اخباراخبار شهرستان رباط کریمخبر مهمدر استان

شهردار پرند: رودخانه رودشور پرند تبدیل به محل تخلیه سگ شده است!

شهردار پرند گفت: متاسفانه باید این موضوع را مطرح کنم که در شهرهای مختلف و اطراف پرند، مراکز خصوصی و سایر اشخاص و نهادها سگ های جمع آوری شده را به رودخانه شور پرند آورده و در این مکان تخلیه می کنند.

شهردار پرند: رودخانه رودشور پرند تبدیل به محل تخلیه سگ شده است!

به گزارش شجرنیوز حمیدرضا اله یاری شهردار پرند پیرامون موضوع سگ های بلاصاحب اظهار کرد: امروزه، سگ های بلاصاحب یک معضل ملی است و متاسفانه در شهرهای مختلف سراسر کشور شاهد حمله این سگ ها به افراد عادی و بی دفاع هستیم که منجر به آسیب و صدمه و یا فوت برخی افراد شده است.

شهردار پرند درخصوص اهمیت رسیدگی به این موضوع گفت: بنده بارها عرض کردم در حال حاضر این موضوع، کاری نیست که شهرداری یک تنه بتواند وارد آ« شود، در گذشته شهرداری پرند با توجه به تعداد و جمعیت کم این سگ ها می توانست به موضوع ورود کند و پس از جمع آوری و عقیم سازی  موضوع را مدیریت می کرد.

ولی در حال حاضر شما با هزاران هزار و میلیون ها سگ در سطح کشور و استان مواجه هستید که همت بالایی را می طلبد و باید این موضوع ابتدا در مجلس شورای اسلامی مطرح و قانونمند شود و مانند خیلی از کشورهای پیشرفته که مردم حق غذا دادن به سگ ها را ندارند، این قانون اصلاح و اجرایی شود.

اله یاری با اشاره به اینکه پرند پایتخت مسکن مهر و دارای بالاترین آمار ساخت و ساز طرح مسکن اقدام ملی کشور است بیان کرد: شهر پرند چون یک شهر در حال ساخت و ساز است، شاهد آن هستیم که صاحبان ساختمان های در حال ساخت، در کنار کارگاه های خود چند سگ برای نگهبانی نگهداری می کنند  و به محض تعطیلی کارگاه های ساختمانی این سگ ها را در سطح شهر رها می کنند که خود این اقدام، انبوه جمعیت سگ های سطح شهر پرند را اضافه می کند.

شهردار پرند ساخت کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب  را یکی از اقدامات اولیه و مفید نسبت به مدیریت سگ ها در این شهر برشمرد و عنوان کرد: شهرداری پرند کمپی را جهت نگهداری سگ های بلاصاحب ساخته است که با توجه به نیازهای مرتبط، آن را تجهیز کرده است و برای نگهداری از این سگ ها در این کمپ شرایط لازم با امکانات و تجهیزاتی مانند؛ اتاق ایزوله، آب خوری، اتاق زایمان و نگهداری مادر و توله ها، فضاهای مناسب برای جداسازی سگ های بیمار از سایر سگ ها، اتاق پزشک، سایه بان و دیگر مواردی که نیاز بوده، فراهم شده است و هر روز به این سگ ها غذارسانی می شود و این کار هزینه و زحمت بسیار بالایی را برای شهرداری پرند دارد.

وی در خصوص نحوه جمع آوری سگ های بلاصاحب شهر پرند گفت: در شهر پرند طی تماس شهروندان برای جمع آوری سگ های بلاصاحب، اکیپ جمع آوری و زنده گیری سگ ها را در این کمپ داریم که با مراجعه به مکان اعلام شده توسط سامانه ۱۳۷ این سگ ها جمع آوری می شوند و به کمپ انتقال داده می شوند که باید در این خصوص اشاره کنم که در زنده گیری به خصوص در روز ما مشکل داریم و با اعتراض و ممانعت و مقاومت حامیان سگ ها مواجه می شویم.

شهردار پرند تصریح کرد: حامیان سگ ها فکر می کنند ما هم مانند برخی شهرها، خدای نکرده قصد سویی در جمع آوری سگ ها داریم، ولی خود این عزیزان شاهد هستند که ما این سگ ها را می گیریم و به کمپ انتقال می دهیم و در آنجا خیلی به آنها رسیدگی می شود و تا جایی که بضاعت ما جوابگو باشد این خدمات را ارئه می دهیم که در این خصوص برخی از حامیان هم مشارکت می کنند.

اله یاری گفت: بنده سوالی برایم مطرح است که اولین قدم در اجرای بهینه این طرح، این است که هر شهر می بایست یک کمپی داشته باشد و سگ های بلاصاحب را جمع آوری و به کمپ منتقل کند. سوال بنده دقیقا اینجاست؛ که شهرهایی که کمپ سگ ندارند این سگ ها را وقتی می گیرند، کجا می برند؟ و با آنها چکار می کنند؟

شهرداری پرند گفت: بنده باید متاسفانه این موضوع را مطرح کنم و در طرح آن قصد متهم کردن سایر شهرها را ندارم، ولی در شهرهای مختلف و اطراف پرند، مراکز خصوصی و سایر اشخاص و نهادها سگ های جمع آوری شده را به رودخانه شور پرند آورده و این مکان شده محل تخلیه این سگ ها و بارها شاهد آن بودیم که با کامیون و کمپرسور این سگ ها را در کنار رودخانه شور پرند تخلیه می کنند و در اثر تخلیه دست و پای این حیوانات می شکند و یرخی از آنها بیمار هستند و متاسفانه این سگ ها وارد شهر پرند می شوند و ما آنها را جمع آوری می کنیم و به کمپ می بریم و مراحل ایزوله و درمان آنها را پیش می گیریم و از آنها نگهداری می کنیم.

اله یاری با اشاره به عدم توانایی شهرداری پرند در کنترل و مدیریت سگ های بلاصاحب در این شهر عنوان کرد: بنده در همین جا عرض کنم توقع اینکه بخواهید شهرداری پرند به تنهایی این معضل را حل کند، باید بگویم در توان ما نیست و اگر ما خیلی هنر کنیم، نسبت به تماس شهروندان پرندی با سامانه ۱۳۷ شهرداری نسبت به جمع آوری سگ ها اقدام و به کمپ منتقل کنیم. برخی اوقات حامیان سگ ها به این مکان رفت و آمد دارند و شاهد آن هستند که در حد توان خود به بهترین شکل ممکن از این سگ ها در کمپ شهرداری نگهداری می شود و توان بیش از این را نداریم.

وی با اشاره به عدم مشارکت شرکت عمران شهر جدید پرند در جمع آوری سگ های بلاصاحب اظهار داشت: شهر پرند؛ شهر بزرگی است که برخی از فازهای آن تحویل شهرداری و برخی دیگر تحت نظارت شرکت عمران مدیریت می شود و اگر مسئولان فقط از شهرداری توقع داشته باشند که این معضل را حل و مدیریت کند، دردی دوا و مشکلی حل نمی شود.

باید دیگر ارگان ها هم پای کار بیایند، شرکت عمران در فازهای ۴ و ۵ و ۶ هیچگونه اقدامی نسبت به جمع آوری، نگهداری و مدیریت بر جمعیت این سگ ها ندارد و بنده درخواست می کنم، شرکت عمران پای کار بیاید و در این خصوص اقدامی کند و علاوه بر این، سایر ادارات از شبکه بهداشت، محیط زیست  و شهر های اطراف مشارکت کنند و در کنار این همکاری ها باید در قانون هم اصلاحاتی انجام شود و دستگاه های اجرایی در این موضوع مهم ورود کنند و اینکه فقط بگویم شهردار و شهرداری این اقدام را انجام دهند نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه به نوعی، بی انصافی است که همه کارها را به دوش شهرداری پرند بگذاریم و اتهامات و کم کارهای دیگران را به این سمت نشانه برویم.

اله یاری در ادامه یادآور شد: مگر شهرداری پرند، چقدر توان، امکانات و بودجه دارد که بار تمام شهرهای اطراف را به دوش بکشد، در این خصوص شهر پرند؛ مانند یک حوضی هست که دوستان در شهرداری پرند از یکطرف آب این حوض را خالی می کنند و از آنطرف عده ای در این حوض آب می ریزند، شهرداری پرند از یک سو سگ ها را جمع آوری می کند و عده ای دیگر از اطراف و شهرهای مجاور، سگ های جمع آوری شده خود را در پرند رها سازی می کنند و این نقطه ضعف مدیریت نسبت به این معضل است که قانون در این موارد برخوردی قاطع ندارد و باید قانونی با این اقدامات برخورد شود.

شهردار پرند در پایان خاطر نشان کرد: بنده از عزیزان قانون گذار، دستگاه های اجرایی، استاندار و مسئولان وزارت کشور در خواست می کنم تا در خصوص مدیریت و کنترل سگ های بلاصاحب یک نگاه جدی داشته باشند و اگر این معضل حل نشود، طی سال های  آینده ما با یک مشکل دیگر که مشکلات محیط زیستی است، مواجه خواهیم شد و غیر از بیمارهای خاص این سگ ها که به انسان ها منتقل می شود محیط زیست حیوانات دیگر هم در دایره آسیب و صدمه این سگ ها قرار می گیرند.

ما شاهد این بوده ایم که گاهی این سگ ها به پلنگ و یا حیوانات دیگر هم حمله کرده اند و از همه مهمتر آمیزش و تولید مثل این سگ ها با گرگ ها می باشد که نسل جدیدی به نام گرگاس که خطرناکتر هستند برای محیط زیست رقم می خورد و این موضوع باید به صورت جدی پیگیری و حل شود تا شاهد اتفاقات ناگواری در آینده به ویژه در موضوع محیط زیست نباشیم.

گفتنی است طی سال های گذشته شهرداری پرند با اختصاص زمین و بودجه ای برای مدیریت و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب، کمپی را با ظرفیت بالا برای نگهداری این سگ ها با امکانات و تجهیزات و پرسنل متخصص ایجاد کرده است که روزانه بالغ بر ۵۰۰ کیلو استخوان مرغ و ۳۰۰ قرص نان بربری برای این سگ ها جهت تغذیه آماده می شود و در کنار این حرکت نسبت به درمان و رسیدگی و عقیم سازی سگ ها توسط دامپزشک و خدمات دهی پرسنل شهرداری و برخی حامیان تا امروز این نگهداری به نحو مقتضی و خوبی مدیریت شده است که این اقدام زحمت و هزینه بالایی را برای شهرداری پرند دارد که در راستای حفظ آرامش و امنیت و سلامت شهروندان این خدمات با این سقف بودجه و زحمت در حال اجرا می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.