اخبار استان هااخبار

امام جمعه یاسوج؛ راکد شدن طرح‌های تولیدی در سایه بی مهری برخی بانک‌ها

بالا بودن بهره‌های بانکی عامل ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش شجرنیوز به نقل از صبح دنا، امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: با وجود اینکه مساله ربا و رباخواری در دین مبین اسلام حرام اعلام شده، اما متاسفانه این موضوع به شکل‌های گوناگون در بخش‌های مختلف اقتصادی مشاهده می‌شود.

حجت السلام والمسلمین حسینی افزود: در جامعه اسلامی وضعیت بانک‌ها آنگونه که باید باشد نیست و بالا بودن بهره‌های بانکی موجب بیکاری، ورشکستگی و رکود در بنگاه‌های تولیدی شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاست‌های پولی باید تغییر کند تا تولید رونق بگیرد و تورم کاهش یابد، اضافه کرد: اینکه طرح‌های تولیدی بعد از رکود به مصادره بانک درمی آیند و صاحبان آن‌ها به زندان می‌افتند کار اشتباهی است و برای بانک‌ها و کشور فایده ایی ندارد.
وی بر کنترل قیمت‌ها در بازار بخصوص دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: ضروری است مسئولان به خصوص حوزه بهداشت و درمان برای تامین داور‌های مورد نیاز بیماران کرونایی چاره اندیشی کنند.

حجت السلام و المسلمین حسینی فرا رسیدن هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین ۱۷ هزار شهید قربانی ترور به دست منافقان کوردل و دست نشانده‌های استکبار جهانی را  گرامی داشت و ادامه داد: با توجه به تغییر دولت همه مسئولان فعلی باید تا لحظه آخر مسئولیت خود به دنبال رفع مشکلات مردم باشند و بی تفاوتی آنان خیانت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌های این شهر به موضوع افغانستان و طالبان اشاره کرد و گفت: آمریکا بعد از ۲۰ سال استقرار در افغانستان هیچ کار مفیدی جز ویرانی و کشتار برای مردم بی گناه این کشور نکرد و این سیاست ضد بشری این کشور استکباری در منطقه خاورمیانه است.

وی تشکیل دولت ملی را تنها راه نجات افغانستان دانست و افزود: خود مردم افغانستان باید سرنوشت کشورشان را تعیین کرده و اداره کنند.
حجت السلام والمسلمین حسینی داشتن خوی و خصلت استکباری را از ویژگی‌های برجسته آمریکا دانست و ادامه داد: بدبختی جهان اسلامی این است که خودباوری ندارند و منتظر تصمیم بیگانگان هستند و این ذلت و خواری است که ملتی فکر کند خودش نمی‌تواند و باید بیگانگان بر آن حاکم شوند اگر این نوع تفکر تغییر نکند باید شاهد ذلت و خواری مسلمانان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.