اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

مردم و مسؤولان نباید در برابر بدحجابی بی‌تفاوت باشند

امام جمعه گلستان با بیان اینکه دشمنان اسلام با ترویج ابتذال و بی حجابی می خواهند فرهنگ دینی جامعه ما را عوض کنند، گفت: مردم مسلمان و متعهد و کارگزاران حکومت اسلامی نباید در برابر بدحجابی و گناه آشکار، بی تفاوت و منفعل باشند.

مردم و مسؤولان نباید در برابر بدحجابی بی‌تفاوت باشند

به گزارش شجرنیوز از بهارستان ، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه گلستان در خطبه های نماز جمعه  امروز شهر گلستان، اظهار کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند با ترویج فرهنگ ابتذال و بی حجابی در جامعه، فرهنگ دینی و اسلامی ما را تغییر دهند.

حجت الاسلام نورپور با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) و بیان ظلم به اقسام آن افزود: بر همه لازم است، ترویج و انجام غیردینی شرک خفی و پنهان مثل ریاء و تظاهر پرهیز کنیم تا اعمالمان رنگ الهی به خود بگیرد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) و فرارسیدن روز عرفه و روز نیایش و مناجات با خداوند متعال، بیان کرد: امید است از قرائت دعای پرفیض عرفه که امام حسین(ع) آن را در صحرای عرفات با چشمانی گریان زمزمه کرده اند و در بردارنده درس توحید ناب و آموزه های عقیدتی و عرفانی است غفلت نکنیم.

امام جمعه گلستان با اشاره به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی و روز عفاف و حجاب، گفت: حجاب و عفاف از مهمترین ارزشهای اسلامی، اخلاقی و انسانی و از ضروریات دین مبین اسلام بوده و حجاب و عفاف که پیوند تنگاتنگی باهم دارند مورد تاکید اسلام و از پیشوایان معصوم است.

وی با اشاره به نقش و تاثیر حجاب در جامعه  بشری، تصریح کرد: در دین اسلام و جامعه اسلامی، باید زن و مرد حجاب خویش را و خطوط محرم و نامحرم را رعایت کنند، چرا که رعایت حجاب برکات فراوانی دارد و موجب ایجاد آرامش روانی در جامعه، استحکام بنیاد خانواده، تقویت امنیت اجتماعی زنان، جلوگیری از فساد و روابط ناسالم و حفظ کرامت زن می شود.

خطیب نماز جمعه گلستان، ادامه داد: حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دولت اسلامی توسط مسئولین و کارگزاران اسلامی بویژه در ادارات، مدارس، دانشگاهها، مراکز بهداشت و درمان، مطب ها، درمانگاهها و فروشگاهها، شرکت های تولیدی و… امری واجب و الزامی است، بدانید که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره می خواهند در این کشور علوی، تاریخ تلخ اندلس را پیاده و با ترویج فرهنگ ابتذال غربی و بی حجابی ، فرهنگ دینی ما را تغییر داده و عوض کنند.

وی ادامه داد: مردم مسلمان و متعهد، کارگزاران حکومت اسلامی نباید در برابر بدحجابی و گناه آشکار، بی تفاوت و منفعل باشند، بنا به فرمایشات رسول اکرم(ص)، گناه، هرگاه پنهانی انجام شود فقط انجام دهنده آن زیان دیده است و اگر آشکار انجام شود و با آن مقابله نشود به همگان زیان می رساند.

امام جمعه گلستان با اشاره به نقش و جایگاه هر فرد در ترویج فرهنگ دینی و حفظ دستاوردهای آن در جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: در شهرستان بهارستان هم باید برای ترویج فرهنگ دینی و ترغیب بیشتر رعایت ححاب اسلامی، قدم اول باید از ادارات، مدارس، شبکه بهداشت، بیمارستان، مطب ها و داروخانه ها و درمانگاههای خصوصی شروع شود و کسانی که در امر عفاف و حجاب فعالیت دارند و موفق هستند، تشویق شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.