اخبارآسیب اجتماعیجامعهذره بین شجر

آسیب های اجتماعی مانند یک زخم باید در جریان هوا باشد تا عمیق تر نشود

آسیب های اجتماعی مانند یک زخم باید در جریان هوا باشد تا عمیق تر نشود

به گزارش شجرنیوز هر جامعه‌ای باتوجه به شرایط موجود ، فرهنگ ، رشد و انحطاط خود با صورت هایی از کج روی ها و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی مسیر پیشرفت آن جامعه دارد. شناخت این دست از عوامل می‌تواند فرایند حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل تسهیل سازد، بگونه ای که علاوه بر فهم درست عمل آنها و جلوگیری از ادامه دار بودن آن عمل با ارائه راهکارهای صحیح به سلامت جامعه کمک نماید.

مساله مربوط به آسیب های اجتماعی از گذشته های دور در جامعه بشری مورد توجه اهل انذیشه بوده است. در ادامه وقوع انقلاب صنعتی و افزایش میزان نیازمندی های بشر ، محرومیت های ناشی از عدم برآورده شدن خواستها و نیازهای زندگی باعث گسترش شدید و دامنه‌دار فساد ، عصیان ، تبهکاری ، سرگردانی ، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیبها شده است.

در اين ميان مسئوليت‌پذيري اجتماعی قدمي بلند براي جلوگیری از اين معضل بشمار می رود. آسيب‌هاي اجتماعي مانند يك زخم است كه اگر دور از جريان هوا نگهداري شود، آلوده و عميق‌تر مي‌شود. تنها شیوه رفع آسيب‌هاي اجتماعي،تلاش در جهت رفع آنها با اندیشه ورزي و بدون حب و بغض است. نمي‌توانيم روي آسيب‌هاي اجتماعي سرپوش بگذاريم بلكه بايد تمام توان علمي و عملی خود را بكار بگيريم و علل آن را بشناسيم، سپس ارائه طريق كنيم.

در کشور ما و در زمینه توجه به آسیب‌های اجتماعی و مدیریت و رفع آنها، نهادهای سیاستگذار و تصمیم‌گیرنده مختلفی به وجود آمده‌اند، اما روند سعودی آمار و گزارش های مربوط به برخی از این آسیب‌ها بیانگر ضرورت بازبینی در سیاست‌های اعمال شده و همچنین بازنگری اقدامات صورت گرفته از سوی این نهادها است.

امید است یک فهم درست و اصولی از اثرات مخرب پدیده آسیب های اجتماعی در اذهان عمومی صورت گیردکه بخش اعظم این امر بر عهده نظام آموزشی کشور و رسانه ها بخصوص صداوسیما است. از طرف دیگر و با وضع قوانین و اعمال سیاست های کاربردی تری در این موضوع از سوی نهادهای حاکمیتی و بهره گیری از توانمندی های روانشناسان و جامعه شناسان می توان انتظار داشت تا به میزان قابل توجهی از این آسیب ها که هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کند پیشگیری به عمل آید.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.