اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

امام جمعه صباشهر: مشکلات صباشهر برطرف شود

متاسفانه صباشهر، راه فرار شهرهای اطراف و سرریز فراری‌ها شده است. مردم باید بسیار مراقبت کنند و از اموال، خانه و ماشین خود محافظت نمایند. شهرداری و شورای شهر نسبت به تکمیل پروژه نصب دوربین‌های شهری اقدام کنند.

امام جمعه صباشهر: مشکلات صباشهر برطرف شود

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردم، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: در آیه ۲۸ سوره رعد، خداوند سبحان یک کُد و رمز به مومنین عنایت نموده است و آن، آرامش دل مومنین با یاد خداست.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی در رابطه با《آرامش انسان》 افزود: گرچه در دنیای کنونی امکانات بسیار پیشرفته‌ی رفاهی و آسایشی در کشورهای توسعه یافته فراهم است اما آمار منتشر شده از این کشورها در خودکُشی، انحراف، ناهنجاری و موارد مشابه بسیار بالاست که علت اصلی این آمارها، عدم خداباوری است، خدایی که یادش باعث آرامش انسان می‌شود.

وی ضمن اشاره به داستان‌های قرآنی افزود: انسان‌ها با دیدن معجزات پیامبران و رسولان الهی اگر ایمان نمی‌آوردند، یا سنگ‌دل می‌شدند و یا سخت‌تر از سنگ و یا مثل حیوان و حتی پست‌تر از حیوان.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه گفت: اگر ایمان ما به خداوند باعث آرامش‌مان باشد یعنی ایمان ما واقعی است، در غیر این‌صورت یعنی در ایمان به خداوند دچار سستی هستیم.

خطیب جمعه صباشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روز زیارتی امام رضا(ع) گفت: زیارت امام معصوم علیه‌السلام، حقی بر گردن شیعیان است، اگر زیارت حضوری مقدورمان نیست، می‌توانیم از دور عرض سلامی به امام داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز تاسیس نهاد جهاد سازندگی ادامه داد: این جهادگران پُرتلاش و سنگرسازانِ بی‌سنگر، منشا خدمات بسیاری بوده و بسیار خوب و زیبا درخشیده‌اند. روحیه جهادگران می‌تواند الگویی باشد برای مدیران امروز کشور که در خدمت به مردم، جهاد کنند.

امام جمعه صباشهر با اشاره به حادثه انفجار عزاداران حسینی(ع) در مشهد، گفت: یاد و خاطره همه آن عزیزان و شیفتگان اهل‌بیت را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهید چمران گفت: زندگی آن شهید برای اساتید و دانشجویان امروز الگو است که امام راحل از آن شخصیت ممتاز تعریف کردند. امیدواریم نسل فرهیخته امروز، شهید چمران را الگوی خدمت صادقانه و بی‌منت خود قرار بدهند.

وی افزود: هفته عدالت که همان هفته قوه قضائیه است را به همه کارکنان و قضات دستگاه قضایی کشور تبریک عرض می‌کنیم. نیاز ما به عدالت، امروز بیشتر از هر زمان دیگری، حس می‌شود. مردم دیگر تبعیض، احتکار و کم‌کاری را نمی‌پذیرند، امیدواریم نظارت‌ها و کنترل‌ها توسط قوه قضائیه تحول‌آفرین باشد.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در دنیای امروز که 《تبلیغ》 حرف اول را می‌زند باید از این ظرفیت به شدت استفاده کرد.

وی با گلایه از صداوسیما گفت: اگر امروز صداوسیما خیلی از مخاطبان خود را از دست داده باید با چابکی، تحرک بیشتر و زمان‌شناسی، کوتاهی‌های گذشته را جبران کند وگرنه دشمن زمین بازی را خواهد گرفت.

خطیب جمعه صباشهر ضمن اشاره به برخی موضوعات شهری و شهرستانی گفت: آنگونه که باید به این شهرستان که در حد یک استان است، توجه نشده است! تعداد فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، کلانتری‌ها و ادارات کم است و واقعیت این است که امکانات موجود، جوابگوی جمعیت، وسعت و شرایط فعلی این منطقه نیست.

وی با بیان برخی از موضوعات صباشهر گفت: متاسفانه صباشهر، راه فرار شهرهای اطراف و سرریز فراری‌ها شده است. مردم باید بسیار مراقبت کنند و از اموال، خانه و ماشین خود محافظت نمایند. شهرداری و شورای شهر نسبت به تکمیل پروژه نصب دوربین‌های شهری اقدام کنند.

وی افزود: چرا در سال قبل و سال‌های گذشته کلنگی به زمین زده شده و مراسم افتتاحیه صورت گرفته، ولی تا کنون آجر بالای آجر گذاشته نشده است؟! دستگاه‌های ذیربط از جمله آموزش‌و‌پرورش و دادگستری بررسی کنند و پاسخگو باشند.

امام جمعه صباشهر ضمن انتقاد از عملکرد مدیران در حادثه سرقت صندوق امانات بانک ملی گفت: چرا باید ساده‌ترین نکات امنیتی و حفاظتی در این بانک بزرگ رعایت نشود. چرا کسی استعفا نداد؟ باید با این عناصر که حتی عذرخواهی هم نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد. باید به مردم، به‌عنوان امین انقلاب، گزارش درست داده شود و عوامل پیدا و پنهان شناسایی و معرفی شوند.

وی گفت: سیاست دشمنان در مقابل ایران دچار بحران شده است و می‌خواهند با دست و پا زدن، اظهار وجود کنند. بدانیم که اسرائیل از سر درماندگی و استیصال، مانند کسی که در حال غرق شدن است، این کارها را می‌کند.

وی افزود: مسئولین از مقام معظم رهبری در عزل و نصب‌ها الگوبرداری کنند و با رویکرد شایسته‌سالاری دست به این کار بزنند نه با عینک و تفکر جناح، تیم، ستاد و غیره.

پایان‌بخش خطبه‌ها، دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سلامتی رهبر معظم انقلاب بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.