اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

سارقان صنایع جنوب غرب استان تهران در رباط کریم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم گفت: پس از یکسال تعقیب و گریز، همزمان با اجرای گشت‌های ویژه انتظامی در مبارزه با جرایم خشن، سارقان صنایع، کارگاهی، شرکتی و فروشگاهی در عملیات انتظامی ماموران کلانتری ۱۴ ابوطالب شهرستان رباط‌کریم دستگیر شدند.

سارقان صنایع جنوب غرب استان تهران در رباط کریم دستگیر شدند

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، سرهنگ علی زنگنه ظهر در ارتباط با دستگیری سارقان صنعتی و کارگاهی اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری 14 ابوطالب رباط‌کریم، در ساعت 4:30 دقیقه صبح امروز، هنگام گشت‌زنی طرح مبارزه با جرایم خشن در جاده شهریار به آدران به یک‌نیسان برخورد می‌کنند و به آن مشکوک‌ می‌شوند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از برخورد با آن، خودرو نیسان به همراه چهار نفر جاده را در خلاف جهت فرار می‌کنند و دو نفر از سارقان که در پشت نیسان بودند اموال مسروقه شمش چدن و آهن را به سمت ماموران انتظامی پرتاب می‌کنند تا بتوانند از تعقیب پلیس فرار کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم گفت: ماموران کلانتری با رعایت قوانین عملیات انتظامی و بکارگیری از سلاح و تیراندازی با اقدام تیر هوایی و شلیک به لاستیک چرخ خودرو موفق به توقف خودرو شده و با توجه به زمان گشت‌زنی و نیروهای انتظامی مامور در صحنه، 2 نفر از سارقان که در پشت نیسان همراه با اموال مسروقه بودند دستگیر شدند و باتوجه به موقعیت و زمان گشت همچنین درگیری برای دستگیری، راننده به‌همراه یک نفر دیگر از سارقان فرار کردند.

وی ادامه داد: این سارقان طی مدت یک‌سال گذشته از حوزه‌های شهرهای اسلامشهر تا رباط کریم و شهریار از کارگاه‌های صنعتی، شرکت‌ها و مغازه‌ها، کالاهای صنعتی را به سرقت می‌بردند و تحت تعقیب بودند که خوشبختانه امروز صبح در طرح مبارزه با جرایم خشن نیروی انتظامی، ماموران پلیس کلانتری 14 ابوطالب رباط‌کریم در یک تعقیب و گریز و درگیری موفق به دستگیری سارقان شدند.
زنگنه بیان کرد: از صبح تا کنون پس از دستگیری این سارقان باسابقه، بیش از 30 مالباخته از شهرهای بهارستان، اسلامشهر، رباط کریم، پرند و روستاهای اطراف برای شناسایی و تنظیم شکایت به کلانتری مراجعه کرده‌اند که طبق اعلام آنها میلیاردها تومان اموال آنها توسط سارقان به سرقت رفته است.

وی خاطر نشان کرد: سارقان در هنگام دستگیری برای فرار از قانون و پلیس ضمن پرتاب کردن شمش آهن و سنگ و اموال مسروقه برای قطع کردن مسیر تعقیب و گریز و فرار در هنگام توقیف، پیشنهاد رشوه 500 میلیونی به ماموران را دادند که ضمن رد این پیشنهاد، توسط ماموران پلیس کلانتری 14 ابوطالب رباط‌کریم، سارقان با بیش از 40 قالب شمش آهن و چدن و قیچی دستگیر شدند که فردا سارقان به همراه پرونده آنها جهت سیر مراحل خود تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در پایان تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود، هرگونه اخبار و اطلاعاتی را که از فعالیت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه دارند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یا نزدیکترین یگان انتظامی به اطلاع پلیس برسانند تا اقدامات مناسب در این حوزه انجام شود همچنین مالباختگان برای شناسایی و تنظیم شکایت از سارقان دستگیر شده به کلانتری مربوطه مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.