انتخاباتاخبارخبر مهمسیاست

تأیید صلاحیت کسانی که در این هشت سال به مردم خسارت زده‌اند باعث شک و تردید می‌شد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: کسانی که در این هشت سال به مردم خسارت زده‌اند اگر تأیید صلاحیت می‌شدند باید در اجرای درست قانون شک می‌کردیم.

به گزارش شجرنیوز، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: ما باید نسبت به قانون و نهادهای قانونی تمکین داشته باشیم نه اینکه قانون را تا زمانی قبول کنیم و تا جایی تسلیم نهادهای قانونی باشیم که به نفعمان است و زمانی که به نفعمان نیست تبعیت نکنیم.

وی افزود: اینکه چه افرادی توسط شورای نگهبان برای انتخابات تأیید صلاحیت شوند هیچ ارتباطی با بحث مشارکت مردم در انتخابات ندارد و از سوی دیگر از تمام جریانات و سلایق سیاسی در بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: کسانی در انتخابات ریاست جمهوری این دوره ثبت‌نام کرده بودند که در هشت سال گذاشته خسارات سنگینی را به مردم وارد و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بودند و در مورد این افراد اجازه مجدد برای فعالیت با آنها خطا بود.

جوکار گفت: کسانی که در این هشت سال ناکارآمدی‌شان مشهود بوده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بودند دیگر دلیلی نداشت که به آنها میدان داده شود.

وی افزود: اگر به این قبیل افراد عرصه واگذار می‌شد تا مجدد وارد انتخابات شوند واقعا باید به اجرای درست قانون شک می‌کردیم و این مسئله موجب شک و تردید به اجرای درست قانون را در ما ایجاد می‌کرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: یکی از موارد در بحث مدیر و مدبر بودن برای تأیید صلاحیت‌ها بحث کارآمدی است و کارآمدی از محورهای مهم در بررسی صلاحیت کاندیداها در این حوزه است.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.