بانک و سرمایهاخباراقتصاد

مدیرعامل بانک دی: خاندوزی سیاست‌های اقتصادی را خوب می‌داند و موفق عمل خواهد کرد

مدیرعامل بانک دی گفت: معرفی احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصادی توسط رئیس‌جمهور، نشان از عزم دولت برای اصلاح و بهبود سیاست‌های اقتصاد کلان دارد.

به گزارش شجرنیوز، برات کریمی مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه سکاندار وزارت امور اقتصادی و دارایی باید ادبیات اقتصادی را خوب درک کرده و آگاه به سیاستگذاری اقتصادی باشد، افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در دوره‌هایی که متولیان آن‌ تحصیلکرده حوزه اقتصاد نبوده‌اند و به شیوه اثرگذاری تصمیم‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف اشراف نداشته‌اند، هیچ‌گاه موفق نبوده است. این وزارتخانه که جهت‌گیری اقتصاد در حوزه کلان را مشخص می‌کند، به یک اقتصاددان کاربلد و آگاه از سیاست‌گذاری و روندهای اقتصادی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد کلان نتایج خود را در بازارهای خرد که مرتبط با سایر وزارتخانه‌های اقتصادی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و… است، نشان می‌دهد و فردی باید سکان‌دار وزارت اقتصاد به عنوان متولی سیاستگذاری اقتصاد کلان در کشور باشد که از تأثیرات متقابل سیاست‌های اقتصادی و بازارها آگاه باشد و معرفی احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نشان از درک صحیح دولت از این موضوع دارد.

مدیرعامل بانک دی گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد در حوزه‌های مالیات، گمرک، بانکداری، بازار سرمایه، بیمه، اصلاحات محیط کسب‌وکار و… کاملاً نشان می‌دهد که او ارکان مهم اقتصاد کلان را زنجیرهایی به‌هم پیوسته دیده، اقتصاد و روابط علمی و معلولی شاخص‌های اقتصادی را خوب درک می‌کند و به همین دلیل نیز قطعاً پس از رأی اعتماد، شاهد عملکرد موفق او خواهیم بود.
کریمی اظها امیدواری کرد مجلس با رأی اعتماد بالا به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، حمایت و عزم خود را برای کمک به تحقق برنامه‌ها و شعارهای اقتصادی دولت منتخب نشان دهد.

 

منبع: بانک دی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.