در استاناخباراخبار شهرستان شهریار

جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران در هفته ای که گذشت

در این یادداشت مروری بر اتفاقات و اخبار هفته ای که گذشت خواهیم داشت.

جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران در هفته ای که گذشت

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: روزانه اتفاقات مختلفی در سطح شهرها و استان های مختلف پیش می آید. یکی از مهم ترین نکات این است که اخبار مهم درباره این پیش آمد ها را دنبال کنید و بدانید اطراف شما چه می گذرد. شهرستان های زیادی در تهران و اطراف آن هستند که اخبار مهمی از آن ها پخش می شود. اگر این اطلاعات را از یک مرجع معتبر دنبال کنید، می توانید تسلط کافی بر روند کار داشته باشید. در ادامه قصد داریم مهم ترین این اخبار را با شما به اشتراک بگذاریم.

پیچیدگی تفکرات التقاطی

بر اساس اخبار بیان شده از رباط کریم، حسین طیبی فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در همایش حکمت مطهری گفت امروزه با تفکراتی التقاطی تر و پیچیده تر از گروه های زمان مطهری روبه رو هستیم. او گفت شهید مطهری همواره برای برقراری موازین اسلامی تلاش می کرد و جان خود را نیز در این راه فدا کرد. او به آسیب های گروه فرقان و تفکرات آن ها اشاره کرد.

او همچنین در ادامه اظهار کرد امروزه با گروه هایی که تفکرات پیچیده تری دارند نیز مواجه هستیم و شناخت و مقابله با آن ها را مهم تلقی کردند. همچنین اشاره کردند که اگر می خواهیم راه مطهری را ادامه بدهیم، باید جهاد تبیین را برقرار کنیم. او وجود چنین افکاری را مسبب نابودی کشور دانست و گفت باید اصلاحات لازم در این زمینه صورت بگیرد. این موضوع از مهم ترین و جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران محسوب می شود.

کمک به مردم پاکدشت

در پاکدشت برای مرحله چهاردهم، توانستند با کمک های این شهرستان، 3500 بسته کمک معیشتی برای مردم فراهم کنند. این افراد عموما آسیب دیده های کرونا بودند که در بیست و نهمین روز از ماه رمضان این کمک ها را در شهر فرون آباد دریافت کردند. در این حرکت بزرگ مردم ایران مثل همیشه قلب های بزرگ خود را نشان دادند . برای حمایت از هم وطنانشان کمک کردند و این همدلی را حفظ نمودند.

قربان محمد ولی زاده، یک سردار که جانشین فرمانده سپاه استان تهران است، در این مراحل برای کمک که در 8 نقطه شهرستان پاکدشت انجام شدند شرکت داشت و بیان کرد ملت ایران مانند همیشه توانستند با همدلی مشکلات را در کنار هم حل کنند. گفته می شود به ثورت متمرکز و غیر متمرکز 12 هزار بسته کمک معیشتی از زمان اعلام رهبر، در بین مردن توزیع شده است و 170 جهیزیه نیز برای عروس خانواده های کم بضاعت تدارک دیده شده است.

البته در تهیه این جهیزیه ها از لوازم داخلی استفاده کرده اند تا از تولید ملی حمایت کنند. همچنین اعلام شد که حدودا 320 هزار پرس غذای گرم به خانواده های نیازمند داده شده است و همچنین 48 گروه در طرح شهید سلیمانی در تعداد 2500 نفر در زمینه کادر درمان پاکدشت فعالیت کردند.

جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران

شهرستان بهارستان در استاندارد های درمانی کمبود دارد

بر اساس اخبار شهرستانهای تهران که درباره بهارستان منتشر شده است، این منطقه با استاندارد های درمانی فاصله دارد و باید برای این مشکل اقداماتی انجام شود. عبدالله نوری در جلسه شورای هماهنگی اجتماع محور اعلام کرد که این شهرستان 700 هزار نفر جمعیت دارد که در مساحت 50 کیلومتری زندگی می کنند. تعداد این جمعیت بسیار زیاد است و همچنین دانش آموزان و کودکانی که در این منطقه زندگی می کنند بسیار زیاد هستند.

15 اداره در واحد های مسکونی این منطقه قرار دارند و 100 تخت در بیمارستان نیمه کاره آن قرار دارند که این تعداد برای یک منطقه 700 هزار نفره بسیار کم است. بر اساس استاندارد های سلامت نیز باید اقدامات جدی انجام بگیرد. در اکثر موارد مردم این بخش به تهران می روند تا مداوا شوند. از طرفی او اشاره کرد تولیدی های کیف و کفش زیادی در شرایط نامطلوب و زیر زمین هایی که خطر حریق دارند، در حال کار هستند. همچنین اتباع زیادی به دلیل شرایط اخیر افغانستان به این بخش مهاجرت کرده اند و شرایط باید برای جلوگیری و کنترل انفجار جمعیت آماده شود.

حاشیه سازی دشمنان برای مجلس یازدهم

طبق گفته های رئیس شورای راهبردی ایران، بسیاری از افراد در قالب دشمنان خارجی و داخلی سعی دارند با حاشیه سازی مجلس یازدهم را منحرف کنند اما این نمایندگان انقلابی اسیر این جنگ نخواهند شد. محمد مهدی غفاری، رئیس شورای راهبردی گروه جهادی، اشاره کرد ممکن است بدبینی ها و تصویر سازی های منفی از این مجلس توسط دشمنان صورت بگیرد.

با این حال رهبری گفته است که نمایندگان بی توجه به این تصویر سازی های منفی به کارشان ادامه دهند. البته باید انتقاداتی که برای اصلاح و تکمیل وظایق ارائه می شوند را بررسی کنند با این حال باید به کار خود مشغول شوند و بهانه دست دشمن ندهند. عمل و عمر گرایی برای این مجلس اهمیت زیادی دارد و افراد باید هنگامی که ایران در مقابل تاوان های غیر ضروری می ایستد، از دروغ پراکنی و دروغ سازی دوری کنند و در مقابل این اقدامات به کار خود ادامه دهند.

وی در ادامه گفت با بیان رهبر، این مجلس مظهر امید و انتطار مردم است که باید سعی کند با تکیه بر ظرفیت های مادی و توانایی های معنوی ملت از پس مشکلات بر بیاید. همچنین وی درباره هجمه هایی که به قالیباف وارد می شود گفت این مسائل به دلیل ولایتمداری و بصیرت اوست که باعث می شود افراد بخواهند چهره او را خراب کنند و به سمت او هجوم بیاورند. جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران را در ادامه با ما دنبال کنید.

ساخت خانه های هلال در مناطق کم توان

بر اساس گفته های علی آقا محمدی، قائم مقام وزیر کشور، یک بودجه 6 هزار میلیارد تومانی به بیمه سلامت اختصاص داده شده است که برای رفع محرومیت های بهداشتی و درمانی که خانه های هلال در محله های کم توان خبر داد. این بودجه به منظور بهبود سازی شرایط درمانی شهرستان های تهران است که در محله هایی که خدمات درمانی وجود ندارد و یا کم است، اجرا می شود.در محله های کم توان شهرستان بهارستان کمبود های بهداشتی وجود دارد که طبق این طرح، بخش مهمی از این استاندارد ها تامین خواهند شد.

این مراکز با عنوان خانه هلال در این مناطق تاسیس می شوند که ویزیت ها رایگان خواهند بود. همچنین تا حد ممکن دارو ها در اختیار مردم قرار می گیرند. این کار برای تسهیل خدمات درمانی و همچنین رفع محرومیت زدایی انجام شده است. علاوه بر این ها، تاکید بر تلاش در زمینه رفع محرومیت در اشتغال زایی و تهیه مسکن است. همچنین توانایی در تولید محصولات کشاورزی نیز یکی از اهداف این طرح ها است.

آخرین اخبار شهرستانهای تهران

یکی از مهم ترین رسالت های انقلاب جهاد تبیین است

یکی از اخبار شهرستان های تهران سخن های تازه قاضی عسکر می باشد. به اظهار وی در گروه استان ها، بیان کرد نیرو های انقلابی موظف هستند تا این مسیر شهید مطهری که شامل حفظ و ادامه ارزش های اسلام و انقلاب برای اقشار مختلف جامعه است. این فرد در ویژه برنامه ای که برای بزرگداشت هفته عیدتی نیروهای مسلح برگزار شده است، با یاد شهید مطهری و قدردانی از فداماری ها و تلاش زحمات نیروهای مسلح، از برکات ماه رمضان گفتند و گفتند اشخاصی که اهمیت این ماه را درک کرده باشند، بعد از عید تولد جدیدی را تجربه خواهند کرد.

ترافیک سنگین در محور های شرق تهران

بر اساس اعلام رئیس پلیس شرق تهران، در روز های آخر ماه رمضان تردد افراد از محور های مختلف به شرق تهران بسیار زیاد است و از شرق به شمال نیز ترافیک سنگینی حاکم است. سرهنگ کهریزی همچنین بیان کرد این ترافیک های سنگین در محور هراز، فیروز کوه، آزاد راه حرم و خود حرم رخ داده اند و حرکت مسافرین را کند می کنند. به ویژه در هفته اخیر، رفت و آمد به شمال و شرق تهران بسیار زیاد شده است و همچنان رو به افزایش است.

این رئیس پلیس گفت برای کنترل ترافیک و تسلط بهتر روی آن، باید از تردد تریلی و کامیون و به طور کلی خودرو های سنگین جلوگیری شود. تنها کامیون هایی که دارای بار فاسد شدنی و یا سوخت هستند آن هم با مجوز می توانند به این مناطق بروند.

آزاد سازی 48 هکتار از زمین های شهرستان ری در پی ساخت و ساز غیر مجاز

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری، از آزاد سازی اراضی 48 هکتاری در زمین های شهر ری خبر داد. بر اساس گفته های اسن فرد این اراضی که در روستای حسن آباد فشافویه قرار دارند، به دست افراد کلاهبردار دیوار کشی و بنا سازی شده بودند و همچنین به فروش رسیده بودند. این محدوده با حکم قضایی تخریب شدند. همچنین بیان شد که یکی از اهداف مهم این فرماندهی، بررسی احکام مربوط به ساخت و ساز های غیر مجاز است. این امور به صورت جدی ادامه خواهند داشت و ارزش این زمین ها حدودا 480 میلیارد ریال تخمین زده شده است. همچنین 5 متهم نیز دستگیر شدند و دارد به پرونده شان رسیدگی می شود.

تاخیر 11 ساله در تحویل مسکن های مهر پردیس

بر اساس گزارش های ارائه شده، یکی از اخبار شهرستانهای تهران خانه های پردیس هستند. از اولین باری که مردم برای خرید خانه های مسکن مهر مبالغی را پرداخت کرده اند و پس انداز های ناچیز خود را در این راه داده اند، 11 سال می گذرد. حالا شرکت عمران پردیس زیر وعده هایش زده است و مالکین این خانه ها در فاز 11 زون 2 پردیس، با مراجعه های زیاد به جایی نرسیدند و تنها چند وعده دروغ به آن ها تحویل داده می شود.

مالکان می گویند علی رغم قول هایی که مسئولین این پروژه می دهند، هیچ یک از کار ها پیشرفت چشمگیری نداشته است و همچنان اشاره می شود که تاسیسات و امکانات آب و فاضلاب این مجتمع ها دارای مشکل است و استاندارد خوبی ندارد. این در حالی است که این شرکت قول داده بود دستگاه های گرمایشی و سرمایشی مناسب در نظر گرفته می شوند. همچنین افراد زیادی گفته اند درخواست قیمت و مبلغ مازاد برای تحویل خانه بر خلاف وعده ها و قانون است و این به نوعی سوء استفاده از اعتماد افراد است.

همچنین طبق جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران، برخی می گویند دلالان به شماره صاحبان خانه ها دسترسی پیدا کرده اند و در صدد هستند تا آن ها را راضی کنند که خانه هایی که هنوز تحویل نگرفته اند را واگذاری کنند. در پی این اخبار پیمان پیر فرشی این تاخیر را تایید نمود و بیان کرد 33 هزار و 350 واحد ساخته شده که 7 هزار تای آن را تحویل داده اند.

همچنین 6 هزار واحد مسکونی در حال ساخت می باشد. او همچنین تاکید کرد که واخد عای نیمه تمام نیز بررسی می شوند و تا آخر سال جاری به مالکان تحویل داده خواهند شد. سرگرست شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز گفت این واحد ها رشد 85 درصدی دارند و در هفته های آینده مالکان و افراد متقاضی می توانند آماده نقل مکان به این خانه ها باشند.

مهمترین اخبار شهرستانهای تهران

برگزاری نماز جماعت در حرم حضرت عبدالعظیم

یکی از جدیدترین اخبار شهرستانهای تهران نماز عید فطر است. نماز عید فطر یکی از رسوم دینی بسیار قدیمی است که سال هاست در آخرین روز ماه رمضان که عید فطر است انجام می شود. این نماز امسال نیز در مراکز مختلفی برگزار می شود که یکی از آن ها در بارگاه حضرت عبدالعظیم است. در این روز مردم زیادی در ساعت  7 صبح جمع می شوند تا نماز عید فطر بخوانند. این نماز در ضلع جنوبی فضای بیرونی این آستان اقامه خواهد شد. این بخش از شهر ری میزبان نمازگزاران و مسلمانان زیادی است که نمازشان را در این فضا می خوانند که این برنامه به صورت زنده نیز از شبکه 5 سیما پخش می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.