اخبارسیاست

جان کری: درباره حملات اسرائیل در سوریه گفتگویی با ظریف نداشته‌ام

وزیر خارجه سابق آمریکا می گوید برخلاف آنچه که ظریف می گوید، هرگز درباره حملات مخفیانه رژیم صهیونیستی در سوریه، با او صحبتی نداشته است.

به گزارش شجرنیوز، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا که در دولت واشنگتن عنوان نماینده ویژه مسائل آب و هوایی را بر عهده دارد، در پیامی توئیتری، هرگونه گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را درباره حملات هوایی محرمانه رژیم صهیونیستی به سوریه، تکذیب کرد.

پیشتر، برخی رسانه‌های خارجی فایل صوتی یکی از مصاحبه‌های ظریف را منتشر کرده بودند که طی آن گفته بود در دوره وزارت جان کری، از او شنیده که رژیم صهیونیستی منافع ایران در سوریه را دست کم ۲۰۰ بار هدف قرار داده است.

اما کری که با انتقاد محافظه کاران آمریکایی از بابت افشای اسرار رژیم صهیونیستی مواجه شده، در پیامی توئیتری نوشت: می‌توانم به شما بگویم که این داستان و این اتهامات بی هیچ شک و شبهه‌ای نادرست است. این هرگز اتفاق نیفتاد چه در دوره وزارتم و چه بعد از آن.

توئیت جان کری

شماری از چهره‌های جمهوریخواه از جمله «تد کروز» سناتور تگزاس و «دان سالیوان» سناتور آلاسکا، می‌گویند اینکه کری چنین اسراری را افشا کرده بی ملاحظگی است و حتی او باید از سِمَتی که در دولت بایدن دارد، استعفا دهد.

«نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل هم مدعی است از اینکه کری اسرار یکی از مهم‌ترین و پایدارترین متحدان آمریکا در منطقه را برای یکی از دشمنان اثبات شده ایالات متحده فاش کرده؛ حیرت زده شده است.

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.