اخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

سفر سرزده رئیس جمهور به غرب استان تهران/ دستور رئیسی برای راه‌اندازی صنایع لبنی کاسپین و تکمیل بیمارستان شهریار

رئیس جمهور روز شنبه به‌طور سرزده به شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهرقدس در غرب استان تهران سفرکرد و طی بازدید از محله محمدآباد شهرقدس، مرکز ترک اعتیاد صفادشت ملارد، مجموعه صنایع لبنی کاسپین و بیمارستان امام خمینی شهریار، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات و موانع موجود در این مناطق صادر کرد.

سفر سرزده رئیس جمهور به غرب استان تهران

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز شنبه سوم اردیبهشت ماه، در ادامه بازدیدهای خود، به‌طور سرزده به شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهرقدس در غرب استان تهران سفر کرد.

حضور رئیس جمهور در غرب تهران

 

حضور رئیس جمهور در محله محمدآباد شهرقدس

رئیس جمهور در ابتدای سفر خود، از محمد آباد شهرقدس که از محلات هدف ستاد بازآفرینی است، بازدید کرد و پای صحبت‌های مردم این منطقه کم برخوردار که با تراکم جمعیتی بالا در پهنه بسیار کوچک جغرافیایی ساکن هستند، نشست.

در این بازدید برخی مردم از بافت فرسوده و ساخت و سازهای نامناسب و ناایمن گلایه کردند که رئیس جمهور قول پیگیری موضوع را داد.

یکی از مهم‌ترین موانع در مسیر حل مشکلات این محله، وجود منطقه حریم قانونی رودخانه عبوری(رودخانه کرج) با این محله است که تداخلاتی را با مدیریت شهرداری و صدور مجوزات بازسازی و احداث منازل مسکونی ایجاد کرده است که سال ۹۹ طرح بازآفرینی شهری برای احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در این منطقه دیده شده بود اما این موضوع تاکنون ابتر و بی‌نتیجه مانده است.

بازدید سرزده رئیس جمهور

بازدید رییس‌جمهور از مرکز ترک اعتیاد صفادشت ملارد

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سفر خود، در مرکز ترک اعتیاد اخوان صفادشت ملارد حضور یافت و در طی بازدید از این مرکز با اشاره به اینکه بهبود معتادین متجاهر یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی و ادارات مرتبط است، گفت: در صورت ترک اعتیاد هر یک معتاد بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد و دولت تمام تلاش خود را برای این امر اختصاص داده است.

وی با اشاره به نتایج مثبت نگهداری معتادین متجاهر غرب استان تهران در این مرکز افزود: به متولیان امر دستور داده‌ام که ظرفیت نگهداری معتادین در این مرکز به دو برابر افزایش یابد و مسئولان هم در این زمینه اقدامات موثری انجام داده‌اند.

بازدید سرزده رئیسی از غرب تهران

مرکز درمانی اخوان صفادشت ملاردمرکز نگهداری معتادین متجاهر با ظرفیت حدود ۱۵۰۰ نفر است که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز نگهداری استان تهران به معتادین متجاهر شهرستان های غرب تهران خدمات ارائه می‌کند و اخیرا ۴۰۰ ظرفیت به آن اضافه شده است.

دستور رئیس جمهور برای فعال ساری کارخانه

دستور رئیسی برای راه‌اندازی مجموعه صنایع لبنی کاسپین تا یک ماه آینده

رئیسی در جریان سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران، از مجموعه صنایع غذایی و لبنی کاسپین نیز بازدید کرد و با ابراز ناراحتی از راکد بودن آن، در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات راه‌اندازی این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از اطلاع از ظرفیت‌های این مجموعه پیشرفته که با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده و از ظرفیت اشتغال مستقیم برای ۸۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۳ هزار نفر برخوردار است، تأکید کرد: راکد بودن چنین مجموعه بزرگی ناراحت کننده است و ضرورت دارد بلافاصله مشکل سرمایه در گردش آن با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یک ماه آینده به افتتاح برسد و ضمن ایجاد اشتغال محصولات این مجموعه وارد بازار شود.

دستور رئیسی برای افتتاح بیمارستان شهریار

دستور رئیس جمهور برای تکمیل بیمارستان شهریار تا یک سال آینده

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر امروز خود، ضمن بازدید از بیمارستان نیمه کاره امام خمینی شهریار، در گفت‌وگو با پیمانکار و مسؤولان وزارت بهداشت و درمان، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله مطلع شد.

وی معطلی ۳۰ ساله برای افتتاح پروژه‌هایی مانند بیمارستان شهریار را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: امروز پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در سراسر کشور به شکل نامناسبی مقابل دیدگان مردم قرار دارد که ضرورت دارد به سرعت آنها را سروسامان دهیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه در مدت زمان کمتر از یکسال این بیمارستان باید تکمیل شود از وزارت بهداشت و درمان خواست تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند تا همز‌مان با تکمیل بیمارستان زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.

لازم به ذکر است، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار در اوایل دهه ۷۰ کلنگ‌زنی شد و امروز پس از ۳۰ سال ۹۵ درصد پیشرفت  فیزیکی دارد. به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار است در نیمه نخست امسال بنای فیزیکی بیمارستان به اتمام رسیده و سپس نسبت به تجهیز و بهره‌برداری آن اقدام شود. به گفته رئیس دیوان محاسبات استان تهران قیمت تمام شده این بیمارستان ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که میانگین هر تخت تقریبا ۳ میلیارد تومان بوده و نسبت به پروژه‌های مشابه در زمان خود هزینه ۱۰۰ برابری برای بیت‌المال دارد.

حضور در جلسه شورای اداری 

پس از بازدید از سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس و شنیدن حرف‌های مردم در جلسه شورای اداری با حضور استاندار تهران و فرمانداران سه شهرستان و دیگر مسئولان حضور پیدا کرد.

شورای اداری با حضور رئیس جمهور

در ابتدای این جلسه محسن منصوری استاندار تهران به بیان موضوعات و مشکلات سه شهرستان پرداخت و سپس فرمانداران و ائمه جمعه نکات و مسائل مد نظر خود را مطرح کردند.

یکی از موضوعاتی که در این جلسه رئیسی قول پیگیری آن را داد، تبدیل فرمانداری شهریار به فرماندار ویژه بود.

رئیسی با اشاره به مشخص شدن حریم بستر رودخانه در غرب استان تهران و پای کار آمدن اوقاف و وزارت نیرو گفت: حریم رودخانه را کسی نمی تواند مالک شود و اینکه چه کسی این حریم را فروخته مورد سوال است و باید تکلیف مردم مشخص شود.

وی تاکید کرد: ما به دنبال کلنگ زنی و افتتاح نیستیم و طرح های نیمه کاره را باید رسیدگی کرد و مشکلات مردم را حل و تولید را راه اندازی کنیم.

همچنین در خصوص استقرار ادارات در منطقه تصریح کرد: برخی ادارات که در شهرستان قدس دایر نیستند موظف به استقرار در محل بوده تا به مردم خدمت کنند.

افطار رئیس جمهور همراه با زائران امام زاده اسماعیل شهریار

رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر امام‌زاده «اسماعیل بن موسی بن جعفر» شهریار ضمن زیارت بارگاه این امام‌زاده نماز را همراه با جمعیت زائران اقامه و روزه خود را همراه و در کنار زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار افطار کرد.

رئیسی در جریان حضور در حرم امام‌زاده اسماعیل، مزار چند تن از شهدای مدفون در این محل را نیز زیارت کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.