در طرف مقابل آن را تکرار کنید. در این حرکت می توانید از دمبل یا کیف وزن دار و یا راحت تر آنکه از دو بطری بزرگ آب معدنی پر از شن استفاده کنید.

 

  • هم زمان با انجام این حرکات، از یک موسیقی ورزشی هم استفاده کنید. سعی کنید یک شریک ورزشی برای خود داشته باشید، این مسئله به شما بسیار انگیزه می دهد و پایبند به انجام آن می شوید.

    برای رسیدن به نتیجه مناسب برای لاغری بانوان، سبک زندگی خود را تغییر دهید و مراقب تغذیه خود باشید تا بیش ترین نتیجه را برای کاهش وزن بگیرید.

بانوان شاداب و سالم یعنی جامعه خوشحال

بانوان شاداب و سالم یعنی جامعه خوشحال

ما را در بخش ورزشی شجرنیوز به آدرس https://shajarnews.ir/ همراهی کنید تا با روش ها و به روزترین شیوه های مناسب برای لاغری بانوان آشنا شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.