اخبارانتخاباتسیاست

آخرین پیام نامزدهای ریاست جمهوری به مردم پیش از مناظره نهایی

موضوع سومین وآخرین مناظره هفت نامزد احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری" دغدغه های مردم" است این نامزدها قبل از ورود به محل مناظره از روش‌ها و ایده‌های خود برای درک واقعی دغدغه های مردم سخن گفتند.

به گزارش پایگاه خبری شجر نیوز، سومین و آخرین مناظره هفت نامزد احراز صلاحیت شده  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری   عصر امروز شنبه در حالی برگزار می‌شود که این نامزدها در پاسخ به این سوال که برای درک عینی و شناخت واقعی دغدغه‌های مردم معمولا از چه روشی استفاده می‌کنید، آیا در میان مردم حضور پیدا می‌کنید یا به مکتوبات و حرف‌های اطرافیان اکتفا می‌کنید، پاسخ‌های متفاوتی می دهند.

من صدای غارت شدگانم

“علیرضا زاکانی” پیش از ورود به سالن مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین مناظره برگزار می‌شود. اگر مردم نبودند ما به عنوان مسئول امروز نبودیم. خیلی نامردی و ناجوانمردی است که عده‌ای به نام مردم را به زبان می‌آورند ولی آنچه مردم دارند را راهزنی کنیم.

وی با بیان اینکه این نامردی و ناجوانمردی است که به نام جوانان، زنان، ایثارگران، بازنشستگان، اقوام و مذاهب عده‌ای به دنبال کاسبی هستند، اظهار داشت: امروز رقابت بین غارت‌زدگان و غارت‌شدگان است. کسانی که غارت‌زدگی دارند و کسانی که غارت شده‌اند. بنده خود را صدای غارت‌شدگان می‌دانم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک روز بنده به عنوان رزمنده متخصص، جان خود را کف دستمان گرفتیم و به میدان رفتیم تا در برابر متجاوزان خارجی قد علم کنیم و از دین و میهن‌مان دفاع کنیم.

زاکانی با بیان اینکه امروز در مقابل غارت‌کنندگانی قرار داریم که غارت زدگی را پیشه کردند، تصریح کرد: آنها آبرو، جان و مال و… مردم را در هدف قرار دادند. بر خودم واجب می‌دانم با تمام توان تمام قد در مقابله آنها با ادله درست و منطقی اما قاطع بایستم و صدای فروخفته غارت‌شدگان باشم. ان‌شاالله با حرف‌های جدید و دست پر مشت کسانی که می‌خواهند مردم مجدد را دچار فریب و جامعه را دچار تشکیک کنند، باز کنم.

مرتب نگویند منابع یارانه را از کجا می‌آورید؛ خیالتان راحت باشد

“محسن رضایی” دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته تبریک به بانوان و دختران عزیز ما زمانی است که سهم آنها از زندگی و اقتصاد داده شود. زنان ما ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما فقط ۱۳ درصد از اقتصاد ملی سهم دارند که این سهم باید افزایش پیدا کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما برنامه‌ای که برای فعال‌کردن بانوان دارد از خانه تا کسب و کارها، ورزش، اداره کشور و در هیات دولت است بنابراین ما برنامه جامع‌ای برای مشارکت دادن زنان عزیز کشور داریم.

رضایی ادامه داد: مسئله دیگری که مهم است اینکه با شعار و وعده دادن نمی‌شود به مشکلات مردم رسیدگی کرد. اولاً دولت باید شناخت کامل از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات ۸ سال آینده داشته باشد و بداند چرا این مشکلات پیش آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و مشکلات ۸ سال آینده داشته باشد به همین دلیل دولت ما هم دولت عملیاتی و هم دولت راهبردی است.

وی بیان کرد: علت اصلی مشکلاتی کنونی کشور را می‌دانیم و در ارتباط با مشکلات ۸ سال آینده هم پیش بینی‌ها را کرده ایم و راهکارهایی هم که برای آنها داریم، کاملا  کار علمی، پژوهشی و کارشناسی روی آنها صورت گرفته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمترین دغدغه مردم را بی اعتمادی عنوان کرد و گفت: مردم به ما نامزدها اعتماد نمی‌کنند کما اینکه یخشان آب نشده است که البته ۷ روز وقت است ان‌شاالله ملت ما در این ۷ روز تصمیم تاریخی خواهند گرفت.

رضایی افزود: مساله اصلی این است که تا اتفاقی می‌افتد دولتمردان نمی‌روند با مردم گفت وگو و صحبت کنند و می‌گویند “همینه که هست” اشتباه می‌کنند و از مردم عذرخواهی نمی‌کنند. مردم صبح که بیدار می‌شوند و می‌بینند قیمت بنزین سه برابر شده وقتی می‌گویند چرا اینطور شده، می‌گویند همینه که هست و این باید پایان پیدا کند و دولت ما به «همینه که هست» پایان خواهد داد.

وی اضافه کرد: اگر ما جلوتر از مردم در حل مشکلات ندویم، عقب‌تر از مردم هم نیستیم. دولت ما دولتی است که خواهیم گفت بیایید نه اینکه بروید. ما خط مقدم مشکلات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما سه برنامه مهم دارد؛ برنامه در سطح ملی، برنامه در سطح مناطق کشور و برنامه سطح اقتصاد زندگی. اقتصاد زندگی همان چیزی است که من اسم آن را طرح کفایت زندگی گذاشته‌ام.

رضایی ادامه داد: یکی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی است. مرتب نگویند آقای رضایی شما منابع را از کجا می‌آورید خیالتان راحت باشد اگر شما دزدی نکرده باشید ما کاری با شما نداریم. اما منابع این کار را به لطف پروردگار متعال مشخص کردیم و حتماً به ۴۰ میلیون در وهله اول و ۶۰ میلیون در مرحله دوم  یارانه ۴۵۰ هزار تومان خواهم داد.

وی افزود: بخش دوم کفایت زندگی، مسکن سهل و ارزان با اقساط ۵۰ ساله و آن هم از همه بانک‌ها نه تنها بانک مسکن است. مساله سوم کسب و کارهای خانگی و مساله چهارم توزیع ۳۰ درصد سهام صنعت نفت کشور ماست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این اقداماتی که ما انجام می‌دهیم در حقیقت به کفایت زندگی یا اقتصاد بدون فقیر یا ایران بدون فقیر می‌رسیم. در سطح ملی که ۱۴ پروژه بزرگ در کل کشور اجرا می‌کنیم اینها معماری نوین نوین اقتصاد ایران است ولی معماری نوین اقتصاد ایران بدون اصلاح از درون قدرت امکانپذیر و بدون اینکه مدیریت و حکمرانی را درست کنیم امکانپذیر نیست. ما با یک دست اصلاح از درون قدرت و دوم بازمعماری اقتصاد ملی شامل سه بخش را انجام خواهیم داد.

از شروط موفقیت مردمی بودن در عمل است

“حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی” هم در بدو ورود به محل مناظره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: از اولین شرایط برای مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی ارتباط با مردم است. باید از مردم، در مردم و با مردم بود از نزدیک باید با مردم سخن گفت.

وی افزود: من هم نامه هایی که مردم برایم می فرستند را می بینم و هم از طریق فضای مجازی و ارتباطات از طریق دیجیتال،  موارد را کنترل می‌کنم. حضور من در استان و مرکز یکی از بخش‌هایش ارتباط با مردم است علاوه بر مدیران سطوح عالی با سطوح میانی و بخش های اداری هم در ارتباطم از نظرات آن‌ها را مطلعم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از شروط موفقیت یک مدیر مردمی بودن نه در ادعا بلکه در عمل است لذا به دوستان گفتم سه شرط برای انتخاب مدیران دارم؛ مردمی بودن، ضد فساد بودن، روحیه انقلابی داشتن به طوری که اهل مامی توانیم باشد.

صدای مردم باید بدون سانسور به گوش مسئولان برسد

“محسن مهرعلیزاده” دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم پیش از ورود به سالن مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه های مردم در صورتی شناخته می‌شوند که دولت و حاکمیت امکاناتی را فراهم کنند که صدای مردم بدون هیچگونه سانسور و تغییری به گوش مسئولان برسد.

وی با بیان اینکه زمانی دغدغه‌های مردم شناخته می‌شود که نهادهای مدنی و اجتماعی بتوانند پیام‌رسان جدی و واقعی مردم باشند، افزود: زمانی که دولت از متخصصان امر بدون در نظر داشتن خودی یا غیرخودی بودن آنان، استفاده کند، دغدغه های مردم به طور دقیق تری شناخته می شود.

مهرعلیزاده ادامه داد: وقتی شفافیت وجود داشته باشد و با شفافیت تمام، آنچه که در دل مردم هست و روزگار مردم بر آن می گذرد در صفحات روزنامه ها و جراید و رسانه های معتددی که امروز در سطح دنیا باب است، منتشر شود قطعا دغدغه های مردم به وضوح و روشنی مشخص خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر نگاه مسئولان به مردم از بالا به پایین و ارباب و رعیتی نباشد مسئولان بهتر و دقیق تر می‌توانند با دغدغه‌های مردم آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اگر سیستم قوه مقننه ما متشکل از نماینده های واقعی مردم باشند و انتخاب‌ها در مسیری قرار گیرند که نماینده‌های دردآشنا، متخصص، دلسوز و آشنا به مشکلات مردم به مجلس شورای اسلامی راه یابند و این افراد فقط در یک جریان حتما سیاسی و گروهی انتخاب نشده باشند، در این صورت دغدغه های مردم از طریق مجلس و تریبون‌های آن به گوش مسئولان می رسد و به قوانین و مقررات برای رفع دغدغه‌های مردم تبدیل می‌شود.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: من امیدوارم با برنامه هایی که تدوین کردم و امروز هم در مناظره از آنها سخن گفت بتوانم دغدغه های دیگر مردم را نیز در آنجا بازگو کنم و انشاالله بتوانیم با همفکری مردم کشوری بسازیم که در آینده، حداقل مشکلات را داشته باشیم و دغدغه های اساسی و خطرآفرین در جامعه نداشته باشیم.

رییس جمهور باید منتخب اکثریت مردم باشد نه اقلیت

عبدالناصر همتی” هم در پاسخ به این سوال که شما برای درک عینی و شناخت واقعی از دغدغه های مردم چه راهی را پیش می‌گیرید؟ اظهار داشت: باید قبل از اینکه بپرسیم رییس جمهور چگونه رفتار می‌کند باید توجه کنیم که رییس جمهور باید منتخب اکثریت مردم باشد و رییس جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: اگر اکثر مردم رییس جمهور را انتخاب کنند تعامل با مردم حتما قوی خواهد بود و رییس جمهور باید در بین مردم باشد و درد آنها را بفهمد و زندگی آنها را ببیند و دغدغه‌های آنها را بشناسد. معنا ندارد که رییس جمهور در اتاق شیشه ای قرار بگیرد و اطرافیان به او گزارش دهند. من فکر می‌کنم باید با نگاه دیگری به رییس جمهور، به رفتار مردم و ارتباط مردم با حاکمیت فکر کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباط مردم با حاکمیت سست شده است که مسئله بسیار مهمی است و امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد. شنیدم یکی از کاندیداها می‌گفتند بعضی از کاندیداها از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند برای اینکه رای بیاورند در حالی که زندگی ما با اینها است. شاید این مسائل برای آنها تعجب آور است اما برای ما این چنین نیست.

همتی افزود: همسر من سپیده شبستری به عنوان نماینده من صحبت کرد و پس از آن همه تقلید کردند و فرزندان خود را به عنوان نماینده فرستادند. من نیز همین را می‌خواهم؛ می خواهم با تعامل نشان دهم با تعامل بسیاری از کارها امکان پذیر است و همین روشی که من رفته‌ام نیز آنها رفته اند بنابراین ما می‌توانیم ارتباط خوب با مردم، زنان، جوانان، اهل سنت و بقیه مذاهب و اقئام کشور ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه من به طور مرتب در بین مردم خواهم بود و مشکلات آنها را خواهم شنید، اظهار داشت: ان‌شاءالله بتوانیم جمهوریت را هرچه بیشتر قوی کنیم.

 هر دولتی سرکار بیاید متعهد به قراردادهای بین المللی است

“امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی” هم در بدو ورود به صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت: اول لازم است تا از مردم عزیز ایران خیلی تشکر کنم که بعد از مناظره اول با سیل مراجعات فراوان از اقصی نقاط کشور به ستادم آمدند. شکرگزارم که مورد لطف مردم هستم و امیدوارم همچنان حامی من باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هیچ فردی جز بودن در میان مردم نمی‌تواند دغدغه‌های مردم را درک کند. دغدغه‌های مردم بدون حضور و همراهی دائمی با آنها قابل درک نیست. لازمه یک مدیر در جمهوری اسلامی همراهی با مردم است. امیرالمومنین(ع) می فرماید روزی دو بار از دار الحکومت خارج شو و در میان مردم باش.

وی با تبریک روز دختر و شروع دهه کرامت و تولد حضرت معصومه، اظهار کرد: قبلا برخی از دوستان سوالی از من پرسیدند که موضع شما درباره مذاکرات و آینده برجام چیست؟ هر دولتی سر کار بیاید متعهد به قراردادهای بین المللی است. منتها حتما کاری خواهیم کرد که ملت بزرگ ایران از مزایای آن برخوردار شوند.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: کار آمریکایی‌ها کش دادن به مذاکرات است به خاطر اینکه دست بالاتر داشته باشند و طرف مقابل هم چیزی گیرش نیاید. آنها فقط زبان اقتدار را متوجه می‌شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما دست پری داریم و آنها خواهند فهمید که بزودی باید مذاکرات به صورت عملی فیصله دهند. ما حتما چرخه زمان را به نفع ملت ایران تغییر می دهیم و خیلی زود نتایج عملی در دولت سلام در مذاکرات مشهود باشد.

 دغدغه مردم نه با یک روز حاضر شدن در جمع مردم فهمیده می‌شود نه با یکی دو گزارش

“سعید جلیلی” دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم پیش از ورود به سالن مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه مردم چیزی نیست که با یک گزارش یا با یک حضور در جمع مردم فهمیده شود به ویژه برای کسی که رییس جمهور است.

وی اضافه کرد: رییس جمهور باید دغدغه همه مردم ایران درهمه موضوعاتی که مربوط به دولت است را بداند. رییس جمهور یک وزیر نیست که فقط یک موضوع را بداند و از طرف دیگر رییس یک بخشی از مردم نیست رییس همه کشور است و باید همه کشور را اداره کند بنابراین نه با یک روز حاضر شدن در جمع مردم دغدغه‌ها فهمیده می‌شود و نه با دو گزارشی که به دست رییس جمهور می‌رسد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در ۸ سال گذشته بنا داشتیم که در همه استان‌ها، شهرها، روستاها، شهرک‌ها، شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها، با اصناف، ‌اساتید دانشگاه‌ها و کسانی که موضوعات مختلفی را طرح می‌کردند، جلسات متعدد برگزار کنیم.

جلیلی اضافه کرد: بیش از ۱۲۰ سفر داشتیم و هزاران ساعت جلسه داشتیم تا بتوانیم به معنای واقعی چیزی را که دغدغه مردم در عرصه‌های مختلف است و همه کشور نسبت به آن اجماع دارند که این موضوعات، موضوعات اصلی است آنها را بشناسیم و سپس برای آنها راه حل و پاسخ داشته باشیم و بعد این که بدانیم چگونه می‌توان آنها را حل کرد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم شاید سخت‌تر از کرونا باشد اما شکل کرونا نیست که هم خودش و مداوای آن ناشناخته باشد. اینها مسائلی است که وقتی دغدغه‌ها را شناختیم در این ۸ سال خوشبختانه پاسخ‌های آن مشخص است ،‌راه حل‌های روشن دارد و فقط یک اراده می خواهد و قدرتی که فراتر از بازی های سیاسی بتواند آن پاسخ ها را دنبال کند.

انتهای پیام/

منبع :ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.