اخبارتوپ و تورورزش

تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف آمریکا می‌رود.

تیم ملی والیبال کشورمان هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ را با ۳ پیروز مقتدرانه پشت سر گذاشته است و از امروز با روحیه بالا در هفته سوم این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود خواهد رفت. آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان از ابتدای لیگ ملت‌ها از ترکیب‌های متفاوتی استفاده کرده است و در واقع می‌توانیم بگوییم برای هر بازی یک سوپرایز برای حریفان خود داشته است. عملکرد آلکنو در شش دیدار اول قابل قبول بوده و از جوانان هم به خوبی استفاده کرد. تکیه گاه اصلی او بیشتر مبتنی بر بازیکنان جوان است، بازیکنان جوانی که به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی تیم ملی را تا به اینجا داده اند.

به گزارش شجرنيوز، تیم ملی والیبال کشورمان در هفته سوم رقابت‌ها دیدار‌های سختی مقابل آمریکا، صربستان و همچنین آلمان خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید که آلکنو در این مسابقات با چه ترکیبی حریفان را سوپرایز خواهد کرد.

در مسابقات گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۱ تیم‌های برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان ۱۲ تیم ثابت و تیم‌های استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.

عملکرد تیم ملی آمریکا در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال

آمریکا در دوره گذشته (۲۰۱۹) میزبان مرحله نهایی بود و در مرحله مقدماتی با کسب ۹ پیروزی، ۶ شکست و ۲۸ امتیاز عنوان ششم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت با قبول شکست مقابل روسیه در فینال، جایگاه دوم را به دست آورد. این تیم در هفته اول به میزبانی لهستان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب برزیل شد و در بازی دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل لهستانِ میزبان متوقف شد و در بازی آخر هفته نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد استرالیا گذشت.

آمریکا در هفته دوم در شرایطی که راهی روسیه شده بود در بازی نخست با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ایتالیا شد. یانکی‌ها (لقب تیم آمریکا) در گام دوم با نتیجه ۳ بر صفر به روسیه باختند و در بازی سوم هم موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک از سد پرتغال بگذرند. در هفته سوم آمریکایی‌ها راهی فرانسه شدند و با ۳ پیروزی این کشور را ترک کردند. آن‌ها ۳ پیروزی با نتیجه ۳ بر یک به ترتیب مقابل تیم‌های آرژانتین، آلمان و فرانسه به دست آوردند.

لیگ ملت های والیبال

شاگردان “اسپراو” در هفته چهارم میزبان بودند. پیروزی ۳ بر صفر مقابل ژاپن، شکست ۳ بر یک مقابل کانادا و پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین مجموع نتایج آمریکا در هفته چهارم بود. یانکی‌ها در هفته پنجم به بلغارستان سفر کردند. آن‌ها در این هفته ۳ بر یک مغلوب بلغارستان شدند و در ادامه ۳ بر یک صربستان را شکست دادند و در بازی آخر ۳ بر صفر از سد ایران گذشتند تا با قرار گرفتن در رده ششم راهی مرحله نهایی شوند.

آمریکا در مرحله نهایی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک و ۳ بر صفر از سد تیم‌های فرانسه و روسیه عبور کند. یانکی‌ها در مرحله نیمه نهایی مقابل برزیل قرار گرفتند و با نتیجه ۳ بر ۲ حریف خود را شکست داده و راهی فینال شدند. آمریکای میزبان در بازی فینال با نتیجه ۳ بر یک مغلوب روسیه شد و در نهایت عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

در آن دوره از مسابقات از تیم آمریکا، مت اندرسون در پایان رقابت‌ها عنوان ارزشمندترین بازیکن را به خود اختصاص داد. همچنین میکا کریستنسن هم به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد. ماکسول هولت عنوان بهترین مدافع، مت اندرسون عنوان بهترین پشت خط زن و اریک شوجی هم عنوان بهترین لیبرو را به خود اختصاص دادند.

بررسی ستاره‌های تیم ملی والیبال آمریکا/ حضور اندرسون ارزشمندترین بازیکن دور گذشته

در ترکیب یانکی‌های ستاره‌هایی همچون کریستنسن، کاویکا شوجی، اندرسون، پچ، هولت، تیلور ساندر حضور دارند، اما پیش از شروع مسابقات برخی از کارشناسان بین المللی زمانی که قصد بررسی پدیده‌های احتمالی مسابقات امسال را داشتند نام جک هانس را به زبان می‌آوردند.

پشت خط زن ۲۴ ساله و ۲۱۳ سانتی متری باشگاه “دی سته” فرانسه که اولین حضور خود را در مسابقات ملی برای آمریکا تجربه می‌کند. او در مسابقات لیگ فرانسه درخشش خوبی از خود به جای گذاشت و موفق شد بالاتر از کایل راسل به عنوان یکی از چهار پشت خط زن نهایی لیست آمریکا انتخاب شود و به نظر می‌رسید در صورت دادن فرصت به این بازیکن، هانس می‌تواند با تکیه بر توانایی‌های خود چشم‌ها را به خود خیره کند، اما تاکنون اسپراو به او اعتماد نکرده و فرصتی در اختیارش قرار نگرفته است.

از جمله ستاره‌های تیم ملی آمریکا در این دوره از مسابقات بازیکنی به نام توری دی فالکو است. این دریافت کننده جوان یانکی‌ها که برای فصل آینده قرار است در کنار میثم صالحی در تیم اولیشتن لهستان توپ بزند، در جریان لیگ ملت‌های امسال درخشش خیره کننده‌ای داشت و تاکنون توانسته با اعتماد کادر فنی جای خالی بزرگان آمریکا را پر کند.

وضعیت تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا

وضعیت تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا

در دو هفته ابتدایی شاگردان ولادیمیر آلکنو موفق به کسب ۴ پیروزی شدند و در دو بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا و بلغارستان عبور کند و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در طرف مقابل هم تیم ملی آمریکا عملکرد پرنوسانی در این دوره از مسابقات داشته است. این تیم در پایان هفته دوم موفق به کسب ۳ پیروزی شده و ۳ شکست هم در کارنامه خود دارد. شاگردان اسپراو ابتدا کانادا را شکست دادند، سپس مغلوب برزیل شدند در ادامه با نتیجه ۳ بر یک از سد آرژانتین گذشتند. آن‌ها هفته دوم را با دو شکست متوالی مقابل روسیه و لهستان آغاز کردند و در گام آخر هم موفق شدند استرالیا را شکست دهند. آمریکایی‌ها در پایان هفته دوم در رده نهم جدول رده بندی قرار گرفته‌اند.

تیم ملی والیبال

آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران و آمریکا

آخرین رویارویی ۲ تیم در جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ به میزبانی سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن بود که تیم ملی ایران ۳ بر یک مغلوب تیم ملی والیبال آمریکا شد. ملی‌پوشان کشورمان در ست نخست ۲۵ بر ۱۸ شکست خوردند، اما به بازی برگشتند و در ست دوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند، در ادامه این آمریکایی‌ها بودند که در ۲ ست پیاپی با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۲ مغلوب یانکی‌ها شدند. ترکیب آغاز کننده ایران در این بازی را میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و محمدرضا مؤذن (لیبرو) تشکیل می‌دادند که هدایت آن‌ها را ایگور کولاکوویچ بر عهده داشت.

ملی پوشان ایران در آن بازی ۳۷ امتیاز از اسپک، ۲ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز از سرویس مستقیم و ۳۰ امتیاز از اشتباهات آمریکا کسب کردند. در طرف مقابل آمریکایی‌ها هم ۵۲ امتیاز از اسپک، ۹ امتیاز از دفاع روی تور، ۹ امتیاز از سرویس مستقیم و ۲۷ امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

اسامی بازیکنان تیم‌های ملی والیبال کشورمان و آمریکا در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

تیم ملی آمریکا (۱۹ نفر دعوت شده اند):

  • پاسورها: کریستنسن، کاویکا شوجی، توآنیگا
  • پشت‌خط‌زن‌ها: اندرسون، پچ، انسینگ، هانس
  • سرعتی‌زن‌ها: جندریک، استال، هولت، آوریل، اسمیت
  • دریافت کننده‌ها: تیلور ساندر، برندن ساندر، دی فالکو، جاشکه، موگوتوتیا
  • لیبرو‌ها: اریک شوجی، واتن

هدایت آمریکایی‌ها را جان اسپراو برعهده خواهد داشت.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

  • پاسورها: سعید معروف، محمدطاهر وادی
  • پشت‌خط زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت
  • قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی
  • سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی
  • لیبرو‌ها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

برنامه بازی‌های روز اول هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها (چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه):

  • صربستان – آلمان، ساعت ۱۲:۳۰
  • ژاپن – استرالیا، ساعت ۱۴:۳۰
  • فرانسه – روسیه، ساعت ۱۵:۳۰
  • اسلوونی – کانادا، ساعت ۱۷:۳۰
  • آرژانتین – ایتالیا، ساعت ۱۸:۳۰
  • آمریکا – ایران، ساعت ۲۰:۳۰
  • لهستان – بلغارستان، ساعت ۲۲:۰۰
  • هلند – برزیل، ساعت ۲۳:۳۰

منبع : باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.