بانک و سرمایهاخباراقتصاد

بررسی روند تغییرات قیمت طلا و ارز

یکی از بازارهای که مردم ایران برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند، بازار طلا و ارز است. نوسانات زیاد این بازار باعث می شود تا فعالان این عرصه به دنبال اخبار به روز قیمت طلا و ارز باشند. در متن پیش رو سعی می کنم علاوه بر بررسی روند کاهشی یا افزاریشی قیمت ها، اطلاعاتی در مورد اخبار به روز دنیای تبادلات ارز و طلا در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی روند تغییرات قیمت طلا و ارز

 

هیچ کس در دنیا وجود ندارد که از سرمایه و سرمایه گذاری سودآور بدش بیاید. هرکس برای سرمایه گذاری روی چیز بخصوصی تمرکز می کند. عده ای روی کار و شراکت، گروه دیگر روی معامله و خرید و فروش و بخشی از جامعه نیز بر فلزات گران بها و پول های بین المللی سرمایه گذاری می کنند. در کشور ما بیشتر مردم طلا و ارز را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت خود انتخاب می کنند اما قیمت طلا و ارز هیچگاه ثبات کامل نداشته است. همین عدم ثبات سبب شده تا سرمایه گذاری در این زمینه پرریسک باشد.

کسانی که بازار طلا و ارز را برای خرید و فروش انتخاب کردند، به صورت روزانه یا حتی لحظه ای اخبار مربوط به قیمت طلا و ارز را چک می کنند. اگر قیمت بالا رفته باشد به دنبال فروش هستند و اگر قیمت افت کند دوباره خرید می کنند به امید اینکه قیمت ها بالا رفته و آن ها سود خواهند کرد. اما در کشور ما هیچ چیز در مورد قیمت طلا و ارز قطعیت ندارد، کسانی بودند و کسانی هستند که با خرید و فروش طلا و ارز دچار ضرر و زیان فراوان شدند.

 

رصد بازار و اخبار مربوط به قیمت طلا و ارز

در اینجا پیش بینی قیمت طلا و ارز اهمیت پیدا می کند و برای تشخیص نزولی یا صعودی بودن قیمت ها باید بازار را به خوبی بشناسید و به خوبی رصد کنید. اخباری که از زیر نظر گرفتن بازار طلا و ارز به دست آمده نشان می دهد که بر خلاف انتظار کارشناسان درمورد سیر صعودی قیمت طلای جهانی تا نیمه های تابستان امسال اما از روز 15 مرداد ماه قیمت طلا شروع به افزایش کرد.

از طرف دیگر رویداد های سیاسی داخل کشور مانند تحلیف اقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور و تاکید ایشان بر احیای برجام و از طرف دیگر قرار گرفتن کشور های اروپایی در مقابل ایران و متهم کردن کشور ما به حمله به کشتی در دریای عمان باعث شده تا قیمت طلا برخلاف قیمت جهانی خود در ایران صعودی باشد و در محدود قیمت 1 میلیون و 800 تومان قرار گیرد. علاوه بر این، قیمت ارز نیز کانال 26 هزار تومان را هم رد کرده است.

روند تغییرات قیمت طلا و ارز در بازار ایران

روند تغییرات قیمت طلا و ارز در بازار ایران

کاهش قیمت جهانی طلا تحت تاثیر عوامل گوناگونی است یکی از این عوامل قدرت اقتصادی بزرگ جهان یعنی کشور چین است. این کشور در ماه های اخیر به دلیل بالا رفتن نرخ حمل و نقل کالا با تورم 0.9+ مواجه شده که همین امر در قیمت جهانی طلا تاثیرگذار بوده است. در میان اخبار مربوط به قیمت طلا و ارز رد پای طرح “سرمایه گذاری زیر بنایی و مشاغل” که به منظور حمایت و بهبود بازار فلزات گران بهاست،بر میخوریم.

این طرح که در سنای آمریکا بررسی می شود سبب بهسازی زیرساخت های همچون حمل و نقل عمومی، جاده ها و پل ها، بنادر و فرودگاه ها و …. می شود. بخشی از رشد ارزش طلا به این طرح و مفاد آن بر می گردد.

در کنار تمام رویداد های اقتصادی و سیاسی که بر قیمت طلا و ارز تاثیر مثبت یا منفی داشتند، این روز ها وجود ویروس کوید-19 و روبه رو شدن با جهش های متنوع این ویروس در زمان های مختلف، نگرانی و آشوب زیادی برای فعالان در بازار ارز به همراه داشته است. این بیماری علاوه بر نشانه گرفتن سلامتی جهانیان، اقتصاد دنیا را نیز به هم ریخته است. وجود قرنطینه های متعدد در کشور های مختلف و محدودیت در معاملات بین المللی به منظور کاهش رفت و آمد و حمل و نقل و در نتیجه کاهش انتشار ویروس باعث شده تا همه کشورهای دنیا با تورم روبه رو شوند.

نرخ تورم در آمریکا در طول این مدت رکورد زد اما دولت اقدامات مفیدی برای کنترل آن انجام داده است. اما اقتصاد ایران با اقتصاد سایر جهان متفاوت است. واردات کالاهای ارزبر در ایران زیاد است و افزایش قیمت ارز سبب بروز و تشدید تورم در کشور خواهد شد و کنترل آن را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

پیش بینی قیمت طلا و ارز در بازار روز های آتی ایران

قیمت طلا و ارز کاملا به هم وابسته هستند. افزایش قیمت دلار سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد. افزایش بهای ارز، تقاضای عرضه آن را کم خواهد کرد و از طرف دیگر با شروع ماه محرم بنابر سنت های کشور میزان خرید و فروش طلا کمتر از باقی روزها خواهد شد و این عوامل در ثبات یا کاهش قیمت طلا تاثیر می گذارند.

طبق پیش بینی های که برای قیمت طلا و ارز بعد از ماه محرم توسط کارشناسان بیان شده، انتظار می رود روزهای پرنوسانی برای قیمت ها نداشته باشیم و از طرفی با تصمیمات درستی که دولت جدید برای روابط بین الملل و برجام خواهند گرفت امیدواریم که قیمت طلا و ارز به ثبات و تعادل برسد.

پیش بینی قیمت طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و ارز

 

قیمت طلا در روز چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400

طلا 18 عیار در روز چهارشنبه 20 مرداد ماه به ازای هر مثقال با مبلغ 10.920.000 ریال معامله می شود. طلای 24 عیار با مبلغ14.560.000ریال فروخته می شود و طلای دست دوم به قیمت 10.774.360ریال خریداری می شود. قیمت ها تا کنون نسبت به دیروز رشد 0% داشته است.

قیمت ارز در روز چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400

هر یک دلار در بازار روز چهارشنبه به مبلغ 264.690ریال به فروش می رسد. ارزش یک دلار نسبت به دیروز 0.53% افزایش داشته است. مبلغ معادل هر یورو در ایران 303.110 ریال است که رشد 43% نسبت به دیروز داشته است. قیمت برخی از ارز ها در جدول زیر مشخص شده است:

نام ارز آخرین قیمت روز درصد رشد
درهم امارات 71.670 0%
پوند انگلیس 366.940 0%
لیر ترکیه 30.600 0%
یوان چین 40.750 0%
دینار کویت 886.200 0%

بررسی تغییرات قیمت ارز های گوناگون

بررسی تغییرات قیمت ارز های گوناگون

 

قیمت طلا و ارز در کشور به صورت لحظه ای تغییر می کند، معامله گران و فعالان در این زمینه باید به صورت مداوم در حال بررسی قیمت ها از طریق سایت های معتبر باشند. شجر نیوز سعی دارد تا شما را از قیمت طلا و ارز و روند تغییرات قیمت مطلع کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پایگاه خبری شجرنیوز مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.