اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

اسلامشهر قطب تولید گندم در استان تهران

شهرستان اسلامشهر با تولید سالانه ۱۵ هزار تن گندم بیشترین تولید شهرستان‌های جنوبغرب استان تهران را به خود اختصاص داده است.

اسلامشهر قطب تولید گندم در استان تهران

به گزارش شجرنیوز، اکبردودانگه معاون فنی جهادکشاورزی اسلامشهر گفت: دوهزار وهشت صد هکتار از اراضی اسلامشهر زیر کشت گندم رفته و در مرحله برداشت با فعالیت نه دستگاه کمباین جدید، عملیات برداشت انجام می‌شود.

وی افزود:تا امروز محصول ۴۰ درصد اراضی برداشت شده و تا ده روز آینده کل گندم شهرستان برداشت می‌شود.

شیما عاشوری مسئول ترویج جهادکشاورزی اسلامشهر با اشاره به اقدامات خوب کشاورزان و کارشناسان در مرحله کاشت و داشت گفت: در زمان مقابله با علف‌های هرز و آفت‌ها، اقدامات لازم انجام شده ودرصد سن زدگی گندم در مزارع این شهرستان نیم درصد است که یک و نیم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

خانی ابادی کشاورز گندمکار اسلامشهری گفت: با توجه به کیفیت خوب گندم  امسال، در زمان تحویل به سیلو در هر کیلو ۳۰ تومان بیشتر به من پرداخت شد.

شهرستان اسلامشهر با تولید سالانه ۱۵ هزار تن گندم با کیفیت بیشترین تولید این محصول در شهرستان‌های غرب استان تهران را به خود اختصاص داده است.

سمیه محمدزاده مسئول زراعت جهادکشاورزی  اسلامشهر گفت:آتش سوزی یکی از صحنه‌هایی است که این روز‌ها در مزارع دیده میشود که ضمن آلودگی‌های زیست محیطی میکرو ارگانیسم‌ها و موجودات زنده خاک را از بین میبرد و در کشت بعدی به کیفیت و کمیت محصول آسیب میزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.