اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

مترو غرب استان تهران در یک قدمی آغاز عملیات اجرایی

یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران راه اندازی مترو و اتصال آن به خطوط ریلی شهر تهران بود، مصوبه‌ای که این روز ها در یک قدمی آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

مترو غرب استان تهران در یک قدمی آغاز عملیات اجرایی

پایگاه خبری شجرنیوز: شهرستان های ملارد، قدس و شهریار، در ناحیه غربی استان تهران قرار گرفته اند و در حالی که در مجموع بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارند، از کمترین خدمات زیر ساختی برخوردارند.

یکی از محرومیت های شدید این مناطق به ویژه در ملارد، دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی است، مناطقی که بخش قابل توجهی از نیروی کار پایتخت را در خود جای داده و جابجایی و رفت و آمد آنان روزانه ترافیک سنگینی را به راه های ارتباطی میان این شهرستان ها و تهران تحمیل می کند.

از سویی ترافیک سنگین در این راه های دسترسی و از سوی دیگر کمبود و یا فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی، جمعیت بیش از ۲ میلیونی نفری این مناطق را رنج می دهد و راه اندازی خطوط مترو می تواند تا حدودی از این محرومیت بکاهد.

یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران راه اندازی خطوط مترو شهری با مشارکت شهرداری های این مناطق بود.

پیرو همین مصوبه به سرعت در استانداری تهران نشستی برگزار و راه های رسیدن به مقصود با شکل گیری شرکت سهامی با سرمایه گذاری شهرداری های سه شهرستان بررسی شد.

بر اساس این مصوبه، بناست با شکل گیری این شرکت، بخشی از اعتبارات مورد نیاز راه اندازی مترو در غرب استان تهران از محل سرمایه گذاری شهرداری ها، بخشی با کمک شهرداری تهران و بخشی نیز از محل اعتبارات سفر و مصوبات رئیس جمهور تامین شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.