علم و دانشاخبارفناوری

از ترکیب عکاسی و سرگرمی تا ظاهر کردن روح / داستان پشت عجیب ترین عکس های ساختگی دنیا چیست؟

ویرایش عکس از ابتدای ساخت دوربین و فتوشاپ تا امروز یک موضوع بحث برانگیز بوده که باعث خلق تصاویری عجیب و جالب نیز شده است.

از ترکیب عکاسی و سرگرمی تا ظاهر کردن روح

به گزارش شجرنيوز، دستکاری تصاویر و جابجایی واقعیت با چیزی که وجود ندارد، در همه زمینه‌های سرگرمی و خبری در سراسر جهان رایج شده است. از تغییر ظاهر مدل‌ها روی جلد مجلات و واقعی جلوه دادن آدم فضایی‌ها در فیلم‌های پرفروش و … گرفته تا تغییر تصاویر پرتاب موشک و موفقیت‌های ساختگی بشر در فضا و … همگی ساخته دست و ذهن افراد است.

با این حال چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که ویرایش عکس‌ها مدت‌ها قبل از ظهور فتوشاپ شروع شد. تقلب در تصاویر تقریباً با ظهور خود عکاسی شروع شد. اختراع دوربین عکاسی راه جدیدی را برای جعل و دستکاری فراهم کرد تا جاعلان بتوانند تصاویر را مطابق با نیاز‌های خود تغییر دهند. فرقی هم نمی‌کند که قصد کلاهبردار، شیطنت یا شوخی باشد.

مردم از قرن نوزدهم تصاویر را دستکاری می‌کنند، تصاویر منفی را جمع‌آوری و صحنه سازی می‌کنند و با عروسک‌ها و مجسمه‌ها، مخاطبان را فریب می‌دهند تا تصور کنند آنچه در تصویر می‌بینند واقعی است. تصاویر هوشمندانه‌ترین و ترسناک‌ترین ترفند‌های عکاسی در طول تاریخ در ادامه گزارش آمده است که ما به نحوه ایجاد برخی از این عکس‌های معروف توسط کلاهبرداران می‌پردازیم.

عکس عجیب 2

عکس عجیب 3

عکس عجیب 4

عکس عجیب 5

عکس عجیب 6

عکس عجیب 8

عکس عجیب 8

عکس عجیب 77

عکس عجیب 9

عکس عجیب 10

عکس عجیب 11

عکس عجیب 12

عکس عجیب 13

عکس عجیب 14

عکس عجیب 15

عکس عجیب 16

عکس عجیب 17

عکس عجیب 20

عکس عجیب 22

عکس عجیب 99

ترکیب عکاسی و سرگرمی

تقریباً ۶۰ سال بعد از گرفتن این تصویر، عکاس سرانجام اعتراف کرد که این عکس جعلی بوده است. قضیه از این قرار است که عکاس هنر می‌خوانده و اشکال را روی کاغذ کشیده است. سپس نقاشی‌ها را با سنجاق به زمین چسبانده و عکس گرفته است. البته این یک ترفند ساده بود که حتی یک بچه هم می‌توانست آن را انجام دهد، اما در سال ۱۹۱۷ تازگی داشت.

ویلیام موملر اولین کسی بود که زمینه‌های سرگرمی و عکاسی را برای کسب سود ترکیب کرد. کار موملر در اوایل دهه ۱۸۶۰ میلادی زمانی که می‌خواست از خود عکس بگیرد، نتیجه داد. در حین عکس گرفتن او متوجه حضور روحی شد که پشت سرش ایستاده بود، در واقع او در حال خیال پردازی و توسعه تصویر بود.

عکس عجیب 7

شهرت موملر با انتشار عکس‌هایش بر روی جلد مجله ملی هارپرز ویکلی افزایش یافت. علیرغم بدبینی‌ها هیچ یک از عکاسان نتوانستند مدرکی مبنی بر جعلی بودن عکس‌های موملر پیدا کنند.

عکاس‌ها به یکی از این دو روش، عکس‌های موملر را نسبت می‌دهند. اولی تکنیک دوبلکس است، جایی که سوژه و روح در دو نگاتیو متفاوت ظاهر می‌شوند و عکاس بعداً آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. دیگری نوردهی دوگانه است، جایی که شخصی که به عنوان روح تعیین شده است، در اواسط نوردهی از تصویر خارج می‌شود تا یک افکت شبح شفاف ایجاد کند.

بررسی آناتومی موجودات فضایی

تا به امروز یکی از رایج‌ترین تئوری‌های توطئه در طول تاریخ آمریکا، مربوط به سقوط بشقاب پرنده در سال ۱۹۴۷ در رازول، نیومکزیکو است. اما جالب است بدانید در سال ۱۹۹۵، مردی به نام ری سانتلی، فیلم کالبد شکافی یک آدم فضایی را که پنجاه سال قبل از دستگیری در رازول فرود آمده بود، فروخت. این فیلم در سراسر جهان از جمله شبکه FOX News پخش شد.

اما باید بدانید اولا، بشقاب پرنده‌ای که مدت‌ها پیش در رازول شناسایی شد، یک بالون هواشناسی نیروی هوایی بود. با این حال، برای نزدیک به ۷۰ سال، نظریه پردازان در حال تحقیق و بحث برای یافتن پاسخ برای چیستی این موجود بوده اند.

عکس عجیب 87

پس از تماشای این فیلم، کارشناسان استدلال کردند که حرکت عجیب بدن آدم فضایی شبیه یک عروسک است و پزشکان موجود در فیلم نیز آنطور که یک پزشک واقعی عمل می‌کند، عمل نمی‌کنند.

بعد‌ها مردی در منچستر انگلستان اعتراف کرد که توسط سانتلی برای ساخت این عروسک استخدام شده است. ده سال بعد در سال ۲۰۰۶، سانتلی اعتراف کرد و مدعی شد که این فیلم تصویربرداری مجدد از یک فیلم واقعی است که توسط یک عکاس نظامی به او داده شده است. اما نظریه پردازان فکر می‌کنند که او دروغ می‌گوید.

نوردهی دوگانه و ظاهر شدن روح

در سال ۱۹۹۵، یک مرد محلی (تونی اوریلی) از یک ساختمان در حال سوختن عکس گرفت و ادعا کرد که تصویر روح دختر کوچکی را پیدا کرده که در آتش ایستاده است. اوریلی تا ده سال بعد و تا زمان مرگش نیز بر روی فوتورئالیسم پافشاری کرد.

عکس عجیب 19

در سال ۲۰۱۰، برایان لیر مرد دیگری از منطقه ویم، عکسی بسیار قدیمی پیدا کرد که ادعا‌های اوریلی را مورد تردید قرار داد. در یک کارت پستال خیابانی که مربوط به سال ۱۹۲۲ بود، دختری که در پیاده رو ایستاده است، به طرز قابل توجهی شبیه دختر روح مانند عکس اوریلی است. اکنون کارشناسان بر این باورند که اوریلی از تکنیک نوردهی دوگانه برای ایجاد این تصویر استفاده کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.