اخباراخبار استان ها

فتح خرمشهر نماد و سمبل غیرت و همت ایرانی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، فتح خرمشهر را نماد غیرت و همت ایرانی دانست که در سایه ایمان، وحدت و اتحاد نیروهای مسلح و با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ بسیج مردمی به دست آمد.

به گزارش شجرنيوز، «حجت الاسلام هادی عسکری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره رشادت ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس، فتح خرمشهر را تجلی‌گر الطاف خداوند به ملت ایران دانست که همان گونه امام راحل (ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

او سوم خرداد را فرصتی برای تبیین نقش حماسه آفرینان این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد که باید به نقش و اهمیت همه حماسه آفرینان آن توجه کرد و یاد و خاطره شان را گرامی داشت.

حجت الاسلام عسکری، فتح خرمشهر را آغاز پیروزهای مکرر نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست‌های پیاپی و متعدد دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: پیروزی در عملیات بزرگ بیت المقدس نقطه عطف و  تاثیرات بسزایی بر معادلات سیاسی و نظامی بعدی روند جنگ تحمیلی در داخل کشور و ابعاد بین المللی داشت.

وی بیان داشت: بعد از فتح خرمشهر دشمن فهمید در مقابل اراده پولادین مردم ایران تاب مقاومت ندارد و  نقطه امیدی برای پیروزهای بعدی رزمندگان اسلام بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: امسال چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران با محوریت تجلیل از جانبازان این حماسه بزرگ در دستور کار بنیاد شهید استان کرمانشاه است.

او با بیان اینکه امسال به مناسبت سوم خرداد با هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها برنامه های متنوع و متعددی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کرونایی برگزار می شود؛ یکی از این برنامه‌ها را مراسم عطر افشانی و گلباران قطعه ۶ مزار شهدای کرمانشاه؛ تجلیل از شهدای کرمانشاهی آزادسازی خرمشهر توسط جانبازان سرافراز این عملیات اعلام کرد.

حجت الاسلام عسکری در ادامه پخش مستند، کلیپ، خاطرات رزمندگان، وصایا و دلنوشته های شهدای این عملیات در بستر فضای مجازی و شبکه استانی زاگرس و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، اردو مجازی زیارتی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان این عملیات در قالب طرح سپاس، نصب بنر،  تبلیغات شهری و محیطی را از دیگر برنامه‌های استان به مناسبت سوم خرداد عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: در عملیات آزادسازی شهر خرمشهر استان کرمانشاه ۴۱ شهید و ۳۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهر خرمشهر در تاریخ سوم آبان سال ۵۹ توسط رژیم بعث اشغال و در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱ در قالب عملیات بیت المقدس آزاد شد، در این عملیات پنج هزار و ۳۸۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان که ۱۸۰ کیلومتر آن خط مرزی بود و همچنین شهر خرمشهر آزاد شد.

استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند و همچنین هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

 

منبع : ايرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.