اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

فرماندار قدس؛ لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه اشتغال

اولین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در سال ۱۴۰۱ به ریاست فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرائی مرتبط در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

فرماندار قدس؛ لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه اشتغال

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس، وحید گلی‌کانی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با اشاره به نقش اشتغال در جامعه بیان کرد: موضوع اشتغال یکی از مباحث مهمی است که باید به عنوان سیاستی در جامعه ریل‌گذاری شود و بدین منظور  باتوجه به ابلاغیه صادر شده از سوی استان، سهم شهرستان قدس به منظور افزایش اشتغال ۴ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه به دنبال آمارسازی در حوزه اشتغال نیستیم، افزود:  دستگاه‌های اجرائی مربوطه، واحدهای صنعتی در حوزه اشتغال نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا با همپوشانی و استفاده از دیگر ظرفیت‌های بتوانیم شرایط ایجاد اشتغال شهروندان را فراهم کنیم‌.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: مجموعه فنی وحرفه‌ای می‌بایست لیست آموزش‌های موجود در این واحد‌ را به اداره کار، دستگاه‌های کارآفرینی و نهادهای حمایتی ابلاغ کند.

گلی‌کانی در رابطه با ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه اشتغال عنوان کرد: وجود بانک اطلاعاتی در حوزه اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است و دستگاه‌های اجرائی مربوطه با ایجاد این بانک اطلاعاتی باید اشتغال افراد را تسهیل کنند.

این مقام مسئول در خصوص نحوه تخصیص سهیمه اشتغال دستگاه‌های اجرائی گفت: می‌بایست تخصیص سهیمه اشتغال دستگاه‌های اجرائی با نگاه تخصصی و برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا اشتغال واقعی در سطح شهرستان ایجاد شود.

فرماندار شهرستان قدس اظهار داشت: اشتغال از اهمیت بالایی برخورداراست و باید با اطلاع رسانی مناسب در این حوزه و فرهنگ‌سازی مناسبی به خصوص در قشر جوان جامعه صورت گیردو این آسیب فرهنگی باید اصلاح شود چراکه اشتغال فقط در پشت میز‌های ادارات نیست و جوانان باید اشتغال را در مراکز صنعتی و صنفی ببینند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.