اخبارگوناگونورزش

جدیدترین نتایج زنده المپیک 2020 توکیو

بازی های المپیک 2020 توکیو رو به پایان است و مراسم اختتامیه هم هفدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد. در این میان علی رغم انتظارات از کاروان اعزامی کشورمان برای کسب تعداد بیشتر مدال، تاکنون شش مدال از مجموع مدالهای المپیک به ایران تعلق گرفته است و در جایگاه بیست و هشتم این رقابتها قرار دارد. هنوز دو امید برای کسب مدال در رشته کاراته داریم.

جدیدترین نتایج زنده المپیک 2020 توکیو

جدیدترین نتایج زنده المپیک 2020 توکیو حاکی از آن است که در پانزدهمین روز این بازی ها، کشتی گیران آزادکار برای رقابت پا بر تشک مسابقه گذاشتند و در این میان امیرحسین زارع موفق به کسب مدالی دیگر برای کاروان اعزامی کشورمان شد. امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به روی تشک رفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

این ورزشکار 20 ساله کشورمان با اقتدار، تمام امتیازها را از ژی وی دنگ رقیب قدرتمند چینی گرفت و با نمایش بسیار زیبا و کسب نتیجه 5 بر صفر پیروزمندانه از تشک مسابقه خارج شد.

امیرحسین زارع مدال برنز خود را به ملت ایران تقدیم کرد.

امیرحسین زارع مدال برنز خود را به ملت ایران تقدیم کرد.

 همچنین دو نماینده دیگر کشورمان در کشتی آزاد، یعنی محمدحسین محمدیان در وزن 97 و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم در مقابل رقبای خود نتیجه را واگذار کردند و حذف شدند. در کارنامه تیم ملی کشتی آزاد ایران مدال نقره حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و مدال برنز امیرحسین زارع در سنگین وزن ثبت شد و بدین ترتیب رقابت کشتی گیران ایرانی که با شش سهمیه وارد میدان المپیک 2020 توکیو شده بودند، به پایان رسید.

اما در دور نیمه نهایی و در وزن 65 کیلوگرم اتوگورو کشتی گیر ژاپنی توانست رقیب روس خود یعنی گاجی مراد رشید اف را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد و عنوان اولین فینالیست کشتی آزاد را از آن خود کند.

در دیدار دیگر از مسابقات نیمه نهایی باجرانگ هندی نتیجه را به حاجی علی اف آذربایجانی واگذار کرد و دومین فینالیست وزن 65 کیلوگرم شد.

در دیدار فینال فردا در وزن 65 کیلوگرم حاجی علی اف از آذربایجان و اتوگورو از ژاپن برای کسب مدال طلا رقابت خواهند کرد.

اما در وزن 97 کیلوگرم رانیریز سالاس پرز کوبای با نتیجه صفر بر 4 مغلوب آزادکار روسیه عبدالرشید سعداله یف شد و بدین ترتیب عبدالرشید سعداله یف به دیدار فینال راه یافت. همچنین در دیدار کایل اسنایدر و سلیمان کاردانیز از ترکیه، اسنایدر توانست با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان شود و او نیز راهی دیدار فینال شد. دیدار نهایی و رده بندی بعدازظهر شنبه برگزار خواهد شد و قطعا حساسیت خاص خود را خواهد داشت.

آخرین نمایندگان کاروان ایران در المپیک  2020 توکیو

روز پانزدهم المپیک 2020 توکیو دو نماینده کاروان ورزشی کشورمان با رقبای خود رقابت خواهند کرد. هنوز هم امید به کسب مدال المپیک توسط این دو نماینده کاراته ایران وجود دارد. سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی در مرحله گروهی چهار مسابقه دارند و سعی می کنند تا به دور دوم مسابقات کاراته صعود کنند

حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده دو امید دیگر برای کسب مدال المپیک

حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده دو امید دیگر برای کسب مدال المپیک

برنامه مسابقات کاراته در روز پانزدهم

سجاد گنج زاده در گروه B مثبت وزن 75 کیلوگرم کومیته مردان با ایوان کوسیچ از کرواسی، تارگ حامدی از عربستان صعودی، برایان ایر از آمریکا و دانیل گایسینسکی کانادایی رقابت خواهد کرد. رقابت های این وزن از ساعت 50/16 به وقت محلی یعنی 20/12 به وقت تهران شروع می شود.

دیدار رده بندی وزن 75 کیلوگرم ساعت 19:37 به وقت توکیو یعنی 15:07 به وقت تهران برگزار می شود و همچنین دیدار فینال این وزن از ساعت 20:05 به وقت توکیو یعنی 15:35 به وقت تهران انجام می شود.

حمیده عباسعلی نیز در گروه B مثبت وزن 61 کیلوگرم کومیته زنان در چهار مسابقه شرکت خواهد کرد. رقبای او لامیا معطوب از الجزایر، النا کویریچی از سوئیس، فریال عبدالعزیز از مصر و گونگ لی از چین خواهند بود.

مسابقات کاراته از ساعت 14 به وقت محلی یعنی 30/9 دقیقه صبح به وقت تهران در روز شنبه شانزدهم مرداد ماه آغاز خواهد شد. حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده که از امیدهای مدال المپیک کاروان ایران هستند، در صورت برد مسابقه اول روز شنبه به دیدار نهایی برای تصاحب مدال المپیک می رسند.

دیدار رده بندی وزن 61 کیلوگرم ساعت 19:20 به وقت محلی یعنی 14:50 به وقت تهران و مسابقه فینال این وزن نیز ساعت 19:55 به وقت محلی یعنی 15:25 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است در روز اول مسابقات کاراته المپیک 2020 توکیو، در گروه A نماینده سبک وزن بانوان ایران سارا بهمنیار مقابل سراب اوزچلیک از ترکیه (نفر اول رنکینگ وزن منهای 55 کیلو) قرار گرفت و با نتیجه 5 بر 4 پیروز میدان شد. بهمنیار در دومین مسابقه خود مقابل حریفی از چین تایپه شکست خورد و در سومین و آخرین رقابت خود در گروه A با حریفی از بلغارستان مبارزه کرد و نتیجه را 5 بر 2 واگذار کرد و به نیمه نهایی نرسید.

در خصوص برگزاری مسابقات کاراته باید گفت در هر وزن 10 شرکت کننده حضور خواهد داشت که به دو گروه 5 نفره تقسیم شده و به صورت دوره ای برگزار می شود و برای مرحله نهایی از هر جدول 2 نفر صعود می کنند.

 

 

بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از توکیو به ایران

پنج نماینده تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک توکیو ظهر امروز به کشور بازگشتند. دستاورد این تیم کسب یک مدال طلا در وزن 67 کیلوگرم توسط محمدرضا گرایی و همچنین کسب مدال برنز محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم بوده است. همچنین این تیم به عنوان پنجم در وزن 77 و 130 کیلوگرم محمدعلی گرایی و امین میرزازاده دست یافت.

محمدعلی گرایی دارنده اولین مدال طلای کشتی و دومین مدال طلای کاروان ایران در المپیک 2020محمدعلی گرایی دارنده اولین مدال طلای کشتی و دومین مدال طلای کاروان ایران در المپیک 2020

 

این تیم توسط دبیر فدراسیون کشتی و قاسم رضایی از قهرمانان المپیک و خانواده های کشتی گیران و جمعی از علاقمندان کشتی مورد استقبال قرار گرفت.

 

نتایج کاروان المپیکی ایران در توکیو

نتایج زنده در پایان روز پانزدهم از مسابقات المپیک 2020 توکیو دستاورد کاروان اعزامی ایران کسب 2 مدال طلای جواد فروغی (رشته تیراندازی) و محمدرضا گرایی (کشتی فرنگی)، 2 مدال نقره علی داودی (رشته وزنه برداری) و حسن یزدانی (کشتی آزاد) و 2 مدال برنز محمدهادی ساروی (رشته کشتی فرنگی) و امیرحسین زارع (رشته کشتی آزاد) بود و در المپیک توکیو 2020 کاروان المپیکی ایران در مجموع شش مدال به دست آورد و بدین ترتیب در جایگاه بیست و هشتم توزیع مدال قرار گرفت.

المپیک 2020 توکیو رو به پایان است و مراسم اختتامیه آن روز یکشنبه هفدهم مردادماه برگزار می شود.

اختتامیه المپیک 2020 هفدهم مرداد ماه

اختتامیه المپیک 2020 هفدهم مرداد ماه

برخی حواشی امروز المپیک 2020 توکیو

  • تعداد مبتلایان المپیک 2020 توکیو به ویروس کرونا از ابتدای شروع المپیک تاکنون به 387 نفر رسید.

دو مربی بلاروسی از المپیک 2020 توکیو اخراج شدند. دلیل اخراج این دو مربی حواشی پیش آمده در خصوص دونده بلاروسی است که بعد از پایان مسابقات خود به سفارت لهستان در توکیو پناهنده شد و سپس راهی وین شد.

  • بازیکن تیم والیبال زنان برزیل توسط مسئولان تیم برزیل به دلیل تست دوپینگ مثبت اخراج شد و به برزیل بازگشت.

اخبار المپیک در حال بروزرسانی می باشد.

جهت کسب اطلاعات جدید از المپیک 2020 توکیو با ما در مجله خبری شجر نیوز و یا کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام شجرنیوز همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.