اخبار استان هااخبار

عضو شورای شهر تهران: شهرری باید ازثمرات همسایگی با پایتخت برخوردار شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرری باید از همسایگی و همجواری با پایتخت نهایت استفاده را ببرد و تهران نیز باید عوارض سرریز آلودگی ها و معضلات به این شهرستان را بپردازد.

به گزارش شجرنيوز، جعفر بندی شربیانی  عضو شورای شهر تهران روز یکشنبه به مشکلات برخی محلات شهرری اشاره کرد و افزود: در محله عباس آباد شهرری کانال انتقال پسابی وجود دارد که از میان محله های مسکونی مردم عبور می کند.

وی با اشاره به انتشار بوی نامطبوع این کانال یادآورشد:  این کانال داخل حریم منطقه ۲۰ فقط برای مردم مشکل ساز است از همین رو پیگیر سرپوشیده شدن آن هستیم.

شربیانی یکی دیگر از محلات دارای مشکلات متعدد شهر ری را نفرآباد معرفی کرد و اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال از عمر این مشکلات سپری می شود و با وجود توسعه حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، این  محله ساماندهی نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محله نفرآباد دیوار به دیوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع) است، گفت: وضعیت اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) که از قدیمی ترین محلات تهران است، برازنده حرم، شهرری و تهران نیست.

شربیانی خاطرنشان کرد: شاید آستان حرم عبدالعظیم به علت محدودیت ها، چندان وظایف روشنی در محله نفرآباد نداشته باشد، اما شهرداری تهران باید در آن محدوده اقدامات عاجل و جدی انجام دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به غیر از شهرداری تهران به عنوان نهاد دارانده بیشترین مسئولیت، در حوزه شهرسازی و میراث فرهنگی نیز نهادهایی وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: می توان گفت محله نفرآباد از هویت های اصلی شهر تهران است و نجات آن باید به دغدغه ملی تبدیل شود.

شربیانی در بخشی دیگر از این گفت و گو اضافه کرد: در کشور صندوقی به نام ذخیره حرم های مطهر وجود دارد که حرم های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شاه چراغ از آن بهره مند شده اند اما حرم عبدالعظیم حسنی(ع) بی بهره مانده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار داریم که این صندوق بخشی از بودجه خود را برای کمک به محله نفرآباد و بهبود شرایط آن محله اختصاص دهد.

 

منبع: ايرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.