اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

انتقال سگ‌ها از شهری به شهر دیگر، به سود پیمانکاران است

معاون خدمات شهری شهرداری قدس با بیان اینکه مرکزی جهت نگهداری حیوانات بدون صاحب در غرب استان تهران وجود ندارد، گفت: انتقال سگ های ولگرد از شهری به شهر دیگر موجب سودآوری برای پیمانکاران شده است.

انتقال سگ‌ها از شهری به شهر دیگر، به سود پیمانکاران است

به گزارش شجرنیوز، جمال عزیزی معاون خدمات شهری شهرداری قدس اظهار کرد: مشکل جمع آوری سگ های بدون صاحب در غرب استان تهران مربوط به سه شهرستان قدس، شهریار و ملارد است که جایگاه اختصاصی نگهداری ندارند و باید برای این شهرستان ها یک مکانی ایجاد شود.

وی گفت: آماری از تعداد سگ های ولگرد نمی توان گرفت و این حیوانات از شهرهای دیگر نیز به این منطقه تخلیه شده که باعث شده آمار این حیوانات در این شهر افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس در خصوص جمع آوری حیوانات بدون صاحب افزود: با توجه به اینکه حامیان حقوق حیوانات نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد معترض می شوند این موضوع باید با احتیاط پیش رود.

وی ادامه داد: هر سه شهرستان باید جایگاهی برای نگهداری سگ های ولگرد اختصاص دهند چون این حیوانات از شهری جمع آوری و در شهر دیگر رها می‌شوند و این معضل، باعث سودآوری برای پیمانکاران شده است که باید از طریق فرمانداران غرب استان پیگیری شود.

عزیزی در ارتباط با مرکز نگهدای سگ های بدون صاحب در کرج خاطر نشان کرد: مرکزی در استان البرز برای نگهداری حیوانات بدون صاحب وجود داشته اما قیمت نگهداری و هزینه هر قلاده سگ حدود ۳۵۰ هزار تومان برای یک ماه است که هزینه بالایی است و همچنین زنده گیری هر قلاده ۲۵۰ هزار تومان برای شهرداری قدس هزینه دارد که شامل هزینه های دارو، کارگری، خودرو و جایجایی است و رسیدگی به این مسئله نیازمند عزم همگانی مسوولین است.

وی با اشاره به نبود حریم مشخص در شهرقدس تصریح کرد: در اطراف شهرستان قدس کارخانه های صنعتی و مسکونی قرار گرفته و فضایی برای نگهداری این حیوانات وجود ندارد اما در محدوده اخترآباد ملارد می توان جایگاهی جهت جمع اوری این حیوانات در نظر گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.