فرهنگاخبارجامعه

سریال گاندو و بازیگران

بسیاری از منتقدان معتقد هستند که بیش از 70 درصد از سریال گاندو تخیلی است و آرش قادری به عنوان نویسنده این سریال این موضوع را تایید کرده است. او معتقد است که رویکرد داستان تا حد زیادی تخیلی است اما شرایط عنوان پرونده های واقعی و همینطور شبیه سازی باندهای جاسوسی بسیار به واقعیت نزدیک است.

سریال گاندو و بازیگران

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: سریال گاندو با کارگردانی جواد افشار در دو فصل عرضه شده است. اولین فصل از این سریال مربوط به سال 98 بوده و با توجه به محبوبیت بالای آن، فصل دوم سریال از سال 1400 در حال پخش است.

سریال گاندو

سریال گاندو

محتوای داستان سریال گاندو

سریال گاندو در 30 قسمت تولید شده است و هر قسمت 45 دقیقه است. این سریال ترکیبی از ژانر اجتماعی و اکشن و تا حدودی جنایی است. در واقع تمرکز اصلی سریال روی اطلاعات مربوط به سپاه پاسداران است. اولین چیزی که سبب محبوبیت سریال گاندو شده است، تعداد بازیگران زیاد آن است. در این سریال در مورد یک گروه مشخص از نیروهای امنیتی صحبت می شود و هدف اصلی آن بررسی پرونده های جاسوسی است. فضای تعقیب و گریز سریال گاندو سبب محبوبیت آن بین نسل جوان شده است. عملیات نفوذ در این سریال به خوبی شبیه سازی شده است و به طور کلی معماهای مختلفی در بخش های مختلف سریال مطرح شده و توسط کاراکترهای داستان حل می شود.

فصل دوم این سریال تمرکز زیادی روی اشخاص دو تابعیتی دارد و در نهایت شرایط جاسوسی مربوط به وزارت امور خارجه ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بسیاری از رسانه ها معتقد هستند که بیش از 70 درصد از سریال گاندو تخیلی است و آرش قادری به عنوان نویسنده این سریال این موضوع را تایید کرده است. در واقع او معتقد است که رویکرد داستان تا حد زیادی تخیلی است اما شرایط عنوان پرونده های واقعی و همینطور شبیه سازی باندهای جاسوسی بسیار به واقعیت نزدیک است. این سریال هر شب ساعت 20:45 از شبکه سوم سیما پخش می شود.

داستان سریال گاندو

داستان سریال گاندو

بازیگران سریال گاندو

از آنجایی که طرفداران سریال گاندو و همینطور منتقدان این سریال زیاد است شجر نیوز به بررسی بازیگران سریال و بیوگرافی آنها پرداخته است و اطلاعات جالبی را فراهم ساخته است.

داریوش فرهنگ نقش اصلی سریال گاندو است او یکی از بهترین بازیگران ایران بوده و توانسته در ایفای نقش خود در سریال گاندو بسیار خوش بدرخشد. فرهنگ متولد سال 1326 است و در رشته تئاتر مدرک لیسانس کسب کرده است. او در نقش های جدی بسیار عالی عمل می کند.

وحید رهبانی در نقش محمد یکی از بازیگران محبوب در ژانر اجتماعی است. او متولد سال 58 است و فارغ التحصیل بازیگری از کانادا بوده و در زمینه کارگردانی نیز فعالیت می کند. چهره او به نسبت سنی که دارد بسیار جوانتر است.

پندار اکبری از بازیگران جوان ایرانی است که در رشته عکاسی تحصیل کرده است. او فرزند عبدالرضا اکبری بازیگر پیشکسوت سینمای ایران است. نقش سعید شهریاری در سریال گاندو مربوط به پندار اکبری است.

نسرین نکیسا به واسطه خانواده هنری بزرگ خود وارد دنیای سینما و تلویزیون شده است او متولد سال 48 است و نقش عزیز در سریال گاندو را ایفا می کند. منتقدان زیادی در مورد نکیسا صحبت کرده اند و معتقدند که نقش عزیز برای نکیسا چندان منطقی به نظر نمی رسد.

خسرو شهراز از پیشکسوتان در عرصه بازیگری است و به صورتی در نقش خود فرو می رود که بیننده را جذب خود می کند. او در رشته برق تحصیل کرده و متولد سال 1330 است.

از دیگر بازیگران سریال گاندو می توان به مجید نوروزی در نقش رسول، شهرزاد کمال زاده در نقش سادیا، اشکان دلاوری در نقش فرشید و شهرام قائدی در نقش محمد علی اشاره کرد.

داستان سریال گاندو

بازیگران سریال گاندو

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نقد سریال گاندو از زبان شجرنیوز

شجر نیوز نظر بسیاری از منتقدان در مورد سریال گاندو را مورد بررسی قرار داده و به نتیجه جالبی دست یافته است.

بسیاری از منتقدان معتقد هستند که ضعف فیلمنامه ای برای سریال گاندو زیاد است و هیچ وجوه دراماتیکی برای آن دیده نمی شود. برخی دیگر این نظر را دارند که سیاست زدگی در قسمت های مختلف این سریال به شکل افراطی و ناشیانه نشان داده شده است.

بیشترین انتقاد مربوط به فصل دوم سریال گاندو است که سبب می شود شایعاتی در مورد نیمه تمام ماندن این فصل ایجاد شود. برخی از افراد معتقد هستند که دیالوگ ها در فصل دوم سریال به قدری گل درشت و اغراق آمیز است که فضای سیاسی کشور را زیر سوال می برد. بیشترین نقد در مورد دیالوگ های شخصیت محمد در سریال است که به نوعی به صورت جانبدارانه در مورد مسائل سیاسی کشور روسیه و چین صحبت می کنند.

یکی از منتقدان سخت گیر ایرانی که احتمالاً اسمش را حدس می زنید، اینطور بررسی کرده است که سری دوم سریال گاندو انسجام روانی درستی ندارد یعنی هیچ مسیر واضحی از داستان سریال مطرح نشده است. در مورد قسمت اول سریال گاندو نقد کمتری دیده می شد و مخاطب پذیرفته بود که با یک شبکه جاسوسی روبرو است اما در سری دوم سریال گاندو موضوعات حالت جسته گریخته پیدا کرده است.

وجه خانوادگی شخصیت اصلی داستان در سریال گاندو زیر سوال رفته است. محمد یکی از شخصیت های اصلی داستان گاندو است و در هر دو سری اول و دوم سریال گاندو هیچ وجه درستی به او و خانواده دو داده نشده است و این ضعف بزرگ سریال، سبب اعتراض بسیاری از هنرمندان شده است.

پیش بینی در مورد سریال گاندو

پیش بینی ها در مورد سریال گاندو اینطور مشخص می کند که روابط انسانی موجود در سریال رویکرد پررنگی ندارد و نخواهد داشت و باید دید که کارگردان چطور می تواند این ضعف را جمع کند.

شجر نیوز معتقد است که اغلب سریال های ایرانی در ژانر سیاسی و اکشن درگیر انتقادات زیادی می شوند و طرفداران کمی دارند. شرایط فیلمبرداری و موقعیت صحنه برای این سریال چندان مورد انتقاد قرار نگرفته است و جوانان علاقه زیادی به دیدن فضای اکشن سریال از خود نشان داده اند.

به نظر می رسد نقد در مورد این سریال ادامه داشته باشد و اینطور که بررسی ها مشخص می کند درونمایه سیاسی سریال در قسمت های بعدی می بایست کمی پررنگ تر نمایش داده شود. اینکه این سریال تا چه حدی می تواند مخاطب خود را حفظ کند، هنوز مشخص نیست و در نهایت شاید نیاز باشد که از ژانر امنیتی تا حد زیادی فاصله بگیرد. شاید ساختن یک سریال با ژانر امنیتی واقعاً کار ساده ای نباشد و احتمالاً کارگردان این سریال حدس می زد که کار احتمال نقد بسیار زیاد است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.