اخباراخبار استان هاخبر مهم

صیانت از منابع آبی با انسداد چاه های غیر مجاز در استان تهران

در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی هفته گذشته ۲۳ حقله چاه آب غیر مجاز در شهرستان های استان تهران مسدود شد.

صیانت از منابع آبی با انسداد چاه های غیر مجاز در استان تهران

به گزارش شجرنیوز، از شرکت آب منطقه ای استان تهران، مدیر امور منابع آب دماوند از انسداد ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز به عمق ۴۲۸ در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

مصطفی عباسی اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی، این چاه های غیر مجاز با آبدهی ۴.۴ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی  افزود: با انجام این عملیات از خروج ۴۲ هزارمتر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

شناسایی هشت حلقه چاه غیر مجاز دیگر

وی در ادامه افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی،  هشت حلقه چاه غیر مجاز در محدوده عملکرد این امور شناسایی و اخطاریه های مربوطه صادر گردید.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می کند.

انسداد هفت حلقه چاه غیر مجاز در اسلامشهر

مدیر امــور منابع آب اسلامشهر نیز گفت: هفت حلقه چاه غیــر مجاز در محدوده عملکرد این امور پر و مسدود و از خروج ســالانه ۶۹ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

عبدالکریم خلجی اظهار داشت:این هفت حلقه چــاه غیرمجاز با عمق ۲۱۰ مترو دبی ۳.۵ لیتر بر ثانیه مســدود شد که با انجام این عملیات از خروج ســالانه ۶۹ هزار و ۳۰۰ متر  مکعب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

 پنج حلقه چاه غیر مجاز در شهریار مسدود شد

مدیر امــور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس اظهار داشت: با تلاش گروههای گشت و بازرسی این امور، پنج حلقه چاه غیــر مجاز در محدوده عملکرد این امور پر و مسدود و از تخلیه سالانه بیش از ۶۳ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری شد.

محمدرضا گیتی پژوه افزود: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی هفته گذشته، پنج حلقه چاه غیر مجاز با عمق ۱۵۰متر و دبی۳.۲ لیتر بر ثانیه مســدود شد.

وی افزود: با انجام این عملیات از خروج سالانه ۶۳ هزار و ۳۶۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

در سال گذشته بیش از یکهزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مسدود و از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون و  ۷۰۰ هزار  مترمکعب آب در سال از در سطح استان تهران جلوگیری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.