خانوادهاخبارجامعهمجله شجر

قیمت پوشک به تدریج کاهش می‌یابد/ بازرسی‌ها تشدید می‌شود

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از برنامه ریزی برای متعادل شدن قیمت پوشک خبر داد و گفت: مقرر شد ترخیص مواد مورد نیاز تولید پوشک از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز را نیز تامین کند.

به گزارش شجرنیوز، سعید صارمی، معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اظهار داشت: 70 درصد از مواد اولیه تولید این کالا وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود مواد مورد نیاز تولید قیمت پوشک در هفته های اخیر بالا رفته بود.

صارمی از برنامه ریزی برای متعادل شدن قیمت پوشک خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند.

وی افزود: همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تاکید کرد: با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود.

صارمی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح‌های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفان در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

منبع ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.