سلامتاخبارجامعهمجله شجر

روش های ارزان برای تمیز کردن پلاک دندان

کارشناسان می‌گویند: خلاص شدن از شر این غشای چسبناک آسان است. تمیز کردن کامل تمام سطوح دندان‌ها، بین دندان‌ها و زیر خط لثه، می‌تواند به حذف بقایای مواد غذایی که باکتری‌ها را تغذیه می‌کند، کمک کند.

روش های ارزان برای تمیز کردن پلاک دندان

به گزارش شجرنیوز،  در مجموع، دو سوم بزرگسالان حداقل روی یک دندان خود پلاک قابل مشاهده دارند و اکثر ما حدود شش دندان داریم که روی آن‌ها پلاک وجود دارد.

پلاک دندان هر روز بر روی دندان‌ها ایجاد می‌شود، اما یک روال منظم و کامل دندانپزشکی می‌تواند به خلاص شدن از شر آن کمک کند. روزنامه اکسپرس براساس گفته کارشناسان Colgate و Dental Care، نحوه تمیز کردن پلاک دندان را توضیح می‌دهد.

پلاک دندانی (که به پلاک میکروبی، بیوفیلم دهانی، بیوفیلم دندان، بیوفیلم پلاک دندانی یا بیوفیلم پلاک باکتریایی نیز معروف است)، لایه‌ای از باکتری‌هاست که روی دندان‌ها جمع می‌شود و می‌تواند بسیار مضر باشد. اکثر ما هر روز کربوهیدرات می‌خوریم و این غذا‌ها باکتری‌ها را تغذیه می‌کنند و باعث تولید اسید می‌شوند.

اسید‌های تولید شده می‌توانند مینای دندان را تضعیف کنند، ماده‌ای که دندان‌های شما را در برابر ترک خوردگی، دمای شدید و مواد شیمیایی محافظت می‌کند.

این امر خطر ایجاد حفره‌های دردناک و عفونت‌هایی مانند آبسه را افزایش می‌دهد و همچنین رنگ زردی به دندان‌ها می‌بخشد. پلاک دندان زمانی ایجاد می‌شود که بزاق، غذا و مایعات بین دندان‌ها و در امتداد لثه‌ها ترکیب شوند.

به همین دلیل است که پلاک دندان می‌تواند باعث مراحل اولیه بیماری لثه، التهاب لثه و بوی بد دهان شود. پلاک‌های دندانی سفت و کوچک می‌شوند و باعث تورم و خونریزی لثه می‌شوند.

برداشتن پلاک دندان هر روز مهم است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا از لبخند خود و سلامت دندان‌های خود محافظت کرده و آن را حفظ کنید.

نحوه تمیز کردن پلاک دندان در سه مرحله:

به گفته کلگیت، برداشتن پلاک دندان با رعایت بهداشت دهان و دندان ساده است.

کارشناسان می‌گویند: خلاص شدن از شر این غشای چسبناک آسان است. تمیز کردن کامل تمام سطوح دندان‌ها، بین دندان‌ها و زیر خط لثه، می‌تواند به حذف بقایای مواد غذایی که باکتری‌ها را تغذیه می‌کند، کمک کند.

هنگامی که پلاک دندان تارتار می‌شود، برای برداشتن آن باید به دندان پزشک مراجعه کنید، زیرا مسواک زدن و نخ دندان منظم نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

مسواک بزن

شما باید حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. کلگیت توصیه می‌کند مسواک زدن را حداقل به مدت دو دقیقه انجام دهید تا از تجمع باکتری‌ها و پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

او توضیح می‌دهد: برای از بین بردن پلاک، فشار زیاد یا مسواک زدن قوی لازم نیست. استفاده از مسواک نرم و خمیردندان فلوراید برای مسواک زدن هر دندان به جمع شدن باقی مانده غذا کمک می‌کند.  تمام سطوح دندانی، از جمله دندان‌های داخلی و دندان‌های آسیاب در انتهای دهان شما باید تمیز شوند.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

به یاد داشته باشید، باکتری‌ها کربوهیدرات‌های موجود در شیرینی، نوشابه یا تنقلات را دوست دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد که چه چیزی و چه زمانی آن را بخورید.

کلگیت توضیح می‌دهد: کاهش میزان این غذا‌ها و نوشیدنی‌ها به همراه مسواک زدن برای کنترل پلاک‌های دندانی بسیار مهم است. غذا‌ها و نوشیدنی‌های شیرین یا نشاسته دار، به ویژه میان وعده‌ها را کاهش دهید.

نخ دندان

تیم Colgate تأکید می‌کند که تمیز کردن بین دندان‌ها و زیر خط لثه برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و پلاک بسیار مهم است و می‌تواند از التهاب لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

کارشناسان معتقدند: چندین نوع محصول وجود دارد که در آن مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است تمیز می‌شود. نخ دندان سنتی را می‌توان در اطراف دندان‌های خود خم کرد تا هر طرف هر دندان را تمیز کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.