اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

حکم تخریب ساختمان در حال ریزش در نصیرشهر رباط کریم اجرا شد

ساختمان غیر اصولی که در نصیر شهر دچار ریزش شده بود با حکم دادستان شهرستان رباط کریم تخریب شد.

حکم تخریب ساختمان در حال ریزش در نصیرشهر رباط کریم اجرا شد

به گزارش شجرنیوز، فرشاد شهسواری شهردار نصیر شهر گفت : عصر دیروز در پی ریزش  قسمت هایی از دو سقف یک ساختمان سه طبقه در حال ساخت در خیابان عدالت نصیرشهر به دلیل عدم رعایت مقررات ساخت مجموعه شهرداری فورا وارد عمل شد و با حکم دادستان این ساختمان غیر مجازرا تخریب کرد.

وی افزود :  معاون فنی و شهرسازی درهمان ساعت اولیه  به همراه تیم‌های آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور یافتند و اقدامات اولیه پیشگیری از وقوع بحران به سرعت و بر اساس پروتکل‌های ایمنی و با مشورت و اطلاع مقامات قضایی عملیاتی شد

شهردار نصیر شهر ادامه داد : محل حادثه در همان ساعات اولیه ایمن سازی شد و بروز حادثه تلخ جلوگیری گردید که خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت.

وی گفت : تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت و با حضور به موقع تمامی مسئولان دستگاه‌های مرتبط و انجام تمهیدات لازم هیچ گونه خسارت جانی رخ نداده و ایمن سازی کامل و مدیریت ترافیکی و انتظامی در محل و منطقه نیز انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این حادثه در حالی رخ داد که در چند مرحله نیروهای گشت ساختمانی شهرداری به دلیل عدم اجرای ضوابط اصولی و عدم نظارت مهندس ناظر عملیات ساختمانی را متوقف کرده بودند.

شهسواری با اشاره به اینکه پیش تر شهرداری بخاطر نداشتن استحکام بنا ادامه کار در این ساختمان را متوقف کرده بود، خاطر نشان کرد:  چون اتصالات لازم در اسکلت وجود نداشت ساختمان توانایی تحمل بار سنگین را نداشته و در نهایت عصر امروز موجب ریزش شد.

شهسواری در ادامه اظهار داشت: با حکم دادستان مبنی بر تخریب قطعی ساختمان غیر مجاز، شهرداری با به کارگیری ۲ دستگاه کامیون و لودر، ۱ دستگاه نیسان و ۶ نفر نیروی انسانی عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه انجام پذیرفت و همچنین عملیات عمرانی در راستای تخریب آپارتمان مورد اشاره احتمالاً تا ۲ روز آتی ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.