اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

شهردار انتخابی شورای چهاردانگه، مجدد رد شد/ احتمال سلب عضویت 2 عضو شورا به دلیل عدم رعایت شئونات شورایی

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استاندرای تهران گفت: متاسفانه تا به حال شورای اسلامی شهرستان چهاردانگه، گزینه‌های مناسبی را برای شهرداری معرفی نکرده‌ است و آخرین گزینه‌ای که به استانداری معرفی شد، حکم او توسط استانداری رد و شورای شهر باید گزینه دیگری معرفی کند.

شهردار انتخابی شورای چهاردانگه، مجدد رد شد

به گزارش شجرنیوز، هادی گورابی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استاندرای استان تهران اظهار کرد: شوای شهر چهاردانگه بر خلاف تاکید استانداری، گزینه‌های اصلحی را برای تصدی شهرداری، به فرمانداری و استانداری معرفی نکرده‌ است. آخرین گزینه‌ای که به استانداری معرفی شد، شخصی به‌نام علیرضا ناصری‌پور بود که حکم او توسط استانداری رد و شورای شهر باید گزینه دیگری معرفی کند.

وی همچنین با توجه به اینکه علیرضا ناصری‌پور قبلا برای تصدی شهرداری چند شهرستان دیگر معرفی و حکم او رد شده بود، گفت: اینکه چرا اعضای شورای شهر چهاردانگه بر انتخاب و معرفی گزینه تکراری اصرار داشتند، به عدم شایستگی چند عضو شورا برای انتخاب شهرداری مربوط می‌شود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استاندرای تهران در خصوص اینکه چه نهادی مسئولیت نظارت بر شوراها را دارد، بیان کرد: مسئولیت نظارت و مؤاخذه و همچنین تصمیم‌گیری برای سلب عضویت اعضای شورا، بر عهده هیأت حل اختلاف است که این هیأت متشکل از دو نماینده مجلس، یک نماینده قوه قضائیه (رئیس دادگستری استان تهران) به ریاست استانداری است.

گورابی همچنین در مورد تأخیر در تأیید یا رد حکم شهردار معرفی شده چهاردانگه افزود: دلیل اینکه حکم ایشان دیر تصمیم‌گیری شد، طول کشیدن پاسخ استعلام از نهاد‌های مختلف بود و حتی در فرمانداری هم در کمیسیون تطبیق برای بار اول حکم ایشان تایید نشد و همین ماجرا باعث شد پرونده ایشان در فرمانداری حدود دو ماه طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تصمیم گیری برای تایید شهردار در شهرهایی که انتخاب درستی داشتند کوتاه بوده است، اظهار کرد: ما شهرستان‌هایی داشتیم که شورای شهر، گزینه بسیار مناسبی را معرفی کرده بود به طوری که پاسخ استعلام آنها طی ۱۰ الی ۱۵ روز آماده و اعلام شده است.

احتمال سلب عضویت 2 عضو شورا به دلیل عدم رعایت شئونات شورایی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران همچنین درباره سلب عضویت دو عضو شورا اذعان کرد: حکم بدوی دو عضو از شورای شهر چهاردانگه به دلیل عدم رعایت شئونات شورایی و عدم سکونت در محل خدمت، در ۲۸ اردیبهشت ماه به وزارت کشور ابلاغ شده و تا صدور حکم قطعی که حدود ۲۰ روز طول می‌کشد، این دو عضو می‌توانند در جلسات شورا، مخصوصا انتخاب شهرداری شرکت کنند.

گورابی در پاسخ به اینکه در نبود شهردار چه کسی به مشکلات شهر و مردم رسیدگی می‌کند، افزود: امتیازها و پروژه‌هایی که برای شهرستان چهاردانگه در نظر گرفته شده است، در نبود شهرداری، پیگیری و هماهنگی آنها توسط سرپرست شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود. اما به هرحال با سختی‌هایی همراه خواهد بود که این سختی‌ها نتیجه انتخاب نادرست گزینه شهرداری است.

وی همچنین در مورد شهرداری سایر شهرستان‌ها گفت: در استان ۴۸ شهرستان داریم که از این تعداد، فقط ۲ شهرستان چهاردانگه و فردوسیه شهردار ندارند و علت هر دو مربوط به شورا می‌شود. شهرستان‌های کیلان و باغستان هم حکم استعفای شهردار قبلی آنها هنوز یا تایید نشده است یا به استانداری نیامده است، بنابراین فعلا فاقد شهرداری نیستند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در ادامه راجع به شهرستان‌های فاقد شورا گفت: ۶ شهرستان شورای منحل شده دارد که علت انحلال آنها تخلف انتخاباتی بود. این شهرستان‌ها توسط استانداری اداره می‌شوند و در دوره هفتم انتخابات شورای اسلامی، اعضای شورای این شهرستان ها نیز انتخاب خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.