اخبارانتخاباتخبر مهمسیاست

دولت سایه برای آینده مردم چه اندیشیده است؟

در دولت سایه ریشه فساد خشک می شود ومردم با سامانه شفافیت در ارتباط اند

به گزارش شجرنیوز، سعید جلیلی، کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه «رئیس‌جمهور و جوانان» شبکه 3 سیما در مورد چگونگی تأمین مسکن گفت: از ساخت 800 هزار مسکن که باید هرسال ساخته شود اکنون به 350 هزار مسکن رسیده و در نتیجه آن نیز 800 هزار ازدواج در سال به 500 هزار ازدواج کاهش پیدا کرده است.

سه راهکار برای صاحب‌خانه شدن افراد

دولت با برنامه می‌تواند سالی حداقل یک میلیون مسکن ایجاد کند و دولت سایه با این سه راهکار می‌خواهد درباره تأمین مسکن به مردم کمک کند، این راهکارها عبارت‌اند از: امتیاز برق، آب و گاز را بدهد، تسهیلات را اعطا کند و زمین را برای کسی که برای اولین‌بار می‌خواهد از مسکن برای مصرف خود استفاده کند در اختیار قرار دهد با این راهکارها چه بسی برخی از افراد با سرمایه اولیه خود بتوانند مسکن با نرخ متری 3 الی 4 میلیون تومان بتوانند خانه 80 متری به مبلغ 240 میلیون تومان خریداری کنند.

افزایش تولید و شغل در دولت سایه

جلیلی در مورد امنیت شغلی و رضایت شغلی جوانان در دولت خود گفت: اگر گفته می شود در جامعه اسلامی مردم باید از آرامش برخوردار شوند سپس از حقوق شهروندی حرف می‌زنیم این خوب است  اما مردم باید آثار این حرف ها را لمس کنند ؛ برهمین اساس یک برنامه طراحی کردیم تا برای  وزراتخانه ها و دستگاها ماموریت تعریف شود  که وظیفه دارند جهت ایجاد شغل  ماموریت خودرا انجام دهند و بررسی شود که گزارش دهند چرا که  عدم گزارش دهی در این حوزه سبب کمبود شغل می شود.

 

نامزد انتخاباتی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه پایانه مرزی و مناطق آزاد باید سکوی پرتاب برای افزایش صادرات شوند، بیان کرد: 7 میلیون نفر در پایانه‌های مرزی مرزنشین‌اند وهر جوان مرزنشین ما باید یک صادرکننده شایسته برای کشورشود  نه اینکه فقط به کولبری رضایت دهد.

جلیلی درباره تاثیر افزایش صادرات بر تولید و ارزآوری اظهارداشت:ما علاوه بر مناطق آزاد به پایانه های مرزی نیز توجه می کنیم چرا که برای افزایش تولید و ارزی آوری باید صادرات افزایش یابد.

وی تصریح کرد :براین اساس دولت صادرات را برنامه اصلی قرارداده و برای همین همه دستگاها موظف اند تا  برنامه خودرا درباره صادرات بیان کنند.

جلیلی در باره اهمیت نظارت بر مناطق آزاد  تاکید کرد:باید بر عملکرد سازمان ها و کسانی که در افزایش صادرات نقش دارند نظارت کرد چرا اگر بر مناطق آزاد و پایانه های مرزی کشور توجه نشود نتیجه عکس خواهد داد.

جلیلی درباره مشکلات تولید و دغدغه تولیید کننده گفت:17 مشکل برسر راه تولید کننده قرار دارد که دو مورد از مهم ترین آن ها عبارت است از تامین مالی برای تولید و گرفتن مجوز های زمان بر.

وی افزود: بانک ها روزی 2میلیارد تومان پول تولیدمی کنند این در حالی است که  کارگاه های تولید مشکل نقدینگی دارند و اگر سیاست درستی در این زمینه به کار رود  خلق پول شکل می گیرد به سمت تولید باید هدایت شود.

مورد دوم گرفتن مجوز ها است که در بهترین حالت یکی دوسال زمان می برد باید سازوکاری انجام شود وقتی که تولید کننده از کنار سازمان ها رد می شود به جای اینکه حس کتد باید هفت خوان رستم را کنار بگذارد این حس به وی دست که اینجا جایی است که به وی در تولید کمک می کنند. در دولت فوق الکترونیک باید سمت تولید کننده ها رفت نه اینکه ان ها سراغ مردم بیایند.

 فقر و فاصله طبقاتی در دولت سایه ازبین‌رفتنی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اشاره به اینکه عدالت،شعار انقلاب است درمورد کاهش فاصله طبقاتی توضیح داد:برای این کار باید بتوان با توزیع امکانات کشور براساس توزیع جغرافیایی عدالت درجامعه جاری شود.

علاوه براین نیاید بستر بی عدالتی در جامعه شکل بگیرد برای مثال در شرایط فعلی تسهیلات بانکی را  50درصد مردم ما هنوز تسهیلات نگرفتند یا 90درصد تسهیلات به 10درصد داده شده که  باید جلوی آن ها را گرفت و  طرح هایی اجرا شودکه مردم در کوتاه مدت کاهش این فاصله را حس کنند.

وی درباره روش های دولت سایه برای کاهش فقر افزود:دولت سایه با طرح برخوداری مردم از سهم انرژی خودشان و مدیریت مردم برای این انرژی ها ،تدوین طرح غذایی برای دهک های پایین جامعه تا 2500کالری آن ها تدوین شود وافزایش امکانات سیاحتی برای سفرها و تفریحات مردم است.

در دولت سایه ریشه فساد خشک می شود ومردم با سامانه شفافیت در ارتباط اند

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری برای مبارزه با فساد اقتصادی دو رویکرد برشمرد و گفت: برای مبارزه با فساد باید ریشه  فساد را ازبین برد و دیگر آنکه باید تعریف جامع تری از فساد ارائه داد،برای مثل :پارتی بازی فسادی است که مجرمانه تلقی نشده اما فساد به بار می آورد یا مدیرانی که  بسیاری از هزینه ها که در اختیار شان است  و باید صرف کار ها کنند اما برای کارهای نمایشی  هزینه می کنند این ها فساد اند

در عوض در بدنه دولت که میلیون ها نفر با شرافت کار می کنند افرادی اند که  دلسوزانه کار می کنند و اگر کشور نتیایجی به دست می آورد از کارکرد آن هاست؛برعکس کسانی اند که  وقتی به  کارنامه آن ها رجوع کنید مشاهده می کنید که  چیزی ندارد هنر رویس جمهور این است که افراد دلسوز را برای خود نگه دارد و باید کشور را براساس رویکرد مثبت به جلو ببرد  تا جهش پیدا کند

 

کاندید سیزدهمین  انتخابات ریاست جمهوری درباره سازوکارهای  شفافیت دولت سایه بیان کرد:من معتقدم هردولتی اگر بخواهد کار کند نیاز دارد سایه جوانان برسرش باشد .سایه به سایه دولت را تعقیب کند؛وقتی کار خوبی می کند به آن کمک کند اگر کارنقضی انجام دهد کمک کنند تا دولت آن را تمام کند و اگر کاراشتباهی می کند یاری رسانند تا آن کار تصریح شود

وی افزود از ر روز اولی  دولتی شروع به کارکند سامانه شفافیت راراه اندازی می کنیم   تاقردادهایی که دولت  انجام می دهد مانند مناقصه هاو مزایده ها  شفاف شودودرنتیجه  آن موقع همه مردم قدم به قدم و بر خط توجه کرده و می توانند  گزارش دهند که درجایی فاسد هست یا خیر. علاوه براین موارد روش های دیگری که درسایرکشورها مانند سوت زنی برای شفایت  اجرا می شود در کشور نیز باید انجام شود

البته یکی دیگراز ابزارهای شفافیت نیز  استفاده از فناوری های پیشرفته ارتباطی است که مردم می توانند با استفاده ازآنان جلوی گشترش فساد را بگیرند

جوانان وفضای مجازی برای جامعه فرصت اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تمایل داشتن جوانان به عرصه هنر اظهارکرد:جوان امروز فضای مجازی را در اختیار دارد درحالی که نسل دیروز این را در اختیارنداشت ؛جوان این دوره می توانند در فضای مجازی هنرآفرینی و خودش را اثبات کند و آنچه برخلاف منافع خود و کشورش است از خود سلب کند

برخی از افراد به جوانان می گویند هرکاری می خواهی درفضای مجازی انجام دهی انجام بده یااینکه برخی نظر می دهند  که  فضا مجازی  خیلی نگران کننده است جلوی آن را بگیرید در حالی فضای مجازی و جوان هردو فرصت اند  ما اگر با برنامه در این زمینه پیش رویم  جوانان می توانند برای جنگ نرم افسر شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.