اخبارخبر مهمسیاستمجلس و دولت

تذکر رهبر انقلاب به مجلس/ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای می‌کردید

رئیس مجلس در پی تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد مطرح شدن نام برخی افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس گفت: از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و ... نسبت به این رهنمود جدی باشند.

به گزارش شجرنيوز، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه 12 آبان)‌گفت: رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس تذکری را داده‌اند و خواستار جبران موضوع شده‌اند که به نظر می‌رسد اطلاعات عموم از آن هم رهگشای برخی سؤالات است و هم بهترین روش برای برآورده ساختن جبران مدنظر ایشان توسط مجلس است.

رئیس مجلس اظهار داشت: ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است مرقوم فرموده‌اند «شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود».

وی افزود: به نظر می‌رسد این تذکر که حاکی از توجه به حق‌الناس است نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای همه صاحبان رسانه‌ها و تریبون‌ها مخصوصا تریبون‌های رسمی و همچنین همه فعالان عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ای می‌تواند فصل‌الخطاب قرار گیرد و نشان می‌دهد تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده است ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

قالیباف خاطرنشان کرد: به نوبه خود از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و تذکرها نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشند و امیدوارم دیگر تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه‌ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمودهای رهبر انقلاب می‌دانند نیز به رعایت این مسأله کوشا باشند.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.