اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

رئیس اداره اوقاف شهرقدس: نیازی به اطلاع مردم از درآمد موقوفات نیست

رئیس اداره اوقاف شهرستان قدس با اشاره به اینکه برخی املاک ۲ سند مالکیتی دارند، گفت: درآمد اوقاف را نمی‌توان اعلام کرد و به اداره تحقیق سازمان و اداره‌کل استان ارائه می‌شود و نیاز نیست مردم از آن مطلع باشند.

رئیس اداره اوقاف شهرقدس: نیازی به اطلاع مردم از درآمد موقوفات نیست

به گزارش شجرنیوز، بابک پورعارفی رییس اداره اوقاف شهرستان قدس اظهار کرد: تمامی اقدامات اوقاف زیر نظر قوانین و مقررات و در راستای نیات موقوفات انجام می شود و اداراه اوقاف متصدی امور براساس وقف نامه است.

وی گفت: موقوفات شهرقدس به نام مصطفی قلی خان میرشکار است که از ۶ دانگ آن ۵ دانگ وقف خاص و ۱ دانگ وقف عام جهت روضه خانی بوده و تصدی آن با اداره است و کسی حق دخالت ندارد و اوقاف موظف است براساس وقف نامه برای موقوفات درآمدزایی کند.

رییس اداره اوقاف شهرقدس در ارتباط با طرح تبدیل به احسن اسناد مالکیتی افزود: این طرح هرسال تمدید شده و در حال انجام است و طی مدت حدود یک سال تعداد ۲۳۰ سند رسیدگی و صادر شد و قیمت ها براساس مصوبه سازمان بوده و برای ملک تجاری به مکان و ارزش ملک بستگی داشته و از یک میلیون شروع می شود و پیگیر هستیم  تفویض اختیار این مسئله از سازمان به اداره داده شود.

پورعارفی با اشاره به اینکه طی ۵ ماه گذشته تعداد هزار و ۱۲۶ سند در زمینه های نقل و انتقال تنظیم شد گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی طبق دستورالعمل عمدتا در امامزاده حضرتین(ع) برگزار می شود و در دهه اول ماه محرم مراسم سخنرانی، نماز جماعت، عزاداری همراه با توزیع ۲۲ هزار پرس غذا با مبلغی حدود یک میلیارد تومان انجام شد و این اقدامات با درآمد ناچیز و دریافت وام از سازمان جهت پرداخت بدهی ها صورت گرفت.

وی درخصوص محدوده اوقاف شهرستان افزود: اطلاع داشتن از محدوده وقفی مسائل شخصی است و ما مدافع حقوق وقف هستیم.

پورعارفی در ارتباط با درآمد اوقاف و هزینه کرد آن در خارج از شهرستان گفت: سرمایه گذاری در قالب خرید یا ساختن در هرجایی انجام شود درآمد آن به شهر باز می گردد و برای شهرستان ملزم هستیم نیت واقف را انجام دهیم که آن مجلس عزاداری است و برای توسعه وقف سرمایه گذاری می شود تا مردم از خدمات بیشتر بهره مند شوند و وقتی خارج از شهرستان سرمایه گذاری می شود براساس صلاح سازمان اوقاف است.

 وی در ارتباط با پروژه ساخت درمانگاه افزود: درمانگاهی در بلوار دانش آموز حدود ۵ سالی است که از محل موقوفه اقدام به احداث شده و تاکنون حدود ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رییس اداره اوقاف شهرقدس ادامه داد: درآمد اوقاف را نمی توان اعلام کرد و به اداره تحقیق سازمان و استان ارائه می شود و نیاز نیست مردم از آن مطلع باشند و این میزان هر ماه و هر هفته متناوب است.

وی در خصوص املاکی که دارای دوسند مالکیتی هستند گفت: از گذشته تاکنون با داشتن صلح قطعی معاملات انجام شده و از قبل سندهای صلح جعلی صادر شده و ممکن است اوقاف به اشتباه برای دو سند صلح قطعی، یک سند مالکیتی داده باشند.

پورعارفی ادامه داد: اوقاف از لحاظ فرهنگی بودجه ای نداشته و صرفا در جهت توسعه وقف سرمایه گذاری می کند.

وی در ارتباط با پروژه عمرانی در باغ وقفی ابتدای خیابان خاکسار گفت: این پاساژ به صورت مشارکتی سرمایه گذاری شده و سازنده نیمه کاره آن را رها و متوقف کرده است و پیگیر مسائل حقوقی و تخلفاتی مانند واگذاری چند باب مغازه سرقفلی که انجام داده، هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.