اخبارجامعهسلامت

بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای ۷۵ ساله‌ها؛ احتمالا پایان هفته

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت توضیحاتی درباره نحوه فراخوان واکسیناسیون برای سالمندان ۷۵ سال به بالا توضیح داد و گفت: تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می‌شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد.

به گزارش شجرنيوز ،دکتر جعفرصادق تبریزی در گفت‌وگويي ، ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان ۷۵ سال به بالا، درباره نحوه ثبت نام سالمندان در سامانه salamat.gov.ir گفت: تنها کافی است سالمندان وارد به سامانه شده و کد ملی و شماره تماس خود را ثبت کنند. شماره تلفن اعلام شده باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم با آن تماس برقرار کنیم ( تلفن یا پیامک) و الزاما نیازی نیست خط تلفن به نام خود سالمند باشد.

وی درخصوص زمان بروز رسانی سامانه برای ثبت نام افراد ۷۵ سال به بالا، تصریح کرد: پس از اینکه پیامک برای کسانی که لیست آنها را داریم ارسال شد و برای واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه برای ثبت نام مابقی کسانی که در لیست نبودند آغاز می‌شود. یعنی فعلا تنها افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند ثبت نام کنند و احتمالا از آخر این هفته ۷۵ سال به بالا هم بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

تبریزی ادامه داد: ۶۷ هزارنفر از طریق سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کردند که تزریق واکسن برای  حدود ۲۷ هزار نفر از آنها انجام شد، حدود ۱۴۹۰۰ نفر نوبت دهی شدند و پیامک برایشان ارسال شده است. بالای ۵۰ درصد ( ۳۴ هزار نفر) کسانی که در سامانه ثبت نام کردند از تهران بزرگ هستند. جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال کشور حدود یک میلیون و ۱۶۰ نفر است و از این تعداد تا دیروز حدود ۷۵۰ هزار نفر یا ۶۵ درصد واجدین شرایط را واکسینه کردیم که درصد و پوشش خوبی است و امیدواریم این میزان پوشش به بالاتر از ۷۰ یا ۷۵ درصد برسد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا از دیروز، اظهار کرد: جمعیت این گروه سنی ( ۷۵ تا ۷۹ سال) در کشور حدودا ۹۳۰ هزار نفر هستند و امروز صبح اول وقت آمار را بررسی کردم و حدود ۱۳۰ هزارنفر فرد ۷۵ سال به بالا واکسن دریافت کردند. ان شاءلله تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک واکسینه می‌شوند و احتمالا آخر هفته برای جامانده‌ها سامانه بازگشایی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مراکز ما محدودیت تعداد تزریق روزانه ندارند؛ البته چون هنوز واکسن به تعداد کافی به دستمان نرسیده بود مقداری با احتیاط حرکت می‌کردیم ولی امروز صبح حدود یک میلیون واکسن و امشب هم ۱.۵ واکسن دریافت می‌کنیم و به این طریق واکسیناسیون را انجام می‌دهیم. مجددا چهارشنبه این هفته و هفته آینده هم حدود ۲ میلیون واکسن به دستمان می‌رسد که گروه‌های سنی بعد را هم پوشش می‌دهد.

منبع : ايسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.