آمریکااخباربین الملل

متهم شدن پنتاگون به مخفی کاری در مورد اطلاعات جنگ افغانستان

یک نهاد ناظر بر دولت آمریکا در گزارشی مقامات این کشور را متهم کرد اطلاعات واقعی در مورد چگونگی آغاز و پایان جنگ افغانستان منتشر نکرده اند.

متهم شدن پنتاگون به مخفی کاری در مورد اطلاعات جنگ افغانستان

به گزارش شجرنيوز، یک نهاد نظارتی بر دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تصویر کامل آنچه در ماه اوت و در زمان خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان اتفاق افتاد در دست نیست و تنها در صورت همکاری نزدیک وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است که می‌توانیم از دلایل اصلی شروع و پایان جنگ افغانستان مطلع شویم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این گزارش گفت: به دلیل نگرانی‌های امنیتی در زمان تخلیه نیرو‌های خارجی و نیز نیرو‌های آمریکایی از افغانستان برخی اطلاعات و گزارش‌ها درباره جنگ افغانستان به صورت محرمانه طبقه بندی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: اطلاعات دقیق در مورد پیش بینی بحران خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان و جزئیات مربوط به آن باید فعلاً به صورت طبقه بندی شده محافظت شود و در صورت صلاحدید، وزارت خارجه آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا، اما تا زمان انتشار این خبر به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

در گزارش دفاتر نظارتی بر دولت آمریکا همچنین آمده است: از افراد مطلع در مورد جنگ افغانستان خواسته شده تا اطلاعات خود را تا زمانی نامشخص به صورت محرمانه نگه دارند و از انتشار آن پرهیز کنند.

وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا امنیت افغانستانی هایی که قصد خروج از کشورشان را دارند را بهانه‌ای برای عدم انتشار گزارش‌های دقیق از چگونگی پایان جنگ آمریکا در افغانستان عنوان می‌کنند. برخی نهاد‌های منتقد دولت در مورد جنگ افغانستان بر این باورند وزارت خارجه آمریکا برخی اطلاعات در مورد این جنگ را در پایگاه‌های اطلاع رسانی مربوط به خود تغییر داده است.

یکی از این موارد حذف نام اشرف غنی، رییس جمهور سابق افغانستان از تمامی گزارش‌های مربوط به حضور نظامی آمریکا در این کشور است.
منابع آگاه می‌گویند از سال ۲۰۱۵ وزارت دفاع آمریکا برخی اطلاعات مربوط به جنگ افغانستان را به درخواست مستقیم دولت اشرف غنی محرمانه نگه داشته است.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.