اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

تاکید وزیرجهاد کشاورزی بر حمایت از تولید کنندگان در ملارد

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به شهرستانهای غرب استان تهران، بابیان اینکه تمام تلاش ما به ویژه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها این است که بتوانیم حمایت از تولیدکنندگان را داشته باشیم گفت :باتمام توان کنار تولیدکنندگان بوده تا بدون دغدغه، پایداری و استمراردر تولید ادامه یابد.

تاکید وزیرجهاد کشاورزی بر حمایت از تولید کنندگان در ملارد

به گزارش شجرنیوز، سید جواد ساداتی نژاد،روز پنجشنبه پنجم خردادماه در ابتدای سفرش با همراهی مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی و  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با حضور درمزار شهدای گمنام شهرستان ملارد واقع در گلزار شهدا  به مقام شامخ  شهدا ادای احترام کرد.

وزیر جهاد کشاورزی  سپس از بزرگترین واحد پرورش قارچ در پایتخت قارچ ایران که  به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین واحد پرورش قارچ که از سال ۱۳۶۸ مشغول به کار است بازدید کرد.

سید جواد ساداتی نژاد و هیات همراه  در ادامه از ورزشگاه ۵ هزار  نفری شهرستان ملارد بازدید کرد و مسائل و مشکلات موجود در این ورزشگاه  بررسی شد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه جریان سفر یک روزه به شهرستانهای غرب استان تهران  از مزرعه ۴۲۰ هکتاری اوقاف محصولات زراعی و سایت الگویی و پرورش ماهی در بادامک شهرستان شهریار بازدید کرد.

استمرار و پایداری تولید و مشوق های حمایتی برای تولیدکنندگان

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید  خود از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان های غرب استان تهران اظهار داشت: منطقه ملارد و شهریار، منطقه مستعدی در حوزه کشاورزی است و تلاش شد اعتبارات خوبی در مصوبات سفر در نظر گرفته شود و در حوزه های مختلف به ویژه آبیاری نوین برای مقابله با بحران کم آبی استفاده خواهد شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در حوزه های ریزگرد و آبخیزداری نیز  اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر موضوعاتی است که در این منطقه موردتوجه است و درهفته آینده تیمی برای بررسی مسائل و مشکلات موجود در مالکیت اراضی و رفع تداخلات اعزام خواهد شد.

ساداتی نژاد پرورش قارچ و طیور را دو ویژگی منطقه مورد بازدید عنوان کرد و گفت: این منطقه دو ویژگی مهم دارد؛ یکی پرورش قارچ که در سطح کشور دارای جایگاه ممتازی است و ما به دلیل بهره وری مناسب آماده حمایت باهدف رشد و اشتغالزایی بیشتر هستیم و صنعت طیور که رشد خوبی داشته و مسئله تامین نهاده ها هم در اولویت است.

وی اضافه کرد : تسهیلات مناسبی در صنعت طیور برای تامین نهاده های دامی درنظر گرفته شده که در سامانه بازارگاه بارگزاری شده است و ۵۰ درصد نهاده در این سامانه توسط بانک کشاورزی باتسهیلات مناسب تامین مالی می شود، ۵۰درصد نیز به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می شود.
وی تاکید کرد: در تولید مازاد احتمالی مرغ و تخم مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام از این هفته خرید را آغاز کرده و روزانه تا هزار تن خرید مازاد مرغ درکشور داریم و برای ذخایر منجمد می شود.

وزیر جهاد کشاورزی از حذف عوارض صادرات چندمحصول خبر داد و افزود:  عوارض صادرات تخم مرغ، مرغ، شیرخشک و خامه برداشته شده و تمام تلاش ما به ویژه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها این است که بتوانیم حمایت تولیدکنندگان را داشته باشیم و باتمام توان کنار تولیدکنندگان هستیم تا هیچ دغدغه ای نداشته باشند و پایداری و استمرار تولید ادامه یابد.

وزیرجهاد کشاورزی در ملارد بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد

ساداتی نژاد همچنین در جریان سفر یک روزه خود به شهرستانهای غرب استان تهران با مردم این شهرستانها نیز گفتگو کرد و مشکلات آنان را شنید.

واحدپرورش قارچ ملارد با تولید سالانه ۶هزارتن قارچ و ۶۰هزارتن کمپوست، با ۶۰۰نفر اشتغال مستقیم و ۵هزارنفر اشتغالزایی غیرمستقیم از فضایی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع فعالیت دارد و فاز توسعه این واحد نیز درحال اجراست.

در  مزارع ۴۲۰ هکتاری اوقاف در شهرستان شهریار، محصولات استراتژیک کشت می شود و احداث و بهره برداری از چند استخر پرورش ماهی، ذخیره آب، غنی سازی آب و تامین پروتئین در دستور کار قرار دارد، همچنین بیش از یک هزار راس گوسفند داشتی در این وزرعه در حال پرورش است.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.