اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

اضافه شدن ۱۱۰ کلاس درس تا مهرماه به مدارس شهرقدس

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: هر سال ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به جمعیت محصلین اضافه می‌شود و باید سالانه ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شود لذا امسال با پیگیری‌های انجام شده ۴ مدرسه جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان به بهره‌برداری می‌رسد.

اضافه شدن ۱۱۰ کلاس درس تا مهرماه به مدارس شهرقدس

به گزارش شجرنیوز، وحید محرمی در حاشیه افتتاح مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی (بنیاد علوی) که همزمان با هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران انجام شد، از افزایش 110 کلاس درس برای سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: به طور میانگین هر سال 2 هزار و 500 دانش‌آموز به جمعیت محصلین اضافه می‌شود و با توجه به این آمار راه‌اندازی 200 کلاس درس ضروری است.

وی افزود: شهرستان قدس دارای 76 فضای آموزشی است که در دو شیفت فعالیت می‌کنند و حدود 73 هزار دانش‌آموز در این مراکز مشغول به تحصیل هستند و با توجه به استانداردهای نوسازی باید سالانه 4 مدرسه 12 کلاسه ساخته شود اما در دو سال گذشته مدرسه‌ای ساخته نشده است.

انجمن خیرین مدرسه‌ساز شهرستان قدس احیا شد

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس به تأسیس 5 مدرسه جدید اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده دو مدرسه استعداد درخشان، یک مدرسه هیئت امنایی و مدرسه دیگر در شهرک فرزان جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان از امکانات تحصیل در حال تأسیس و راه‌اندازی بوده و برای امسال به بهره‌برداری می‌رسد و امروز مدرسه استعدادهای درخشان بنیاد علوی در خیابان صنعت چهارم نیز افتتاح شد.

وی از احیا مجمع خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و در ادامه گفت: این مجمع حدود 10 سال مغفول مانده بود و به همت فرماندار، امام‌جمعه و نماینده مجلس مجدد شکل گرفت و نوید خوبی برای توسعه فضای آموزشی شهرستان است که می‌توان با همکاری اداره نوسازی مدارس و خیرین تعداد مدارس بیشتری تأسیس کرد.

محرمی به اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و تعمیر مدارس در قالب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اولویت کمبود فضای آموزشی در دو شهرک الهیه و شهرک فرزان است که به دلیل افزایش بی‌رویه ساخت‌وساز با بحران جدی در دو سال آینده مواجه خواهیم شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در پایان با اشاره به ایمنی دانش‌آموزان در مسیر مدارس شهرک فرزان که گلایه‌هایی در پیش داشت خاطرنشان کرد: شهرک مسکونی فرزان از لحاظ شهرسازی با گذشت چند سال تکمیل نشده و رایزنی‌های لازم انجام و این موضوع در جلسه شورای آموزش و پرورش نیز مطرح شده و ایمنی اطراف مدارس به اطلاع شهرداری رسیده و لازم است چالش‌های این شهرک توسط شهرداری رسیدگی شود و مجدد این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.